خانه مدارس ثبت نام سنجش نوآموزان ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ | سامانه نوبت گیری

ثبت نام سنجش نوآموزان ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ | سامانه نوبت گیری

ثبت نام سنجش نوآموزان

ثبت نام طرح سنجش سلامت یکی از اولین اقداماتی است که والدین باید قبل از رفتن فرزندانشان به پیش دبستانی یا کلاس اول انجام بدهند. نوبت گیری برای سنجش نوآموزان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، از 17 فروردین شروع و تا پایان تیر ماه 1402، ادامه دارد.

در واقع ثبت نام نوآموزان به خصوص دانش آموزان کلاس اولی مراحل خاص خود را دارد. اولین چیزی که والدین باید به آن توجه داشته باشند، یک پیش ثبت نام ساده است که با گرفتن رمز عبور و شماره کاربردی ای که مدیر مدرسه با استفاده از  سامانه سیدا به آن ها می دهد، باید در سامانه پادا انجام گرفته شود. این پیش ثبت نام یک قدم ساده و اولیه است.

در مرحله بعد والدین باید پس از  نوبت گیری در سامانه سنجش نوآموزان و پیش ثبت نام آن ها، به نزدیک ترین پایگاه سنجش سلامت به محل زندگی شان مراجعه و نسبت به سنجش کودکان خود اقدام نمایند. این طرح به منظور سنجش سلامت جسمانی نوآموزان ارائه می شود و شرکت در این طرح یکی از الزامات و شروط ورود کودکان به مقاطع پیش دبستانی و کلاس اول است.

درصورتی که والدین در مدت زمان اعلام شده جهت سنجش به پایگاه های سلامت محل زندگی خود مراجعه ننمایند، هزینه سنجش دو برابر هزینه اصلی حساب می گردد.

مراحل سنجش نوآموزان 1402 – 1403

سنجش یبنایی، شنوایی، سواد حرکتی و سطح سواد و همچنین سلامت کلی دانش اموز در بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان، یکی از شروط اصلی مدارس جهت ثبت نام نوآموزان خواهد بود. به همین منظور پس از نوبت گیری در سامانه سنجش نوآموزان به نشانی my.medu.ir، والدین باید به همراه نوآموز در یکی از پایگاه های سلامت نزدیک به محل زندگی حاضر گردند. پس از انجام غربالگری و سایر مراحل سنجش، نتایج توسط مسئول مربوطه در سایت ثبت و نتیجه نهایی از طریق همین سایت به والدین اعلام می گردد.
در صورتی که نوآموز هیچگونه مشکل خاصی نداشته باشد، باید برای تکمیل کارت واکسیناسیون و تحویل آن به مدرسه مربوطه، به همراه فرزند خود به نزدیک ترین پایگاه سلامت مراجعه و نسبت به تکمیل این کارت اقدام نماید.
در حقیقت ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان نیز که جزیی از شرایط تکمیل مدارک ثبت نامی است و والدین موظف هستند که با مشاوره از مسئولین پایگاه بهداشت و مدیر یا معاون مدرسه، نسبت به تکمیل تمامی مراحل اقدامات لازمه را انجام دهند.
در نهایت پس از انجام مراحل فوق، والدین با در دست داشتن برگه ثبت نام قطعی می توانند ثبت نام کودک خود را قطعی نموده و منتظر شروع سال جدید تحصیلی باشند. نکته حائز اهمیت این است که همراه داشتن کارت شناسایی والد و فرزند در هنگام مراجعه به خانه بهداشت یا پایگاه سلامت و همچنین مدرسه الزامی است.

زمان ثبت نام سنجش نوآموزان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

طبق آخرین اطلاعیه سایت وزارت آموزش و پرورش، نوبت گیری برای طرح سنجش نوآموزان 5 تا 7 سال، از 17 فروردین ماه آغاز می گردد. بر همین اساس، والدین می توانند زمان و محل سنجش را انتخاب کرده و در تاریخ ثبت شده نسبت به سنجش فرزند خود اقدام نمایند.

ثبت نام سنجش نوآموزان به صورت اینترنتی توسط خود خانواده انجام می گردد. مراحل ثبت نام بسیار ساده است و نیازی به مراجعه به کافی نت یا مدارس وجود ندارد. اما برای والدینی که دسترسی به گوشی تلفن همراه ندارند و یا جز افراد کم سواد یا بی سواد جامعه هستند، این مراحل می تواند توسط مدیران مدرسه یا مهد کودک ها انجام شود.

نحوه ثبت نام سنجش نوآموزان 1402 – 1403

ثبت نام سنجش نوآموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی بسیار ساده است و والدین می توانند براحتی با داشتن یک گوشی همراه، مراحل زیر را انجام داده و ثبت نام کودکان خود را در طرح سنجش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ قطعی نمایند. در صورتی که کودک شما باید از اول مهر 1402 به مدرسه برود، بهتر است که از امروز اقدام به نوبت گیری در سایت طرح سنجش نمایید. قابل ذکر است که هزینه ثبت نام طرح سنجش نوآموزان طبق اخرین گفتگوی وزیر آموزش و پرورش استثنایی، 60 هزار تومان است و در صورتی که والدین در مدت زمان اعلام شده نسبت به ثبت نام سنجش اقدام ننمایند، ملزم به پرداخت هزینه دو برابر از هزینه گفته شده می شوند.

  • ورود به سایت my.medu.ir و انتخاب نقش «والدین و سایر» و کلیک بر روی گزینه «ورود از درگاه دولت»

مرحله اول ثبت نام طرح سنجش نوآموزان

  • وارد کردن کد ملی و شماره تلفن در صفحه سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

مرحله دوم ثبت نام طرح سنجش نوآموزان

  • پس از دریافت رمز ارسال شده به تلفن همراه، وارد کردن رمز و ورود به پنل کاربری

مرحله سوم ثبت نام سنجش نوآموزان

  • انتخاب گزینه «سنجش بدو ورود»

مرحله چهارم ورود ثبت نام طرح سنجش نوآموزان

  • ثبت کد پستی و کلیک بر روی گزینه «ثبت اطلاعات»

مرحله پنجم ثبت نام طرح سنجش نوآموزان

  • کلیک بر روی گزینه «سنجش بدو ورود» اولین گزینه در قسمت سمت چپ صفحه

مرحله ششم ثبت نام طرح سنجش نوآموزان

  • کلیک بر روی گزینه «افزودن فرزند» و ثبت اطلاعات خواسته شده

مرحله هفتم ثبت نام طرح سنجش نوآموزان

مدارک مورد نیاز برای سنجش نوآموزان 1402 – 1403

پس از ثبت نام در مدرسه و انجام مراحل نوبت گیری طرح سنجش، والدین باید با در دست داشتن یک سری مدارک و با حضور نوآموز به یکی از پایگاه های سلامت مراجعه نمایند که محل سنجش و تاریخ حضور نوآموز توسط خود والد در زمان نوبت گیری مشخص شده است. مدارک مورد نیاز برای سنجش نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول به شرح ذیل می باشد:

  • اصل شناسنامه والدین و دانش آموز
  • کارت واکسیناسیون
  • یک قطعه عکس 3*4 پشت نویسی شده
  • پرداخت هزینه سنجش نوآموز با دستگاه پز به مبلغ 60 هزار تومان

نکته: توجه داشته باشید که هیچگونه وجهی به صورت نقد نباید توسط هیچکدام از مسئولین از والدین گرفته شود و کل هزینه طرح سنجش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مبلغ 60 هزار تومان است که باید از طریق کارت و با دستگاه پز کشیده شود.

ورود به سامانه نوبت گیری 1402 – 1403

پس از انجام مراحل نوبت گیری، پس از اینکه اطلاعات نوآموز در سامانه نوبت گیری ثبت شد، باید بر روی گزینه «بررسی و افزودن» کلیک نمایید. در این مرحه وارد صفحه جدیدی می گردید که در صورت صحیح بودن اطلاعات باید بر روی گزینه «سنجش نوآموزان»کلیک نمایید.

پس از باز شدن صفحه جدید گزینه «انتخاب سنجش» را انتخاب نمایید و در ادامه به دریافت نوبت اقدام نمایید. با وارد کردن محل سکونت در بخش مربوطه، تمامی مراکز نزدیک به محل زندگی والد نمایش داده می شود و می توانید با انتخاب زمان و محل سنحش، مراحل نوبت گیری را به اتمام برسانید.

فراموش نکنید که در صورتی که در تاریخ ثبت شده به مرکز مربوطه مراجعه نشود، نوبت حذف و باید به نوبت گیری مجدد سنجش نوآموز 1402 – 1403 اقدام کنید. هزینه نوبت گیری مجدد طرح سنجش نیز مبلغ 30 هزار تومان است که والدین موظف به پرداخت آن به صورت غیر نقد هستند.

نکته مهم در خصوص ثبت نام سنجش نوآموزان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

  • هزینه سنجش نوآموزان در برخی از مناطق رایگان است.
  • افرادی که در زمان مقرر اقدام به ثبت نام و نوبت گیری سنجش نوآموزان خود نکنند، می بایست دو برابر مبلغ ذکر شده را پرداخت نمایند.
  • شایستگی های حرکتی، غربالگری، نقص در گفتار و زبان، بیش فعالی، نقص توجه و اختلالات یادگیری از موارد مهم در آزمون سنجش نوآموزان 1402 – 1403 خواهد بود.
  • نوآموزان خارجی یا اتباع فاقد مدارک هویتی باید در اسرع وقت نسبت به دریافت کارت هویتی، گذرنانه و یا طرح حمایتی اقدام نمایند.
  • نوآموزان خارجی فاقد اوراق هویتی می توانند به صورت حضوری به یکی از مراکز سنجش سلامت نزدیک به محل اقامت مراجعه و نوبت گیری را به صورت حضوری انجام دهند.
  • طرح سنجش برای کودکان 4 تا 7 سال صورت می گیرد که اولویت با کودکان 5 تا 7 سال است.
  • ارزیابی و سنجش نوآموزان در دو مرحله صورت می گیرد و در صورتی که نوآموز مشکوک به اختلال خاصی بود به مرحله ارزیابی تخصصی ارجاع داده می شود و در صورت تشخیص درست باید در یکی از مراکز استثنایی تحصیل نماید.
  • کودکان دیر آموز می توانند در مدارس عادی تحصیل نمایند. به همین روی نحوه آموزش و برخورد با این دانش آموزان به معلمان کلاس اول آموزش داده شده است تا این کودکان بتوانند شبیه سایرین در یک محیط آموزشی مجهز به تحصیل بپردازند.

سوالات متداول

1- طرح سنجش نوآموزان برای چیست؟

طرح سنجش سلامت برای ارزیابی سلامت جسمی، توان حرکتی و همچنین سلامت روان کودکان در بدو ورود به مدرسه انجام می پذیرد.

2- نوبت گیری سنجش سلامت نوآموزان ابتدایی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

نوبت گیری از ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و تا 15 تیرماه نیز ادامه داشت.

3- هزینه نوبت گیری مجدد طرح سنجش سلامت ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه نوبت گیری مجدد سنجش سلامت دانش آموزان، معادل 30 هزار تومان است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس