خانه مدارس ثبت نام متوسطه اول در سامانه پادا 1401 – 1401

ثبت نام متوسطه اول در سامانه پادا 1401 – 1401

ثبت نام و نحوه نام نویسی متوسطه اول در سامانه پادا 1401
ثبت نام متوسطه اول در سامانه پادا 1401

وزارت آموزش و پرورش در راستای ایجاد هماهنگی در بخش ارتباطات مدارس این سازمان و همچنین برقراری تعامل سازنده بین مراکز آموزشی و پرورشی، اقدام به راه اندازی سامانه پادا یا پرونده الکترونیکی دانش آموزی کرده است که مسئولان و کارکنان مدارس می توانند با استفاده از امکانات این سامانه، فرآیند نام نویسی دانش آموزان خود را پیگیری نمایند. این امر موجب افزایش دسترسی سیستم همگام آموزش الکترونیکی، به پرونده و مشخصات تحصیلی دانش آموزان می شود.

سامانه پادا جهت نام نویسی دانش آموزان پایه های ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم برنامه ریزی شده است که محصلین و اولیای آن ها می توانند با مراجعه به این سایت، در پایه تحصیلی مدنظر اقدام به ثبت نام و درج اطلاعات فرد متقاضی نمایند. همچنین امکان مشاهده و بررسی کارنامه دانش‌ آموزان از طریق این سامانه فراهم شده است که در ادامه نحوه ورود و مشاهده کارنامه در سایت پادا توضیح داده شده است.

فرآیند ثبت نام دانش آموزان مقاطع مختلف از جمله پایه های دوره اول متوسطه به صورت اینترنتی از طریق سامانه پادا انجام می گردد.

زمان ثبت نام متوسطه اول در سامانه پادا 1401 – 1402

فرصت ثبت نام از طریق سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir برای دانش آموزان متوسطه اول در سال 1401 با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، از تاریخ 21 خرداد ماه اعلام شده بود اما تاکنون لینک آن فعال نشده و زمان دریافت کارنامه ها نیز اطلاع رسانی نشده است. لازم به ذکر است که در صورت انتشار زمان دقیق، این مقاله بروز رسانی می شود و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره شده و از مطالب مورد نیاز خود آگاه شوید.

فرآیند ثبت نام متوسطه اول در سامانه پادا 1401 – 1402

نام نویسی تمام مقاطع تحصیلی در سامانه پادا به صورت پیش ثبت نام انجام می شود اما دانش آموزان متقاضی ورود به پایه اول ابتدایی می بایست اقدامات لازم را جهت نام نویسی اینترنتی خود از طریق مراجعه به بخش “ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود” به انجام برسانند.

در حقیقت فقط محصلینی مرحله پیش ثبت نام را پشت سر می گذرانند که پیش از این، مشخصات تحصیلی آن ها در سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir ثبت شده است و در پایان مقطع تحصیلی خود، با در دست داشتن رمز ورود به سامانه پادا، موفق به دریافت کارنامه از این سایت شده اند.

برای ورود به سامانه پادا نام کاربری و رمز عبور مورد نیاز است که نام کاربری دانش آموزان، همان کد ملی آن ها می باشد، اما افراد جهت دریافت رمز عبور پادا می بایست حضورا به مدرسه مورد نظر مراجعه نموده و این کد را از مدیر دریافت نمایند. توجه داشته باشید که ثبت نام مدارس متوسطه دوره اول نیز به صورت غیرحضوری انجام می شود و دانش آموزان باید در موعد اعلامی با مراجعه به این سایت و تکمیل مراحل ثبت نام، اقدام به درج اطلاعات مورد نیاز نمایند.

راهنمای پیش ثبت نام متوسطه اول در سامانه پادا 1401 – 1402

همان طور که ذکر شد، پیش ثبت نام مختص دانش آموزانی است که در سال قبل مشخصات تحصیلی آن ها برای مدرسه و سامانه پادا شناخته شده است. بنابراین فرآیند پیش ثبت نام این دسته از محصلان، فقط شامل ثبت درخواست می گردد و در صورت کامل بودن مدارک ارسالی آن ها در سال های قبل، نیازی به بارگذاری و ارسال مدارک جدید نیست.

  • ورود به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir و انتخاب گزینه “پیش ثبت نام”راهنمای پیش ثبت نام متوسطه اول در سامانه پادا 1401 - 1402
  • درج نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی در کادرهای مربوطه و سپس فشردن کلید “ورود کاربران” (نام کاربری همان کد ملی دانش آموزان است و رمز عبور نیز باید از مدیر مدرسه دریافت گردد.)
  • ورود به صفحه پیش ثبت نام

نکته: با توجه به این که سامانه تغییر می کند تمامی نکات برای سال جاری بوده و در صورت تغییر، اطلاعات مقاله پیش رو به روز رسانی می شود.

در صورت فراموشی رمز عبور، دانش آموزان باید با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی اقدام به دریافت مجدد این رمز از مدیر مدرسه نمایند. اکنون دانش آموزان پس از ورود به پنل شخصی خود در صفحه پیش ثبت نام، با طی کردن مراحل ذیل بایستی اقدام به تکمیل اطلاعات مورد نیاز و ثبت درخواست نمایند.

کادر مشخصات دانش آموزان

در کادر بالای صفحه پیش ثبت نام، مشخصات دانش آموزان از قبیل نام، نام خانوادگی، کد ملی و… درج شده است. این افراد موظف اند اطلاعات موجود در این سامانه را برای انطباق آن با اصل مدارک خود بررسی کنند و در صورت عدم تطابق اطلاعات فرد متقاضی با مشخصات درج شده در سامانه، این موضوع رو به اطلاع مدیر مدرسه برسانند.

انتخاب مدرسه محل تحصیل

دانش آموزان در این صفحه با کادر کوچکی که در قسمت زیرین مشخصات دانش آموز نمایش داده شده است، مواجه می شوند. این کادر در حقیقت پیشنهاد سامانه پادا برای ثبت نام دانش آموزانی است که سال تحصیلی قبل را در همان مدرسه و در دوره متوسطه اول طی کرده اند. این قسمت پیشنهادی، نام مدرسه، پایه تحصیلی سال جدید دانش آموزان و رشته تحصیلی را به آن ها نمایش می دهد.

ثبت درخواست ادامه تحصیل در مدرسه فعلی

اکنون دانش آموزان بایستی در صورت موافقت با ادامه تحصیل در پایه جدید در همان مدرسه، اقدام به فشردن گزینه “انتخاب” کنند. اکنون نام مدرسه و پایه تحصیلی دانش آموز مدنظر به جدول موجود در پایین صفحه منتقل می شود که این امر به معنی ارسال درخواست وی مبنی بر ثبت نام در مدرسه پیشنهادی سامانه، به کارتابل مدیر مدرسه می باشد.

انتخاب مدارس دیگر

اگر دانش آموزان مایل به انتخاب مدرسه دیگری بر حسب نیاز هستند، می توانند با کلیک بروی گزینه “مدارس دیگر” اقدام به انتخاب مدرسه مدنظر خود کنند. لازم به ذکر است که اگر از جانب مدرسه، تفکیک بندی ناحیه ای برای ثبت نام متقاضی در نظر گرفته شده باشد، دانش آموز مکلف به انتخاب مدرسه در محدوده منطقه زندگی خود می باشد و در غیر این صورت، درخواست وی توسط مدیر مدرسه پذیرفته نخواهد شد.

توجه داشته باشید فقط مدارسی در لیست اعلانات این قسمت به نمایش درمی آیند، که درخواست نیاز خود مبنی بر پذیرش دانش آموز را از طریق همین سامانه احراز نمایند. همچنین دانش آموزان در صورت درخواست برای مدرسه ای در خارج از محدوده سکونت خود باید اجازه نامه کتبی اداره آموزش و پرورش ناحیه مدرسه انتخابی را به استحضار مدیر آن بخش برسانند.

نحوه ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود متوسطه اول در پادا 1401 – 1402

دانش آموزان جدیدالورود که خواهان تحصیل در مقطع و یا مدرسه جدید می باشند، می توانند ضمن جمع آوری مدارک و اطلاعات تحصیلی و شخصی خود مطابق با مراحل زیر نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

  • به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه نمایید.
  • روی عبارت “ثبت دانش اموزان جدید الورود” کلیک کنید.
  •  کد ملی ولی و دانش آموز، شماره موبایل و کد امنیتی را درج نموده و سپس کلید “جستجو” را بفشارید.

اکنون دانش آموزان با طی کردن این مراحل باید تمامی مشخصات خود را به تفکیک اطلاعات زیر در کادرهای مربوطه در سامانه پادا ثبت نمایند.

اطلاعات فردی متقاضی ثبت نام

  • نام و نام خانوادگی دانش آموز
  • کد ملی فرد متقاضی
  • نام پدر
  • شماره، محل صدور و سریال شناسنامه دانش آموز
  • محل و تاریخ تولد
  • جنسیت

مشخصات تکمیلی دانش آموز

  • تابعیت و ملیت فرد متقاضی ثبت نام
  • دین و مذهب
  • نوع سهمیه ثبت نامی (سهمیه آزاد، فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و…)
  • شغل پدر و مادر
  • مدارک تحصیلی والدین
  • وضعیت سلامت جسمانی
  • انتخاب چپ یا راست دست بودن

اطلاعات محل سکونت و تماس

  • آدرس و کد پستی محل سکونت
  • شماره تماس والدین
  • شماره تلفن همراه دانش آموز
  • تلفن تماس منزل

انتخاب مقطع تحصیلی

  • تایید انتخاب مقطع تحصیلی در دوره متوسطه اول
  • تعیین پایه تحصیلی (هفتم، هشتم و نهم)
  • از آنجایی که رشته تحصیلی برای متقاضیان متوسطه اول تعریف نشده است، لذا با زدن کد ۱۰۳۲ می توانند متوسطه دوره اول را انتخاب نمایند.

اکنون دانش آموزان با وارد کردن اطلاعات مدنظر می توانند درخواست خود مبنی بر ثبت نام در مدرسه مذکور را تایید نموده تا این درخواست به کارتابل مدیر مدرسه در همین سامانه ارسال شود.

دانش آموزان پس از طی مراحل ثبت نام در این سامانه می توانند از طریق رمز عبور دریافتی خود، در طول تحصیل اقدام به دریافت و مشاهده کارنامه و برگه پیشرفت تحصیلی خود کنند. لازم به ذکر است که سایت پادا علاوه بر مشاهده نمرات هر ترم، دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی و ثبت نام مدارس شاهد را نیز فراهم کرده است. به واسطه این که سامانه پادا، سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی است، وارد کردن اطلاعات در بخش ثبت نام به طور دقیق و صحیح الزامی می باشد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام دانش آموزان متوسطه اول در کدام سامانه انجام می شود؟

این فرآیند از طریق سایت پادا به نشانی pada.medu.ir صورت می گیرد که مراحل آن به طور کامل در این مقاله ذکر شده است.

2- رمز عبور دانش آموزان متوسطه اول برای ورود به سامانه پادا چیست؟

رمز عبور ورود به سامانه پادا با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی از طریق مدیر مدرسه دریافت می شود.

3- برای ثبت نام دانش آموزان متوسطه اول در سامانه پادا به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

علاوه بر رمز عبور، نام کاربری (کد ملی دانش آموز) نیز برای ورود به این سامانه نیاز است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس