خانه اخبار تحصیلی پایان شهریور، آخرین فرصت ثبت نام کلاس اولی ها

پایان شهریور، آخرین فرصت ثبت نام کلاس اولی ها

پایان شهریور، آخرین فرصت ثبت نام کلاس اولی ها

آخرین مهلت ثبت نام کلاس اولی ها تا پایان شهریور ماه 1402 اعلام شده است که البته این بازه زمانی شامل اتباع نمی باشد.

 

فرصت ثبت نام کلاس اولی ها تا پایان شهریور ماه

طبق آخرین اخباری که امروز منتشر شده، حدود 27 درصد کلاس اولی ها هنوز اقدام به ثبت نام نکرده اند که  مرتبط با این موضوع نیز توضیحاتی توسط سرپرست دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی ارائه شد.

فرصت ثبت نام دانش آموزان ایرانی و اتباع

  • به گفته ایشان تعداد کسانی که برای پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند، یک میلیون و 400 هزار نفر می باشند و در سخنان خود تاکید کردند که مدت زمان ثبت نام برای دانش آموزان ایرانی در پایه اول، تا آخر شهریور ماه 1402 است.
  • برای ثبت نام دانش آموزان اتباع در پایه اول ابتدایی یک سامانه جداگانه تحت عنوان سامانه ملی مهاجرت به نشانی /https://irmigrationorg.ir/Mohajer/Site راه اندازی شده است. این دانش آموزان 24 ساعت پس از دریافت کد تاییدیه، می توانند در سامانه سیدا ثبت نام کنند. فرصت ثبت نام دانش آموزان اتباع به دلیل وجود برخی از مشکلات تا 20 شهریور ماه اعلام شده است.

وضعیت بازماندگان تحصیلی مقطع ابتدایی

یکی دیگر از مواردی که توسط سرپرست دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی عنوان شد، وضعیت بازماندگان تحصیلی بود که ایشان عنوان کردند ما از طریق سامانه شهید محمودوند، سازمان ثبت احوال و سامانه سیدا کد ملی این دانش آموزان را بررسی خواهیم کرد.

او در ادامه سخنان خود اینطور بیان کردند که ما ابتدا لیست دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده و برای هر کدام یک راه حل جداگانه مشخص در نظر گرفته ایم که دلیل اصلی بازماندن این افراد از تحصیل می تواند یکی از موارد زیر باشد.

  • کودکان کار
  • کودکان بد سرپرست
  • کودکان بیمار
  • کودکان فوت کرده

با توجه به به صحبت هایی ایشان، برای رفع مشکلات این افراد و بازگرداندن دوباره آنها به تحصیل، با 10 دستگاه، تفاهم نامه هایی امضا شده است. معاون ابتدایی آموزش و پرورش، آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی را 160 هزار و 479 نفر اعلام کرده بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره