خانه دانشگاه آزاد حذف ترم تحصیلی دانشگاه های سراسری بدون احتساب سنوات 1400 – 1401

حذف ترم تحصیلی دانشگاه های سراسری بدون احتساب سنوات 1400 – 1401

شرایط حذف ترم تحصیلی دانشگاه های سراسری بدون احتساب سنوات 1400 - 1401
حذف ترم تحصیلی دانشگاه های سراسری بدون احتساب سنوات 1400 – 1401

از زمان پیدایش ویروس کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه ها، اهداف تحصیلی جامعه در جهت آموزش الکترونیکی و غیرحضوری حرکت کرد. اما تمامی دانشگاه ها از امکانات مورد نیاز برای برپایی کلاس های آنلاین بهره مند نیستند و همه دانشجویان نیز شرایط لازم برای شرکت در این کلاس ها را ندارند. لذا در راستای از بین بردن آسیب های ناشی از این مسئله، طرح حذف ترم تحصیلی بدون احتساب سنوات مطرح شد که دانشجویان را با ابهاماتی مواجه ساخت.

با توجه به استمرار وضعیت کرونایی در برخی مناطق کشور، آیا همچنان می توان از این امکان استفاده نموده و یک نیمسال تحصیلی را بدون تاثیر در سوابق آموزشی دانشجو حذف نمود؟

دانشجو در مقابل حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات یا استفاده روزانه از حداکثز سنوات مجاز تحصیل، متعهد به خدمت رایگان خواهد شد.

حذف ترم تحصیلی دانشگاه های سراسری بدون احتساب سنوات 1402 – 1403

بر اساس نامه معاون آموزشی وزارت علوم به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در برخی مناطق کشور هنوز هم پابرجاست و از همین رو فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان زا با اشکال مواجه کرده است، موضوع حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات و با بهره‌مندی دانشجویان روزانه از حداکثر سنوات مجاز تحصیل مجددا مورد بحث قرار گرفت. در متن این نامه ذکر شده است هر دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی می تواند با بررسی کلیه جوانب مدیریتی و ضوابط آموزشی، تشخیص خود و سنجش قوانین تحصیلی از جمله حداکثر سنوات معافیت برای دانشجویان آقا تا زمان برقرار بودن وضعیت بیماری کرونا، در خصوص لحاظ نمودن موضوع حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات تصمیم گیری نماید.

شایان ذکر است که در صورت حذف یک ترم بدون احتساب در سنوات و همچنین استفاده از حداکثر سنوات مجاز تحصیل، آن نیمسال به عنوان سنوات آموزشی رایگان در نظر گرفته می شود و دانشجو موظف به ارائه تعهد خدمت می باشد.

 

سوالات متداول

1- شرط بهره مندی از طرح حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات 1400 - ۱۴۰۱ چیست؟

دانشگاه ها می توانند با بررسی کلیه ضوابط و مقررات آموزشی مانند مقررات مربوط به حداکثر سنوات معافیت تحصیلی دانشجویان آقا، نسبت به اختصاص این طرح اقدام نمایند.

2- آیا دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز می توانند از حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات استفاده کنند؟

بله، دانشجویان تمامی دوره های دانشگاه های سراسری می توانند از این طرح بهره مند شوند.

3- حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات تا چه زمانی معتبر است؟

دانشگاه ها می توانند تا زمان بهبود وضعیت بیماری کرونا در کشور، در خصوص لحاظ کردن این موضوع برای دانشجویان تصمیم بگیرند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره