خانه اخبار تحصیلی جزئیات طرح جریمه مشمولان غایب سربازی در سال 97

جزئیات طرح جریمه مشمولان غایب سربازی در سال 97

جزئیات طرح جریمه مشمولان غایب سربازی در سال 97
جزئیات طرح جریمه مشمولان غایب سربازی در سال 97

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: با تصمیمات اتخاذ شده طرح جریمه ریالی مشمولان غایب تنها تا پایان سال ۹۷ ادامه داشته و در سال آینده متوقف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم کریمی صبح امروز در نشست تخصصی یک‌روزه منطقه ای معاونین وظیفه عمومی شمالغرب کشور در ارومیه افزود: امسال تمامی تلاش ما این است که مردم به صورت الکترونیکی با سازمان وظیفه عمومی ارتباط برقرار کرده و از میزان مراجعات حضوری کاسته شود و نشست امروز نیز در راستای جلب نظرات تخصصی در خصوص بهبود ارائه خدمات به مردم است.
وی خاطر نشان کرد: در این رابطه به مشمولان غایب جهت انجام امر مقدس سربازی و پرداخت جریمه از طریق سامانه پیامکی سازمان وظیفه عمومی، پیامک ارسال شده و سعی بر این است که یک حرکت عظیمی در این خصوص صورت بگیرد‌ که در این امر مهم، رسانه ها و صدا سیما می توانند نقش موثری را داشته باشند چرا که طرح «جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی» در سال ۹۸ متوقف می‌شود.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده طرح جریمه ریالی مشمولان غایب تنها تا پایان سال ۹۷ ادامه داشته و در سال آینده متوقف می‌شود، بنابراین آن دسته از مشمولانی که تا پایان سال ۹۷، هشت سال غیبت یا بیشتر از آن داشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ ثبت نام کرده و نسبت به بهره‌مندی این طرح اقدام کنند، در غیر این صورت از سال آینده باید به سربازی اعزام شوند.
وی با بیان اینکه مدت سربازی با توجه به نیاز کشور تعیین می‌شود، گفت: در تلاش هستیم به صورت تخصصی از سربازان استفاده کرده اما طبیعتا برای همه رشته‌ها و موضوعات سربازان رشته تخصصی آنان در طول مدت سربازی پیدا نشود اما در تلاشیم تا حد ممکن توانایی‌های سربازان را شناسایی و در همان راستا از آن استفاده کنیم.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه این نشست افزود: معاونت وظیفه عمومی استان یکی از معاونت های فعال بوده که طی چند سال رتبه نخست کشوری را در کارنامه یگانی کسب کرده و توانسته ماموریت خود را که همان تدوین خط مشی ها و طرح های کلی، برنامه ریزی ،هدایت و هماهنگی و انجام امور ستادی و انجام اجرائیات متمرکز امور احضار، اعزام و تعیین تکلیف اتباع مشمول خدمت وظیفه عمومی و رسیدگی و صدور کارت های معافیت و تامین کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و سازمان های دولتی است را به خوبی اجرا کند.
ناصر اصلانی خاطرنشان کرد: زیباسازی و بهینه سازی فضای خدمتی برای مشمولان یکی از اولویت های مهم انتظامی استان بوده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان رضایتمندی مراجعان بر اساس تعالی رفتار کارکنان در معاونت وظیفه عمومی به خوبی اجرا شده است.

منیع: سایت خبرگزاری فارس



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره