خانه مدارس راهنمای ثبت نام دانش آموزان میان پایه در سامانه پادا

راهنمای ثبت نام دانش آموزان میان پایه در سامانه پادا

نحوه ثبت نام میان پایه از طریق سایت پادا
راهنمای ثبت نام دانش آموزان میان پایه در سامانه پادا

با شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام گرفتن کارها به صورت غیرحضوری، وزارت آموزش و پرورش کشور نیز درصدد آن برامد که برخی از خدمات حضوری ارائه شده به دانش آموزان و والدین آن ها را بر بستر وب و در فضای مجازی اجرایی نماید. سامانه پادا نیز یکی از این موارد است که برای انجام فرآیندهای مختلف از قبیل ثبت نام در مدارس، دریافت کارنامه و… راه اندازی شده است و همچنین محصلین میان پایه نیز برای نام نویسی چنانچه به صورت آنلاین انجام گیرد، می توانند از این طریق اقدام نمایند.

لینک ورود مستقیم به سایت ثبت نام داش آموزان میان پایه (پادا)

لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام دانش آموزان میان پایه مدارس عادی در سال تحصیلی 1401 – 1402 به صورت حضوری و ثبت نام دانش آموزان شاهد از طریق سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir انجام می گیرد.

سامانه پادا چیست؟

سامانه پادا که مخفف عبارت “پرونده الکترونیکی دانش آموزان” می باشد،، برای سهولت در خدمت رسانی به دانش آموزان و اولیای آنها در راستای ایجاد دولت الکترونیک و یکپارچه سازی سامانه های وزارت آموزش و پرورش، و همچنین ارائه خدمات غیرحضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال 99 راه اندازی شد. خدماتی که این سامانه به کاربران خود که دانش آموزان و اولیا هستند، ارائه می دهد عبارتند از:

زمان ثبت نام دانش آموزان میان پایه در سامانه پادا

دانش آموزان به طور معمول می بایست در زمان مقرری که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود، برای ثبت نام اقدام نمایند. همانند سال های گذشته ثبت نام تمام مقاطع به جز اول ابتدایی، هفتم و دهم (پایه های ورودی) از طریق سامانه پادا انجام شد؛ در حالی که دانش آموزان میان پایه می بایست جهت نام نویسی حضورا به مدرسه خود مراجعه می نمودند.

زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس عادی

زمان ثبت نام دانش آموزان میان پایه در مدارس عادی معمولا از اوایل خردادماه تا پایان مرداد ماه می باشد که در صورت عدم ثبت نام حضوری این دست از دانش آموزان، بهتر است والدین به همراه فرزندان خود با در دست داشتن مدارک لازم به صورت حضوری جهت ثبت نام اقدام نمایند.

زمان ثبت نام دانش آموزان شاهد

در سال جاری اعلام شد که تنها ثبت نام مدارس شاهد به واسطه سامانه پادا صورت خواهد گرفت اما زمان ثبت نام این مدارس با مدارس عادی متفاوت است. زمان ثبت نام مدارس شاهد 1401 – 1402 برای پایه های مختلف آن از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا اواسط مرداد ماه نیز ادامه داشت. شما می توانید جهت اطلاع از مهلت دقیق انجام این فرآیند، ما را در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره همراهی نمایید.

نحوه ثبت نام دانش آموزان میان پایه در سامانه پادا

دانش آموزان میان پایه دانش آموزانی هستند که قصد دارند در اواسط یک مقطع تحصیلی از پایه ای به پایه دیگر بروند. مانند پایه چهارم به پنجم ابتدایی یا از یازدهم به دوازدهم (به جز دانش آموزان پایه اول، هفتم و دهم). این دانش آموزان ممکن است به دلایل مختلف در نظر داشته باشند که در سال جدید در مدرسه دیگری ثبت نام نمایند لذا باید بدانند چه مراحلی را نیاز است طی کنند.   

نحوه ثبت نام دانش آموزان میان پایه مدارس عادی

در سال تحصیلی 1401 – 1402 اعلام شد که ثبت نام دانش آموزان میان پایه در مدارس عادی به صورت حضوری انجام می گیرد. این دانش آموزان اگر قصد تغییر مدرسه خود را نداشته باشند، به طور خودکار در همان مدرسه در حال تحصیلشان ثبت نام و اطلاعاتشان تایید می شود.

با این حال ممکن است در سال آینده اعلام شود که ثبت نام دانش آموزان می بایست از طریق سامانه پادا صورت  می گیرد، از همین رو، در ادامه نحوه ورود به این سامانه را توضیح خواهیم داد.

  • ابتدا به سایت پادا به نشانی pada.medu.ir وارد شده و در صورت فعال بودن لینک مربوطه، روی آن کلیک کنید.
    سامانه پادا
  • پس از وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور خود، گزینه “ورود کاربران” را بفشارید.

پیش از هر اقدامی ابتدا می بایست مشخصات دانش آموز را بررسی نموده تا از صحت آن ها اطمینان حاصل نمایید. آنگاه از منوی موجود در پایین صفحه پیش رو، استان و منطقه محل تحصیل را انتخاب نمایید و در لیست مدارس اعلامی، بر روی مدرسه موردنظر کلیک کنید.

این مدرسه در باکس پایین مشخصات فردی نمایش داده می شود. پس از انتخاب مدارس، گزینه تایید نهایی را بزنید تا درخواست شما برای مدارس ارسال شود. مدیران مدارس می توانند این درخواست ها را در سامانه سیدا مشاهده و به آنها پاسخ دهند.

نحوهثبت نام دانش آموزان میان پایه مدارس شاهد

مدارس شاهد در گذشته تنها از دانش آموزان خانواده های شاهد و ایثارگر ثبت نام می نموند اما در چندسال اخیر دانش آموزان عادی نیز می توانند در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی و کسب امتیازات لازم این مدارس، اقدام به ثبت نام در آن مدارس کنند.  ثبت نام مدارس شاهد در سال جاری از طریق سامانه پادا، مطابق مراحل ذیل انجام می گیرد.

  • مراحعه به سایت پادا به نشانی pada.medu.ir و کلیک بر روی گزینه “پیش ثبت نام مدارس شاهد”

  • انتخاب کشور “ایران” از لیست اسامی ملیت های نشان داده شده

مرحله دوم ثبت نام مدارس شاهد

  • وارد نمودن اطلاعاتی مانند کد ملی ولی، شماره تلفن موبایل ولی، کد ملی دانش آموز و سپس فشردن عبارت “جستجو”

مرحله سوم ثبت نام مدارس شاهد

  • ورود به پنل شخصی و تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی سپس دریافت کد رهگیری

لازم به ذکر است کد رهگیری که از طرف سامانه ثبت نام صادر می شود، بایستی تا انتها نزد فرد محفوظ بماند. همنچنین هر دو گروه دانش آموزان شاهد و غیر شاهد، بعد از انجام مراحل ثبت نام اینترنتی بایستی مدارک لازم را با مراجعه به مدرسه محل تحصیل به مسئول ثبت نام این مدارس تحویل دهند. ثبت نام قطعی دانش آموزان بعد از بررسی مدارک و تعیین امتیازات کسب شده انجام خواهد شد.

نحوه بازیابی رمز عبور

در صورتی که هر یک از دانش آموزان به هر دلیلی رمز ورود خود را جهت مراجعه به سامانه پادا فراموش کرده و از دست بدهد، می تواند مطابق با مراحل نسبت به دریافت رمز عبور پادا اقدام نمایند.

  • ورود به سامانه pada.medu.ir و انتخاب گزینه “بازیابی کلمه عبور” در صفحه اصلی سامانه

  • تکمیل کادرها با اطلاعات کد ملی دانش آموز، کد امنیتی و کلیک بر روی گزینه “ثبت

بازیابی رمز در سامانه پادا

 

سوالات متداول

1- دانش آموزان میان پایه مدارس عادی برای ثبت نام غیر حضوری باید از چه طریق اقدام نمایند؟

این دسته از دانش آموزان چنانچه نام نویسی آن ها به صورت اینترنتی انجام شود، باید به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه نمایند.

2- ثبت نام دانش آموزان میان پایه مدارس شاهد از چه طریق انجام می پذیرد؟

نام نویسی مدارس شاهد در همه مقاطع به صورت اینترنتی از طریق سایت pada.medu.ir انجام می شود.

3- آیا امکان بازیابی رمز عبور سامانه پادا برای دانش آموزان وجود دارد؟

بله، دانش آموزانمی توانند با مراجعه به سایت مذکور و مطابق با مراحل مندرج در این مقاله، نسبت به این امر اقدام کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس