خانه اخبار تحصیلی داستان جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور

داستان جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور

داستان جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور

یکی از خبرهای قابل توجهی که در بحبوحه ی اعلام نتایج کنکور و انتخاب رشته مطرح شده بود، امکان جذب دانشجو در رشته پزشکی، بدون کنکور بود که آخرین اطلاعات توسط دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شد.

جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور صحت دارد؟

در آخرین نشست مطبوعاتی با دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، جزئیات کامل خبر جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور نیز مطرح شد و احتمالاتی که چند روزی بود توسط برخی از افراد عنوان می شد، پایان یافت. ایشان در ابتدای سخنان خود با اشاره به این موضوع تاکید کردند که تنها راه ورود به دانشگاه های آزاد و سراسری برای تحصیل در رشته های پزشکی، شرکت در آزمون سراسری می باشد و تحصیل در رشته های پزشکی بدون کنکور کاملا دروغ می باشد.

جذب دانشجوی پزشکی در دانشگاه دولتی

وی تنها راه ورود به دانشگاه های علوم پزشکی دولتی را شرکت در کنکور سراسری و پذیرش داوطلبان از طریق سهمیه دولتی یا استفاده از سهمیه های خودگردان و شهریه پرداز عنوان کرد.

جذب دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد

کسانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد را نیز دارند باید ابتدا در کنکور سراسری شرکت کنند که سپس با توجه به رتبه ای که کسب کرده اند و هماهنگی مدیریت شورای گسترش در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی پذیرفته خواهند شد. البته باید به این نکته هم تاکید کرد که امکان جذب سایر رشته های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد و از طریق مرکز سنجش این دانشگاه امکان پذیر است.

انتقال دانشجو از دانشگاه های خارج کشور

یکی دیگر از مواردی که در سخنان دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشاهده شد، شرایط انتقال دانشجویان متقاضی از دانشگاه های خارج کشور به ایران بود. به گفته وی این افراد باید در آزمون صلاحیت بالینی مرکز سنجش پزشکی شرکت کرده و مطابق با قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی، بتوانند 60 درصد نمره آزمون را کسب و جزء 2 درصد نفرات اولیه باشند. افراد با این شرایط می توانند رشته مورد نظر خود در گروه پزشکی را برای تحصیل در دانشگاه های داخل کشور انتخاب کنند.

وی در انتهای سخنان خود نیز تاکید کرد که دانشجویان در داخل و خارج از کشور نمی توانند بدون شرکت در آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش کشور اجرا می شود، اقدام به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی کنند و تمام سخنان و اخبار درج شده در این زمینه را نیز شایعه و نادرست اعلام کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره