خانه مدارس ثبت نام کتاب درسی پایه اول ابتدایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام کتاب درسی پایه اول ابتدایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نام نویسی کتاب درسی پایه اول ابتدایی 1402 - 1403
ثبت نام کتاب درسی پایه اول ابتدایی 1402 – 1403

جهت ثبت نام کتاب درسی پایه اول ابتدایی 1402 – 1403 و دریافت کتب، لازم است به صورت اینترنتی و از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.com یا irtextbook.ir اقدام و درخواست دریافت کتاب درسی پایه اول ابتدایی را ثبت نمایید. ثبت سفارش از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی باعث می شود تا نظارت بر کتب درسی افزایش یافته و روند توزیع کتاب های درسی تسهیل شود، به گونه ای که دانش آموزان دسترسی بهتری به کتاب های درسی خود داشته باشند. بنابراین نگرانی های والدین نیز در این باره کاهش پیدا می کند.

ثبت نام کتاب درسی پایه اول ابتدایی 1402 – 1403 از طریق مراجعه به سایت فروش و توزیع مواد آموزشی امکان پذیر است.

زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه اول ابتدایی 1402 – 1403

نام نویسی کتب درسی پایه اول 1402 – 1403 در یک بازه زمانی مشخص و تنها از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی انجام می شود. مهلت ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی 1402 – 1403 برای دانش آموزان پایه اول دبستان طبق زمان بندی جدول زیر مشخص شده است. توجه به این نکته برای والدین حائز اهمیت است که شاید این بازه زمانی مشخص، تمدید نشود. در صورت تمدید خبر از طریق کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره به شما اطلاع رسانی می شود.

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی پایه اول ابتدایی 1402 – 1403
عنوان فعالیتدوره تحصیلیتاریخ شروعتاریخ پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادیپایه های تحصیلی اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)9 اردیبهشت ماه 140226 خرداد ماه 1402
پایه اول ابتدایی، اول 1 (استثنایی)، اول مقدماتی (استثنایی)5 تیر ماه 140210 شهریور ماه 1402
تمدید مهلت ثبت سفارشتمامی دوره های تحصیلیمشخص نیست.مشخص نیست.
اصلاح سفارشتمامی دوره های تحصیلی18 تیر ماه 140231 شهریور ماه 1402
توزیع منطقه به مدرسهتمامى دوره هاى تحصیلى11 شهریور ماه 140231 شهریور ماه 1402
توزیع مدرسه به دانش‌آموزتمامی دوره های تحصیلی18 شهریور ماه 14021 مهر ماه 1402

نحوه ثبت نام کتاب های درسی پایه اول ابتدایی 1402 – 1403

نام نویسی کتاب های درسی پایه اول 1402 – 1403 به دو روش امکان پذیر است. روش اول به صورت فردی توسط والدین دانش آموز انجام می گیرد اما در روش دوم که به صورت گروهی است، درخواست از طریق مدرسه ثبت می شود. مدارس به منظور ثبت نام کتاب های درسی پایه اول 1402 – 1403 باید از سامانه سناد  استفاده کنند. مراحل ثبت نام کتب درسی پایه اول ابتدایی به صورت الکترونیکی و همانطور که اشاره شد به دو روش انجام می گردد که نحوه انجام مراحل هر یک به شرح ذیل می باشد. همچنین از طریق سایت های my.medu.ir و sso.my.gov.ir نیز می توان برای ثبت سفارش کتب درسی اقدام کرد.

  • در صفحه اول سایت sso.my.gov.ir شماره تلفن همراه خود را وارد کرده تا برای شما رمز یکبار مصرف پیامک شود.

  • عبارت “ثبت نام کتاب درسی” را انتخاب کرده تا وارد سایت my.medu.ir شوید. البته از طریق درج “کد ملی” و “سریال شناسنامه” در سایت my.medu.ir و کلیک روی گزینه “ورود” نیز این امکان وجود دارد. (تصویر دوم)

  • کلید “خرید کتاب درسی” را بفشارید تا به سایت irtextbook.ir وارد شوید.

روش فردی ثبت سفارش

مرحله اول نام نویسی فردی کتاب های درسی

  • پس از وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز در کادرهای مربوطه، بر روی دکمه “ورود” کلیک نمایید. توجه کنید که برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، “رمز عبور” ورود به سامانه است.

مرحله دوم نام نویسی فردی کتاب های درسی

  • از منوی سمت راست صفحه کاربری یا از بخش “دسترسی سریع”، دکمه “ثبت سفارش” را بفشارید.

مرحله سوم نام نویسی فردی کتاب های درسی

  • اکنون می توانید بسته آموزشی متناسب با پایه تحصیلی اول ابتدایی و مبلغ هزینه سفارش را ببینید. جهت پرداخت مبلغ تعیین شده باید بعد از انتخاب درگاه بانکی، بر روی گزینه “ثبت سفارش و پرداخت” کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت سفارش کتب درسی

  • در این مرحله، به درگاه پرداخت اینترنتی وارد می شوید که می توانید با پر کردن کادرهای مورد نیاز و ورود اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب و انتخاب گزینه “پرداخت”، مبلغ مورد نظر پرداخت می شود.

مرحله پنجم ثبت سفارش کتب درسی

پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، درخواست ثبت نام کتب درسی توسط شما انجام گرفته است.

روش گروهی ثبت سفارش

در این روش که توسط مدارس و از طریق سامانه سناد دوره ابتدایی صورت می پذیرد، والدین تنها هزینه کتب درسی مورد نظرشان را پرداخت می نمایند. قیمت این کتاب ها بر اساس آنچه در پشت جلد کتب درج شده و در سامانه نیز ثبت شده است، محاسبه می گردد.

  • بعد از وارد شدن به بخش ثبت نام کتاب های درسی سامانه سناد، گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” را انتخاب کنید و پس از آن بر روی گزینه “ورود به سامانه فروش” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت سفارش کتب درسی

  • گزینه “ثبت شماره موبایل دانش آموزان” را انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت سفارش کتب درسی

  • پایه تحصیلی و رشته مورد نظر را انتخاب کنید. حتما تیک گزینه “ندارد” را از بخش” وضعیت سفارش” انتخاب کرده تا فقط لیست دانش آموزانی که برای آن ها سفارشی ثبت نشده، نمایش داده شود. در پایان هم جهت ورود به مرحله بعد، گزینه “جستجو” را کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت سفارش کتب درسی

  • در اینجا، اسامی کلیه دانش آموزان دیده می شود که بایستی برای هر کدام از دانش آموزان شماره موبایلی ثبت شود. شماره تلفن همراه دانش آموزان برای دریافت پیامک پس از تمام شدن فرآیند ثبت سفارش از طرف مدرسه، مهم است. پس کلیک بر روی گزینه “به روز رسانی” برای هر دانش آموز لازم است و بعد از آن گزینه ” ثبت سفارش گروهی” را بفشارید.

مرحله چهارم ثبت سفارش کتب درسی

  • دوباره پایه تحصیلی و رشته را انتخاب و روی گزینه “جستجو “ کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت سفارش کتب درسی

  • اطلاعات دانش آموزان در این قسمت رویت می شود که عبارت“بلی” برای هر نام، به معنای ثبت سفارش برای همان دانش آموز است. از این رو، می توانید برای هر یک از دانش آموزان که می خواهید کتاب سفارش ندهید، تنها این گزینه را غیرفعال کنید. پس از تکمیل تمام گزینه ها، عبارت “ثبت سفارش” را انتخاب کنید.

مرحله ششم ثبت سفارش کتب درسی

  • اطلاعاتی که در قسمت قبل ثبت کرده اید و قیمت کل سفارش در این مرحله نشان داده می شود. جهت پرداخت مبلغ مورد نظر باید نخست درگاه بانکی خود را انتخاب و گزینه “ثبت و ادامه پرداخت” را بزنید.

مرحله هفتم ثبت سفارش کتب درسی

  • در درگاه پرداخت اینترنتی، اطلاعات کارت بانکی را در کادرهای آن وارد کرده وپرداخت” را کلیک کنید.

مرحله هشتم ثبت سفارش کتب درسی

اگر پرداخت شما موفقیت آمیز باشد، صفحه ای باز می شود که شماره سفارش گروهی، شماره پیگیری و تاریخ سفارش را نشان می دهد.

هزینه ثبت نام کتاب درسی پایه اول ابتدایی 1402 – 1403

بر اساس مندرجات سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی، مبلغ کتاب های درسی پایه اول ابتدایی هر ساله در حال افزایش می باشد. لذا با توجه به نرخ تعیین شده در سال تحصیلی 1402 – 1403 این مبلغ 49 هزار تومان می باشد که متقاضیان می بایست پس از پرداخت مبلغ مربوطه از طریق درگاه های بانکی برای شماره پیگیری نمایش داده شده در انتها را یادداشت کنند.

شرایط ثبت نام کتاب درسی پایه اول ابتدایی 1402 – 1403

دقت داشته باشید تنها در صورتی می توانید نسبت به ثبت نام کتب درسی مقطع ابتدایی اقدام کنید، که نام نویسی شما توسط مدرسه برای سال تحصیلی 1402 – 1403 در سامانه دانش آموزی سیدا نهایی شده باشد. جهت اطمینان از ثبت نام خود، می توانید از طریق تماس با مدرسه پیگیری نمایید.

لیست کتاب های درسی پایه اول ابتدایی 1402 – 1403

لیست دروس ارائه شده در پایه اول ابتدایی به شرح زیر می باشد:

  • آموزش قرآن
  • فارسی (بخوانیم)
  • فارسی (کتاب کار)
  • ریاضی
  • علوم

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه اول  ابتدایی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه موقع است؟

این بازه زمانی از تاریخ 5 تیر ماه آغاز و تا 10 شهریور ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

2- نحوه ثبت نام کتاب های درسی پایه اول ابتدایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چگونه است؟

ثبت سفارش به دو روش فردی و گروهی از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، به نشانی اینترنتی irtextbook.com امکان پذیر است.

3- هزینه ثبت نام کتاب درسی پایه اول ابتدایی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه کتب درسی پایه اول ابتدایی 49 هزار تومان می باشد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس