خانه تیزهوشان جواب آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

جواب آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

اقدامات پس از پذیرفته شدن در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

هرساله آزمونی برای دانش آموزان مستعد و توانمند برای ورود به دوره متوسطه اول و دوم توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می گردد. این دانش آموزان پس از شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان، می توانند در زمان مقرر شده توسط سازمان سمپاد به سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان مراجعه کرده و نتایج آزمون خود را مشاهده نمایند. اعلام نتایج این آزمون معمولا در اواسط تابستان انجام می شود تا دانش آموزان، در صورت قبولی یا عدم قبولی، این فرصت را داشته باشند در مدرسه ثبت نام کنند. داوطلبان در صورت قبولی، این امکان را دارند تا با همراه داشتن مدارک لازم در مدرسه مورد نظر خود ثبت نام انجام دهند.

جواب آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اواخر مرداد ماه اعلام می گردد.

زمان اعلام جواب آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزانی که پس از رقابت در آزمون تیزهوشان در انتظار نتایج خود هستند، می توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به مشاهده نتایج خود اقدام کنند. درحال حاضر تاریخ مشخصی برای اعلام نتایج معین نشده است. گمان می رود نتایج امسال نیز مانند سال های پیشین در مرداد ماه 1403 در دسترس داوطلبان قرار گیرد. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام تیزهوشان ایران مشاوره در اسرع وقت از  زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان اطلاع یابید.

زمان اعلام جواب آزمون تیزهوشان 1403 – 1404
عنوانتاریخ
آزمون تیزهوشان ششم به هفتماواخر مرداد ماه 1403
آزمون تیزهوشان نهم به دهماواخر مرداد ماه 1403

 

نحوه مشاهده جواب آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزان عزیز پس از اعلام انتشار نتایج آزمون سمپاد می توانند با مراجعه به سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نتایج خود را مشاهده نمایند. سایت اعلام نتایج تیزهوشان تا سال گذشته برای دو پایه هفتم و دهم متفاوت بوده است اما با تغییراتی که امسال در سامانه آموزش و پرورش ایجاد شده، هر دو پایه می بایست از طریق نشانی my.medu.ir اقدام به دریافت نتایج خود نمایند.

 

در صورت قبولی در آزمون تیزهوشان، نام مدرسه ای که شرکت کننده در آن پذیرفته شده است ذکر خواهد شد. در غیر این صورت، داوطلب پذیرفته نشده است. متقاضیان برای مشاهده نتایج به کد ملی و شماره شناسنامه خود نیاز خواهند داشت. مراحل دریافت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم یکسان است و داوطلبان می توانند از طریق مراحل زیر اقدام به دریافت نتایج خود نمایند.

  • ورود به سایت اعلام نتایج به نشانی my.medu.ir
  • انتخاب نقش مورد نظر
  • وارد نمودن کد ملی و سریال شناسنامه
  • کلیک بر روی “ورود”
  • ورود به پنل کاربری خود
  • انتخاب گزینه آزمون سمپاد”
  • انتخاب گزینه اعلام نتایج آزمون”

اعتراض به جواب آزمون تیزهوشان 1403 – 1404

هرساله پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، مهلتی دو الی سه روزه به دانش آموزانی که نمره قبولی در این آزمون را کسب نکرده اند داده می شود تا در صورت داشتن اعتراض به نتایج، درخواست تجدید نظر خود را ثبت نمایند. پیش از ثبت درخواست، داوطلبان ابتدا باید کلید آزمون را دریافت کرده و آن ها را با پاسخ های خود مقایسه کنند. سپس در صورت وجود مغایرت، از طریق مراحل زیر نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند.

 

در سال ۱۴۰۳ نیز داوطلبان می توانند به مواردی مانند اعلام نادرست غایب بودن، اشتباه در محسوب کردن نمره کل، مغایرت پاسخ های درست و نادرست کارنامه و پاسخبرگ داوطلب، استفاده از پاسخبرگ سفید بی نام و اعمال نشدن قانون دوقلوها اعتراض نمایند.

 

در سال های گذشته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، داوطلبانی که نمره قبولی را کسب کرده بودند از محل پذیرش خود اطلاع می یافتند و داوطلبانی نیز که در این آزمون پذیرفته نشده بودند، کارنامه ای در اختیارشان قرار می گرفت. این افراد می توانستند با بررسی این کارنامه از جزئیات آزمون خود مانند تعداد پاسخ های درست و غلط، نمره ای که کسب کرده اند و آخرین نمره قبولی اطلاع یابند. با وجود اینکه تغییراتی در سایت استعداد های درخشان ایجاد شده است، پیشبینی می شود در سال 1403 نیز این کارنامه در دسترس افراد قرار گیرد.

  • ورود به سایت اعلام نتایج به نشانی my.medu.ir
  • انتخاب نقش مورد نظر
  • وارد نمودن کد ملی و سریال شناسنامه
  • کلیک بر روی گزینه “ورود”
  • انتخاب گزینه “آزمون سمپاد”
  • انتخاب گزینه تجدید نظر”
  • نوشتن و ثبت دلیل اعتراض خود
  • تکیمل فرم تجدید نظر

نحوه مشاهده پاسخ به اعتراض آزمون تیزهوشان

پاسخ به درخواست تجدید نظر به طور معمول یک یا دو هفته طول می کشد. برای مشاهده نتیجه بررسی، می توانید به سایت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و پس از وارد نمودن کد ملی و رمز عبور، پاسخ اعتراض خود را دریافت نمایید. آن دسته از افرادی که با اعتراض آن ها موافقت شده است، می توانند در مدرسه مورد نظر خود ثبت نام انجام دهند. افرادی نیز که قبول نشده باشند با جمله اعتراض شما پذیرفته نشده است مواجه خواهند شد. دانش آموزان می توانند از طریق لینک اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب نمایند.

اقدامات پس از پذیرفته شدن در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزان چنانچه در آزمون تیزهوشان موفق شده و نمره قبولی را دریافت کرده اند، می توانند تا حداکثر دو هفته پس از اعلام نتایج در مدرسه مورد نظر خود ثبت نام نمایند. داوطلبان ابتدا باید در سامانه my.medu.ir ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند سپس با همراه داشتن مدارک لازم به مدرسه مورد نظر مراجعه نموده و اقدام به ثبت نام نهایی خود نمایند. همزمان با انتشار نتایج آزمون تیزهوشان 1403، مدارک مورد نیاز و زمان مراجعه به مدارس به جهت ثبت نام نیز اعلام خواهد گردید. داوطلبان برای نقل و انتقال به مدرسه جدید می بایست پرونده خود را از محل آموزش پیشین تحویل گرفته و هنگام ثبت نام همراه خود داشته باشند.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ منتشر می شود؟

تاکنون زمان نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ اعلام نشده است اما گمان می رود اواخر مرداد ماه انتشار یابد.

2- نحوه دریافت نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ به چه شکل انجام می شود؟

داوطلبان می توانند از طریق سایت اعلام نتایج به نشانی my.medu.ir نتایج خود را مشاهده نمایند.

3- نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ به چه صورت انجام می شود؟

داوطلبان برای اعتراض به نتایج آزمون خود می بایست مراحل لازم را از طریق سایت my.medu.ir تکمیل کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد