خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بندر گز

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بندر گز

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد بندر گز 98
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بندر گز 98
اگر علاقمند به تحصیل در دانشگاه پیام نور هستید ، به اطلاعتان می رسانیم که دانشگاه پیام نور تحت نظارت وزارت علوم تاسیس شده است. کلاس های این دانشگاه فقط به منظور مرور درس و رفع اشکال برگزار می شود. تحصیل در دانشگاه پیام نور به دو طریق با آزمون و بدون آزمون امکان پذیر می باشد. هرساله دانشگاه پیام نور رشته های متنوعی را به صورت بدون آزمون در اختیار داوطلبان قرار می دهد به طوری که داوطلبان هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب رشته های غیر مرتبط با مدرک تحصیلی دبیرستان خود نخواهند داشت به همین دلیل طی چندین سال اخیر شاهد گرایش بسیاری از داوطلبان به تحصیل و ثبت نام در دانشگاه پیام نور بوده ایم. با توجه به قوانین منتشر شده از سوی سازمان سنجش ، از سال جاری پذیرش اغلب رشته های این دانشگاه به صورت بدون آزمون و فقط بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بندر گز ، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شود.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بندر گز 98 – 99

در حال حاضر زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ورودی بهمن ماه به اتمام رسیده است و زمان آن از تاریخ 29 دی ماه الی 10 بهمن ماه سال 97 بوده است ، لذا داوطلبان جامانده می توانند برای ثبت نام در ورودی مهرماه سال تحصیلی 98 اقدام نمایند. طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور جهت ورودی نیمسال اول تحصیلی سال 98 ، از روز 20 اسفندماه 97 الی 6 شهریور ماه 98 می باشد و متقاضیان می توانند از طریق ورود به سایت سنجش و دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور و مطالعه آن ، از نحوه ثبت نام مطلع شوند. طبق توضیحات دفترچه ، هر داوطلب می تواند بدون توجه به نوع رشته فارغ التحصیلی خود ، یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی و .. را انتخاب کند و مجاز به انتخاب حداکثر 100 کدرشته محل مرتبط با گروه آزمایشی انتخاب شده می باشد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بندر گز 98 – 99

با وجود آنکه تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون می باشد اما داوطلبان باید برای ورود به این دانشگاه دارای شرایط لازم باشند.از مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور که در دفترچه قید شده است به شرح زیر می باشد :

  1. دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید
  2. دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی
  3. دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم
  4. دارا بودن مدرک کاردانی
  5. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم می باشند ، در صورتی که دارای مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی باشند ، می توانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام دهند.

شرط لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور ، دارا بودن یکی از مدارک فوق می باشد و داوطلبانی که فاقد این مدارک هستند ، مجاز به ثبت نام نمی باشند

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بندر گز 98 – 99

در سال گذشته ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در ورودی بهمن ماه ، به صورت حضوری انجام گرفت بنابراین احتمال وجود دارد که ثبت نام برای ورودی مهرماه سال جاری نیز به صورت حضوری و از طریق مراجعه به واحد دانشگاهی مورد نظر انجام گیرد. چنانچه ثبت نام به صورت اینترنتی باشد ، داوطلبان باید به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند ، سپس با تکمیل فرم تقاضانامه و وارد نمودن اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای خود نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، اقدام نمایند. مدارک لازم جهت مراجعه حضوری عبارتند از :

اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه
اصل و کپی از کارت ملی
اصل و کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (دیپلم ، پیش دانشگاهی ، کاردانی)
شش قطعه عکس 4*3

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بندر گز 98 – 99

شهریه دانشگاه پیام نور همانند سایر دانشگاه ها از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است و معمولا سالانه 10 الی 15 درصد به میزان شهریه افزوده می شود. شهریه ثابت بر اساس نوع رشته که از کدام گروه آرمایشی انسانی ، علوم پایه یا فنی مهندسی باشد ، متفاوت است و شهریه متغیر نیز وابسته به تعداد و نوع واحد های انتخاب می باشد. برای مثال شهریه متغیر دروس عملی و تخصصی از شهریه متغیر دروس عمومی و نظری بیشتر است. با توجه به آنکه رشته های دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود ، بنابراین دانشجویان باید به مدت 8 نیمسال تحصیلی یا به عبارتی 4 سال ، شهریه پرداخت نمایند.

میزان شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور واحد بندر گز
گروه آموزشیشهریه ثابتشهریه دروس عملی شهریه دروس نظری
علوم انسانی180/00070/000

الی

90/000

18/000

الی

24/000

علوم پایه180/00090/000

الی

120/000

19/000

الی

28/000

فنی و مهندسی180/00090/000

الی

120/000

20/000

الی

30/000

  • شهریه ثابت و متغیر رشته های علوم انسانی برای هر نیمسال تحصیلی حدود 750/00 الی 950/000 تومان می باشد.
  • شهریه ثابت و متغیر رشته های فنی مهندسی و علوم پایه برای هر نیمسال تحصیلی حدود 800/000 الی 1/300/00 تومان می باشد.

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

یکی از اساسی ترین سوال داوطلبان در خصوص دانشگاه پیام نور ، اطلاع از میزان اعتبار مدرک این دانشگاه می باشد. به طور کلی همه ی دانشگاه هایی که زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کنند ، دارای اعتبار می باشد و دانشگاه پیام نور به دلیل آنکه تحت کنترل وزارت علوم می باشد بنابراین مدرکی که به فارغ التحصیلان ارائه می دهد ، کاملا معتبر می باشد و با مدرک فارغ التحصیلی این دانشگاه می توان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر (ارشد ، دکتری) اقدام نمود. همچنین امکان ادامه تحصیل با مدرک ارائه شده دانشگاه پیام نور ، در کشور های خارج از کشور نیز امکان پذیر می باشد. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و جامع تر از لینک میزان اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور استفاده کنید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بندر گز 98 – 99

قبل از شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود که این دفترچه علاوه بر ارائه شرایط و مراحل ثبت نام ، به معرفی رشته های تحصیلی نیز پرداخته است. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های پیام نور کل کشور ، به ترتیب حروف الفبا در دفترچه قرار داده شده است و ظرفیت پذیرش هر کد رشته در مقابل آن درج شده است.

  • جامعه شناسی
  • حسابداری
  • حقوق
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی

چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتر بودید ، با مشاوران ما در بخش مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در تماس باشید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد آق قلا



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره پیام نور