خانه مدارس حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی ۱۴۰۳

حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی ۱۴۰۳

حذفیات امتحان نهایی دوازدهم تجربی
حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی ۱۴۰۳

مطمئنا تمامی دانش آموزان پایه دوازدهم از تاثیر 50 درصدی معدل خود در کنکور بی خبر نیستند. بنابراین کسب اطلاعات در رابطه با حذفیات درسی در امتحانات نهایی و همچنین اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم تجربی می تواند تمامی داوطلبان را در مسیر کسب رتبه قبولی کنکور یاری نماید.

 

دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی جهت آشنایی با نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی و کسب آمادگی لازم برای حضور در جلسه آزمون می توانند از نمونه سوالات امتحان نهایی خرداد سال های گذشته کمک گرفته و با تکرار و تمرین به تسلط و درک درستی از امتحان درس مورد نظر خود دست پیدا کنند. اطلاع از حذفیات مباحث درسی به شما این امکان را می دهد که علاوه بر تدوین یک برنامه ریزی درسی اصولی، فرصت بیشتری را برای مطالعه باقی دروس داشته و عملکرد بهتری در آزمون نهایی و حتی کنکور سراسری داشته باشید.

وزارت آموزش و پرورش هر ساله قبل از برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، فایلی را مبنی بر حذفیات دروس رشته های تحصیلی مختلف از طریق سایت اختصاصی خود منتشر می کند.

حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی ۱۴۰۳

در ادامه جهت آشنایی شما با مباحث حذفی هر درس پایه دوازدهم در امتحانات نهایی سال 1403 اطلاعات زیر را در جدول قرار داده ایم.

حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی ۱۴۰۳
نوع درسفصل / درس حذف شده
زیست شناسی 3
  • مطالبی که با عنوان “بیشتر بدانید” و “واژه شناسی” مشخص شده اند.
  • پرسش های عددی و محاسباتی به هر شکل و در هر سطحی.
  • فرمول ساختاری مواد شیمیایی.
  • پرسش از شکل هایی که با “غیرمجاز بودن طرح سوال” در کتاب درسی
    مشخص شده اند.
  • مطالب پاورقی های کتاب
فیزیک 3
  • تاریخ علم‌ها، پانویس‌ها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیت‌های تحقیقی، جدول‌ها، پیوست‌ها، واژه‌نامه‌ها، و اطلاعات و داده‌های ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز داده‌های مندرج در برخی از پرسش‌ها و مسائل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.
  • در بسیاری از قسمت‌های کتاب درسی، محدودیت‌هایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سوالات الزاما رعایت می‌شوند. مانند بررسی حالت‌هایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت‌هایی که در آن‌ها نیاز به تجزیه بردار است جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمی گیرد

با توجه به این که هر ساله وزارت آموزش و پرورش فایل مربوط به حذفیات مباحثی را در دروس عمومی و اختصاصی جهت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته های مختلف از جمله تجربی را انتشار می دهد، ممکن است برخی داوطلبان کنکور با این سوال مواجه شوند که آیا این حذفیات در طراحی سوالات کنکور نیز اعمال می شود یا خیر؟

 

این دسته از داوطلبان باید بدانند که حذفیات اعلام شده ربطی به سوالات کنکور نخواهند داشت متقاضیان می بایست از فایل دیگری که تحت عنوان حذفیات کنکور سراسری منتشر شده است اطلاع پیدا کنند و برای شرکت در کنکور آماده شوند. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در تمامی مراحل تحصیلی به یک برنامه ریزی درسی مطابق با توانمندی های خود نیاز خواهید داشت و می توانید برای اطلاع از نحوه صحیح برنامه ریزی روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی سال ۱۴۰۳ در چه تاریخی اعلام می شود؟

بخش ها و مطالب حذف شده از امتحانات نهایی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منتشر شد.

2- حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی سال ۱۴۰۳ برای چه درس هایی اعلام می شود؟

این حذفیات برای دروس زیست شناسی و فیزیک عنوان می گردد.

3- آیا از حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی ۱۴۰۳ در کنکور سوال طرح می شود؟

حذفیات امتحانات نهایی با کنکور سراسری مرتبط نمی باشد و فایل حذفیات آزمون سراسری به صورت مجزا منتشر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس