خانه مدارس ثبت نام مدارس بزرگسالان ۱۴۰۲

ثبت نام مدارس بزرگسالان ۱۴۰۲

راهنما و نحوه نام نویسی مدارس بزرگسالان 1402
ثبت نام مدارس بزرگسالان 1402

در دنیای امروز، بی سوادی معضلی است که افراد درگیر با آن، مشکلات زیادی را در زندگی روزمره خود تجربه می کنند. یکی از گروه هایی که به دلیل عدم برخورداری از سواد لازم با مشکلات مختلفی مواجه می شوند، بزرگسالانی هستند که به دلایل متفاوت امکان ادامه تحصیل از آن ها سلب شده است. ممکن است این افراد پس از سال ها دوری از درس بار دیگر تصمیم به ادامه تحصیل بگیرند که می توانند با استفاده از دو روش تحصیل بزرگسالان از طریق آموزش حضوری نهضت سواد آموزی و یا آموزش از راه دور به هدف خود دست یابند.

نحوه آموزش حضوری که کاملا مشخص است ولی در کنار آن، آموزش از راه دور، یک روش تحصیلی با انعطاف و آسان است که در حال حاضر دوره های متوسطه اول و متوسطه دوم را پوشش می دهد. شیوه آموزش در این مدارس نیمه حضوری و غیر حضوری است و برای هر درس، شش ساعت امکان حضور در کلاس برای رفع اشکال فراهم می باشد.

ثبت نام مدارس بزرگسالان در مهر ماه ۱۴۰2 صورت می پذیرد و ممکن تا آبان ماه نیز تمدید شود.

هدف از تاسیس مدارس بزرگسالان چیست؟

به دلیل اهمیت سوادآموزی و ایجاد فرصت ادامه تحصیل برای بزرگسالان و افرادی که در فرصت به موقع از آن محروم مانده اند، مدارس بزرگسالان راه اندازی شده است. این مدارس به گونه ای طراحی شده اند تا پاسخگوی نیاز طیف متنوعی از داوطلبینی باشند که سن آن ها بالاتر از حد مجاز بوده و یا افرادی که به صورت کلی از تحصیل جامانده اند.

شیوه تدریس در مدارس بزرگسالان به دو صورت حضوری و غیرحضوری در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند بنابر شرایط ویژه خودشان یکی از این دو مورد را انتخاب نمایند. بدین ترتیب مدارس غیرحضوری بزرگسالان مختص به افرادی است که به دلایل مختلف همچون وضعیت جسمانی، تاهل ، سرپرستی خانوار و… امکان حضور را ندارند. لازم است بدانید که ادامه تحصیل در مدارس بزرگسالان برای دختران محدودیتی ندارد اما برای پسران تا 20 سالگی به منظور اتمام دوره تحصیلی متوسطه معافیت تحصیلی در نظر گرفته می شود و بعد از اتمام این بازه ادامه تحصیل آن ها در گرو مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه شان می باشد.

چه کسانی می توانند در مدارس بزرگسالان شرکت کنند؟

این مدارس مجموعه افرادی را شامل می شود که از ویژگی های زیر برخوردار باشند:

    

  •  افرادی که سن بالاتر از حد مجاز دارند
  • چنانچه به هر دلیلی قادر به تحصیل حضوری نبودید، این مدارس به کمک شما می آیند.
  •   داوطلبان شرکت در دانشگاه های بدون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی چنانچه مدرک دیپلم نداشته باشند یا دیپلمشان بر اساس نظام قدیم باشد، می بایست به یکی از این مدراس مراجعه کرده و اقدام به دادن امتحان نهایی کنند تا بتوانند دیپلم نظام جدید را اخذ کرده و در دانشگاه های سراسر کشور مشغول به تحصیل شوند. 

زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان ۱۴۰۲

همانطور که می دانید، نام نویسی در مدارس بزرگسالان همچون سایر مدارس طی بازه زمانی خاصی انجام می شود. طبق زمان بندی های اعلام شده در سال های اخیر، معمولا نام نویسی مدارس بزرگسالان در مهر ماه ۱۴۰۲ صورت می گیرد و ممکن است تا آبان ماه نیز تمدید شود. شما عزیزان می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از هر گونه تغییر در زمان نام نویسی این مدارس مطلع شوید. 

نحوه ثبت نام مدارس بزرگسالان 1402

پیش از هر چیز لازم است بدانید که روند نام نویسی در مدارس بزرگسالان به صورت حضوری انجام می پذیرد که معمولا فهرست مدارس آموزش از راه دور، از طریق وبسایت مدیریت از راه دور وزارت آموزش و پرورش به نشانی الکترونیکی dei.medu.ir در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

بدین ترتیب داوطلبین می توانند بر اساس این لیست، نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود را انتخاب کرده و با در دست داشتن مدارک لازم به صورت حضوری جهت ثبت نام به آن مراجعه کنند. در ادامه به تمامی مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی در مدارس بزرگسالان اشاره نموده ایم که قطعا مطالعه آن ها کمک کننده خواهد بود. 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مدارس آموزش از راه دور بزرگسالان 

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی دانش آموز
  • 6 قطعه عکس پرسنلی 4*3 
  • گواهی سال سوم راهنمایی (مختص متقاضیان ثبت نام در پایه دهم)
  • کل پرونده سنوات گذشته دانش آموز
  • کارنامه اول تا سوم راهنمایی
  • مدارک پزشکی، ایثارگری و یا بهزیستی (در صورت عضویت)
  • مدارک مربوط به مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه
  • مدارک مربوط به مشخص بودن وضعیت اتباع خارجی

شرایط ثبت نام مدارس بزرگسالان 1402

لازم به ذکر است که دوره‌های تحصیلی برای سواد آموزان به سه دسته تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشند.

  • تحصیل برای افراد فاقد سواد (بی‌سواد مطلق)
  • دوره دوم (افراد کم سواد)
  • تحکیم سواد (حفظ سواد خواندن و نوشتن)

دوره تحکیم سواد برای افرادی است که دارای سواد خواندن و نوشتن هستند اما برای اخذ مدرک و ادامه تحصیل اقدام نخواهند کرد و در واقع فرصتی برای استمرار و پایداری آموخته ها می خواهند. در این مورد کتاب های ساده و کم حجم مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه شرایط مورد نیاز برای تحصیل در دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان ذکر شده است که برای دوره متوسطه اول و دوم تحصیل از طریق مدارس آموزش از راه دور صورت می گیرد. 

شرایط افراد بزرگسال جهت تحصیل در دوره ابتدایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در صورتی که فرد مورد نظر قصد شروع دوره تحصیلی خود را دارد، باید علاوه بر داشتن مدارک شخصی و هویتی لازم، حداقل 11 سال سن داشته باشد که در این صورت، طبق ضوابط زیر، فرد می تواند برای ادامه تحصیل اقدام نماید.

  • اگر فردی بی سواد است و اصلا سواد ابتدایی هم ندارد اما مایل است که خواندن و نوشتن را بیاموزد، باید به دفاتر نهضت سواد آموزی و یا سامانه جامع نهضت سوادآموزی مراجعه کند کرده و شروع به تحصیل نماید.
  • در صورتی که فرد مهارت خواندن و نوشتن را داشته اما مدرک دوره ابتدایی را ندارد، می تواند به صورت داوطلب آزاد ثبت نام نماید و در خرداد ماه، امتحان پایه ششم را بدهد.
  • همچنین متقاضیان فاقد مدرک تحصیلی پایه اول تا پنجم ابتدایی و مردودی پایه ششم نظام قدیم می توانند به صورت داوطلب آزاد در پایه ششم ابتدایی ثبت نام کرده و پس از قبولی در پایه ششم نظام قدیم، در پایه هفتم بزرگسالان یا آموزش از راه دور نام نویسی نمایند.

شرایط افراد بزرگسال جهت تحصیل در دوره متوسطه اول 1402 – 1403

داوطلبانی که مشتاق به ادامه تحصیلات خود در دوره اول متوسطه هستند باید طبق ضوابط زیر عمل کنند:

  • کسانی که دارای مدارک ششم ابتدایی قدیم یا جدید هستند، برای ادامه تحصیل در پایه هفتم باید به مدارس شبانه یا مدارس آموزش از راه دور مراجعه کنند تا دوره متوسطه اول خود را طی 3 سال بگذرانند.
  • کسانی که در پایه سوم راهنمایی مردود می شوند، با داشتن حداقل 16 سال سن می توانند دروس مردود شده را دوباره امتحان بدهند.
  • همچنین دارندگان مدرک پایه پنجم سنوات گذشته، به شرط داشتن حداقل 18 سال سن می توانند در امتحانات طرح جامع سوم راهنمایی شرکت نمایند.

شرایط افراد بزرگسال جهت تحصیل در دوره متوسطه دوم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همان طور که ذکر شد، آموزش از راه دور برای دو دسته از افراد یعنی متقاضیان لازم التعلیم و بزرگسالان می باشد. در این نوع از آموزش، گروه لازم التعلیم به افراد دارای معلولیت، متأهل یا کسانی که به مدرسه دسترسی ندارند، اطلاع می شود. این افراد ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکلات جسمانی، شرایط خاصی یا سرپرست خانوار بودن امکان ادامه تحصیل به صورت حضوری نداشته باشند.

گروه بزرگسالان مخصوص افرادی است که شرایط سنی حضور در مدارس را از دست داده اند یعنی سن آن ها بالای 18 سال می باشد اما به دلایل مختلف موفق به ادامه تحصیل نشده اند.

شهریه مدارس بزرگسالان 1402

لازم به ذکر است که مدارس آموزش از راه دور، مدارسی غیردولتی هستند اما شهریه آن ها بسیار کم می باشد. میزان شهریه بسته به حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش، شهریه پرداختی نیز تغییر می کند که در روش حضور داوطلب می بایست در همان ابتدای سال تحصیلی شهریه دروسی که از قبل مشخص شده اند را بپردازد. در مورد روش غیرحضوری وضعیت اندکی متفاوت است، بدین صورت که فرد به صورت تعداد واحد باقی مانده، موظف به پرداخت هزینه می باشد که تعرفه تعییت شده در سال 1402هر واحد درسی مبلغیی معادل 15 الی 20 هزار تومان تعریف شده است.

علاوه بر موارد مذکور در مدارس شبانه دانش آموز لازم است که شهریه ثابتی را نیز به حساب مدرسه پرداخت نماید. هزینه های ذکر شده در جدول زیر برای سال تحصیلی 1401 می باشد و ممکن است برای سال ۱۴۰۲ تغییر کند. به محض این که هزینه های جدید اعلام شود، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شهریه مدارس شبانه روزی 1402
متوسط اولمتوسط دوم

شهریه ثابت نیمسال: 100 هزار تومان

شهریه ثابت دوره تابستانی: 50 هزار تومان

شهریه هر واحد: 15 الی 20 هزار تومان

شهریه ثابت نیمسال: 100 هزار تومان

شهریه ثابت دوره تابستانی: 50 هزار تومان

شهریه هر واحد: 15 الی 20 هزار تومان

آیا امکان نقل و انتقال از مدارس آموزش از راه دور وجود دارد ؟

امکان نقل و انتقال مدارس آموزش از راه دور نیز وجود دارد اما دقت نمایید که این مورد برای متقاضیان واجد شرایط پس از انجام مراحل نام نویسی وجود دارد. توجه کنید که مدارس غیر حضوری تنها در دوره متوسطه اول و دوم، فرصت ثبت نام به دانش آموزان را خواهند داد. بیشترین مدارس آموزش از راه دور، در نوبت دوم مدارس دولتی تشکیل می‌شوندکه تعدادی از آن ها توسط موسسان خریداری شده اند و به صورت مجزا فعالیت می‌کنند.

ساعات حضور دانش آموزان در مدارس

به دلیل مشغله افراد بزرگسال معمولا ساعت حضور در مدارس در نوبت دوم و از ساعت 13 عصر به بعد می باشد که این مورد برای دختران از ساعت 13:30 و برای پسران از 14:00 آغاز می گردد. طبیعتا ساعات تدریس برای افرادی که شیوه آموزش غیرحضوری را انتخاب کرده اند، انعطاف بیشتری نیز دارد.

 حسن ختام مقاله را با ذکر این نکته مهم به پایان می رسانیم که افرادی که در یک پایه دو بار مردود شوند، دیگر امکان ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

 

نکات مهم ⭐
  • زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان در مهر ماه ۱۴۰۲ می باشد.
  • آموزش در مدارس بزرگسالان برای متوسطه اول و دوم به صورت نیمه حضوری و غیر حضوری است.
  • تحصیل در مدارس بزرگسالان برای دختران هیچ محدودیتی ندارد.
  • پسران تا 20 سالگی بدون محدودیت می توانند به تحصیل ادامه دهند و برای آن ها به منظور اتمام دوره تحصیلی متوسطه معافیت تحصیلی در نظر گرفته می شود.
  • جهت تحصیل در مدارس بزرگسال باید شهریه مندرج در جدول مقاله فوق را بپردازید.

 

سوالات متداول

1- داوطلبین تحصیل در مدارس بزرگسالان ۱۴۰۲ تا چه تاریخی فرصت نام نویسی دارند؟

مهلت ثبت نام در این مدارس تا مهر می باشد که امکان تمدید آن در آبان ماه نیز وجود دارد.

2- نحوه نام نویسی در مدارس بزرگسالان ۱۴۰۲ به چه صورتی می باشد؟

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مدیریت از راه دور وزارت آموزش و پرورش به نشانی الکترونیکی dei.medu.ir از لیست این مدارس مطلع شده و به صورت حضوری نام نویسی کنند.

3- آیا مدارس آموزش از راه دور رایگان هستند؟

خیر، این مدارس رایگان نیستند و شهریه کمی را به عنوان هزینه تحصیل دریافت می کنند.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۹۰ نظر
  1. طاها عیبی

    سلام من ۱۷سالمه و تا سوم راهنمایی خوندم و قبول نشدم سه تا تجدید داشتم . الان میتونم تو مدرسه عادی ادامه بدم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      خیر، شما می توانید در مدارس بزرگسالان به تحصیل خود ادامه دهید.

  2. منصور قلی زاده

    سلام و وقت بخیر
    من ۴۳ ساله کارشناسی علمی کاربردی معماری رو در سال ۸۴ از دانشگاه آزاد تبریز اخذ کردم(دیپلم کاردانش هستم).
    به امید خدا و تلاش و پشتکار خودم، میخوام در کنکور رشته دانپزشکی رو انتخاب و امتحان بدم. آیا امکانش هست؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله میتوانید شرکت کنید و منعی نخواهد بود.
      اما جهت قبولی در رشته دندان پزشکی میبایست قبل از شرکت در کنکور (در خرداد ماه) اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در رشته تجربی نمایید.

  3. حسن

    سلام وقت بخیر
    من تا کلاس ششم دبستان خواندم وبعدش ترک تحصیل کردم الان ۱۸سالمه میتونم ادامه بدم و برم سر کلاس های هم کلاسی هایم یا نه

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      می توانید در کلاس ها بزرگسالان ثبت نام نمایید اما ممکن است در آنجا نیز هم سن و سالان خود را بسیار ببینید.

  4. محمد خنکال

    سلام وقت بخیر
    میخواهم دیپلم بگیرم باید چیکار کنم
    اول متوسطه نظام قدیم تمام کردم دوم متوسطه ناقص

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بهتر است به آموزش و پرورش منطقه سکونتتان مراجعه نمایید و در کلاس های مدارس بزرگسالان معرفی شده شرکت نمایید.

  5. amirmohammd

    سلام من دوازدهم کاردانش خوندم ولی دهم یازدهم دوازدهم کل اش۵تا تجدید دارم میتوانم دی ماه همه ی تجدید بدم چون دوازدهم تمام کردم ولی ۵تا تجدید دارم میتوانم همه رو دی ماه امتحان بدم قبول شوم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      محدودیت در امتحانات ندارید اما قبولیتان وابسته به توان مندی خودتان دارد.

  6. عادل افشارمند

    سلام من سوراهنمایی نظام قدیم خوانده م بعد تطبیق به هشتم کردم الان باید کجا برم ثبت نام کنم سوم راهنمایی بخوانم بعدش غیر حضوریه؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، از طریق آموزش پرورش میتوانید یک لیست از مدارس شبانه دریافت کنید.

  7. حسین

    سلام.من تا دوازدهم خوندم ولی سال آخرو تجدید اووردم و ول کردم الان۲۵سال سن دارم و میخوام دیپلم بگیرم و رشتم انسانی هست.آیا باید از ششم بخونم یا میتونم همین دوازدهم بخونم.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما فقط امتحانات دوازدهم را شرکت می کنید در صورت قبولی مدرک دیپلم خود را دریافت می کنید.

  8. amirmohammd

    سلام خسته نباشید من دیپلم برق گرفتم میتوانم دیپلم تجربی بگریم در مدرسه بزرگسالان خواهش میکنم جواب بدهید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما میتوانید با مراجعه به آموزش و پرورش دیپلم خود را تطبیق دهید.

  9. amirmohammd

    سلام خسته نباشید من تا دوازدهم کاردانش خوندم اگر دیپلم برق بگیریم میتوانم در رشته علوم تجربی در بزرگسالان بخونم مشکلی برای خدمت سربازی ام پیش نمی آید ۱۹سالمه

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      دو مسئله وجود دارد
      در صورتی که کنکور تجربی مدنظر دارید ۵۰ درصد بحث سوابق تحصیلی را از دست می دهید.(به دلیل داشتن دیپلم برق)
      شما نهایتا تا ۲۰ سالگی می بایست فارغ التحصیل شوید در غیر این صورت مشکل نظام وظیفه به وجود می آید

  10. امیرمحمد

    سلام خسته نباشید من تا دوازدهم کاردانش خوندم ولی ۶تا تجدید دارم اگر در دی ماه همه رو امتحان بدم میتوانم تغییر رشته کنم برم علوم تجربی بزرگسالان درس بخونم خیلیی ها میگن معافیت تحصیلی میشه تمدید کرد چون ۱۹سالمه

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورت اخذ مدرک دیپلم(قبل از ۲۰ سالگی) شما معافیت تحصیلی پس از دیپلم دارید.
      برای شرکت در کنکور تجربی می بایست سوابق تحصیلی رشته تجربی را بدست آورید(برای بدست آوردن ۵۰ درصد شرط معدل)

  11. .....

    سلام وقت بخیر من دوازدهم تجربی هستم می تونم در مدارس بزرگسالان ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      چنانچه بالای ۱۸ سال سن دارید و در امتحانات خود قبولی نیاورده اید بله در گروه بزرگسالان از شما آزمون گرفته می شود.

  12. امیرعلی

    در سربازی میشه درس خوند

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      تحصیل هم زمان با خدمت سربازی امکان پذیر نمی باشد.

  13. امیرعلی

    سلام خسته نباشید من تا دوازدهم کاردانش خوندم سه تا از درس عمومی دهم تجدید شدم از یازدهم ۲تا تجدید دارم از دوازدهم ۲تاتجدید دارم میخواستم بپرسم میتوانم تغییر رشته کنم برم تجربی بزرگسالان بخونم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورت تغیر رشته اکثر دروس رشته ی تجربی را باید مجددا امتحان بدید و نهایتا تا ۲۰ سالگی برای این مورد فرصت دارید و پس از آن باید به خدمت سربازی بروید.

  14. امیرمحمد

    سلام من تا دوازدهم کاردانش خوندم ولی دیپلم نگرفتم از دهم یازدهم دوازدهم دوتا تجدید دارم ۱۹سالمه میتوانم تجربی بخونم بزرگسالان حداکثر معافیت تحصیلی چه قدر میدن چون از نو شروع کنم سه سال معافیت میدن

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، تا ۲۰ سال تمام برای مدرک دیپلم معافیت تحصیلی دارید و این مقدار اضافه نخواهد شد. شما میتوانید در حین خدمت و با هماهنگی با رئیس پادگان در امتحانات شرکت کنید.

  15. محمد

    من متاسفانه نتونستم قبول بشم چندین درس رو مردود شدم تصمیم گرفتم ول کنم اما یک آموزشگاه دیپلم پیدا کردم که توش دیپلم گرفتم بهم گفتن برو مدرسه بزرگسالان ثبت نام کن برای معافیت تحصیلی منم رفتم ثبت نام کردم اما رشته من تصویر برداری بود تو اون مدرسه تصویر برداری نبود منو گرافیک رایانه نوشته خواستم بپرسم میشه پرونده امو پس بگیرم برم مدرسه بزرگسالان دیگه که تصویر برداری داشته باشه و چقدر هزینه اش میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید مدرسه ای ثبت نام کنید که رشته مدنظر شما را ارائه دهد.
      شهریه مدارس بزرگسالان بر اساس رشته و امکاناتی که ارائه می دهند می تواند متفاوت باشد.

  16. صبا

    سلام تو رو خدا ممنون میشم جواب بدید من دیپلم انسانی دارم حالا میخوام دیپلم تجربی بگیرم تو رو خدا بگید میتونم برم مدارس بزرگسالان با اموزش حضوری؟تو رو خدا جوابمو بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام، مشکلی برای دریافت دیپلم مجدد نخواهید داشت.

  17. آرزو

    سلام من میخواستم برامدرسه ازراه دورثبت نام کنم ولی مدارک تحصیلی سالهای قبلم گیرنیومده میگن نیستش بایدچکارکنم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      می توانید برای پیگیری موضوع به آموزش و پرورش منطقه محل تحصیلتان مراجعه نمایید.

  18. فریبا

    سلام وقتتون بخیر
    من ۱۸ سالمه پایه متوسطه اول رو تموم کردم و بنا به دلایلی یکسال وقفه افتاد توی تحصیلم و الان میخوام برم دهم
    میتونم رشته طراحی دوخت رو توی مدارس بزرگسالان بخونم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، هیچ منعی برای ادامه تحصیل در این رشته نخواهید داشت.

  19. فائزه

    سلام من ۲۷ سالمه دیپلم کامپیوتر دارم اما میخوام که دیپلم کودکیاری بگیرم و کنکور بدم میتونم توی مدرسه بزرگسالان دوباره درس بخونم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید برای روند مراحل اولیه و تغییر رشته ی دیپلم خود حضورا به اداره ی آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنید و با تحصیل در مدارس بزرگسال دیپلم خود را دریافت کنید.

  20. شهناز

    سلام ببخشید من دیپلم تجربی دارم برای کنکور دادن باید کجا ثبت نام کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش انجام می شود و در حال حاضر سامانه ثبت نامی فعال نمی باشد.

  21. مهدی

    سلام
    ببخشید من یه ساله که درسم تموم شده ولی ۳تا تک دارم تا کی مدارس بزرگسال نام نویسی انجام میدن که تکامو پاس کنم چون من اگه از شهریور رد بشه سربازم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      پیشنهاد می شود هر چه سریعتر به آموزش و پرورش استان محل سکونت خود مراجعه فرمایید.

  22. شهناز

    سلام ببخشید من میتونم تو امتحان شهریور ماه امتحان کلاس ششم بزرگسالان شرکت کنم درحالی که ثبت نام نکردم واینکه زمان ثبت نام مدرسه بزرگسالان کی انجام میشه ممنون میشم اگه جواب بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، معمولا زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان در مهر ماه هر سال می باشد و شما لازم است روند نام نویسی در مدارس بزرگسالان به صورت حضوری انجام می پذیرد که معمولا فهرست مدارس آموزش از راه دور، از طریق وبسایت مدیریت از راه دور وزارت آموزش و پرورش به نشانی الکترونیکی dei.medu.ir در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

  23. علی جان

    سلام، من اتباع هستم و تا کلاس نهم خواندم اما هیچ مدرک تحصیلی ندارم ، فعلا ۲۲ ساله هستم آیا امکان دارد در مدارس بزرگسالان برای گرفتن دیلپم ثبت نام کنم ؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت تایید آموزش و پرورش مانعی برای شما وجود نخواهد داشت.

  24. پوریا

    باسلام من ۲۰ سالمه و تا یازدهم بیشتر نخوندم از سربازی هم معاف شدم رشتم تجربی بوده حالا میخوام تغیر رشته بدم برم هنرستان شدنیه؟ چ مراحلی رو باید طی کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      امکان تغییر رشته برای شما وجود دارد.
      برای انجام این کار به آموزش و پرورش استان خود مراجعه فرمایید.

  25. رستمی

    سلام من‌تا‌نهم خوندم بخاطر‌متاهل بودنم‌نتونستم ادامه تحصیل بدم الان‌۲۰سالمه ولی‌مدارک‌تحصیلیم‌رو گم‌کردم آیا‌میتونم برای‌‌پایه‌دهم‌اسم‌نویسی‌کنم‌یا‌نه‌ ؟ممنون‌میشم اگه‌پاسخ‌بدهید!

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش منطقه ای که تحصیل نموده اید و مدارک خود را دریافت کنید و سپس نسبت به ثبت نام در مدارس یزرگسالان اقدام نمایید.

  26. محمدرضا

    سلام خسته نباشید امسال سال دوازدهم منه دوازدهم فنی حرفه ای الکتروتکنیک ۱۸ سالمه از سال های قبل افتادنی های زیادی دارم تحصیل توی هنرستان معمولی برام سخته میخواستم بودنم میتونم دوازدهمم رو در هنرستان بزرگسالان بخونم و اونجا انتخاب واحد کنم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      برای تحصیل در مدارس بزرگسال می بایست شرایط سنی را رعایت کنید(بالای ۱۸ سال) و در صورتی که رشته خاصی مدنظر دارید باید بررسی انجام شود که مدرسه رشته مورد نظر شما را ارائه می دهد یا خیر.

  27. شاهین

    سلام.من ۴۶ساله هستم وتا اول راهنمایی درس خواندم و بدلیل جنگ وجنگ زدگی ترک تحصیل کردم الان بخاطر موندن در محل کارم باید سیکل وبعدش دیپلم بگیرم.نمیتونم سر کلاس حاضر شم وسختی وساعات زیاد کارم اجازه تمرکز ودرس خواندن را بهم نمیده.اگر تو شاهین شهر ویا اطرافش مدرسه ای میشناسید که بتونه تو جلسه امتحانات کمک کنه قبول شم معرفی کنید.ممنون میشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شما می توانید به آموزش و پرورش خود مراجعه داشته باشید و لیست مدارس بزرگسالان از جمله مدارسی که تحصیل مجازی دارند را بررسی داشته باشید.

  28. امیر

    سلام من تا کلاس دهم خوندم رشته فنی حرفه ای
    امکان داره تغییر رشته بدم به نظری؟
    و آیا میشه ثبت نام کنم برای ادامه تحصیل به مدرسه بزرگسالان و اگر میشه چقدر زمان میبره تا دیپلم بگیرم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله، شما لازم است حضورا به اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنید و بعد از معرفی مدارس بزرگسالان از طرف آموزش و پرورش، لازم است با ارائه ی مدارک به مدارس بزرگسالان در رشته ی جدید تحصیل کنید. برای ادامه تحصیلی در مدارس بزرگسالان تا زمان اخذ مدرک دیپلم نظام جدید حداکثر یک سال زمان می برد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره مدارس پیج مدارس