خانه مدارس دانلود برنامه سام

دانلود برنامه سام

دانلود اپلیکیشن سام
دانلود برنامه سام

امروزه با پیشرفت و توسعه جوامع بشری، انجام بسیاری از امور و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و هوشمند اجرا می گردد. این امر باعث تسهیل در امور، محیا نمودن امکانات بیشتر، تسریع در انجام آن ها و حتی حفظ سلامت خود و دیگران در شرایط کنونی حاصل از شیوع ویروس کرونا می گردد.

یکی از بحث هایی که در این دوران به علت همه گیری ویروس کرونا حائز اهمیت است، انجام امور مربوط به تحصیل فرزندان می باشد. از این رو، مدارس غیرانتفاعی با در نظر گرفتن شرایط مربوط به بیماری و تعطیلی مدارس، علاوه بر اپلیکیشن شاد، نرم افزاری را تحت عنوان “سام” طراحی نموده است که با استفاده از آن، اجرای بسیاری از کارهای آموزشی و تحصیلی برای معلمین، مدیران و اولیا به سهولت انجام می پذیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی جزئیات مرتبط با برنامه سام مدارس غیر انتفاعی بپردازیم.

 

نسخه: 1.5.0
حجم: 15.1 مگابایت
دسته بندی: مدارس
نوع: اندروید

 

هدف از طراحی اپلیکیشن سام مدارس غیر انتفاعی، ایجاد ارتباط موثر بین والدین و مربیان و همچنین نظارت بر عملکرد دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی می باشد.

دانلود برنامه سام مدارس غیرانتفاعی

لینک دریافت اپلیکیشن سام مدارس غیرانتفاعی در سایت سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی قرار داده شده است اما به منظور تسهیل فرآیند دانلود و دسترسی هر چه سریع تر شما عزیزان به آن، لینک دانلود مستقیم این برنامه را برای هر یک از کاربران (معلم، اولیا و مدیر) در ادامه مقاله قرار داده ایم.

دانلود مستقیم اپلیکیشن سام معلم

دانلود مستقیم اپلیکیشن سام اولیا

دانلود مستقیم اپلیکیشن سام مدیر

راهنمای ورود به برنامه سام مدارس غیرانتفاعی 

برای ورود اولیا، معلمین و مدیران به اپلیکیش سام مدارس غیرانتفاعی، اطلاعات خاصی مورد نظر می باشد که در بخش زیر به شرح آن می پردازیم.

  • سام  معلم: برای ورود به اپلیکیش سام معلمین، دو کادر مربوط به “نام کاربری (کد ملی)” و “رمز عبور” را تکمیل نمایید. همچنین در صورت فراموشی رمز عبور می توانید با کلیک روی عبارت “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” و وارد نمودن کد ملی خود در بخش مربوطه، به بازیابی رمز عبور بپردازید.
  • سام اولیا: برای ورود به اپلیکیش سام معلمین، “نام کاربری (کد ملی)” و “رمز عبور” را در کادرهای مربوطه ثبت نمایید. توجه داشته باشید که در صورت فراموشی رمز عبور بر روی عبارت “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” کلیک نمایید و با وارد کردن کد ملی فرزند خود، رمز عبور را از طریق دریافت یک پیامک، مجددا دریافت نموده و سپس گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.
  • سام مدیر: برای ورود به اپلیکیش سام معلمین، دو کادر مربوط به “نام کاربری (کد ملی)” و “رمز عبور” را تکمیل نمایید. لازم به ذکر است که امکان بازیابی رمز عبور مدیران نیز مطابق با روش فوق، امکان پذیر است.

مرحله اول ورود به برنامه سام

در صورت بروز هر گونه مشکل در ورود و یا استفاده از برنامه سام، می توانید با کارشناسان مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

امکانات و بخش های مختلف برنامه سام مدارس غیرانتفاعی

اپلیکیشن سام خود متشکل از سه بخش می باشد که به منظور استفاده برای اولیا، معلمین و مدیران مدارس غیرانتفاعی در نظر گرفته شده است. هر کدام از این برنامه ها خود دارای امکانات و بخش های مختلفی می باشند که توضیحات هر یک از آن ها به شرح زیر است.

برنامه سام معلم

  • ارائه تکالیف توسط معلم برای دانش آموزان
  • امکان حضور و غیاب
  • مشخص نمودن زمان امتحان
  • ثبت نمره اکتسابی دانش آموزان
  • ثبت مورد انضباطی و تشویقی
  • برقرای ارتباط و فرستادن پیام از طریق پیام رسان سام به اولیا
  • ساخت کانال و ارسال مطلب آموزشی در آن
  • عدم نیاز به تایپ نمودن توسط دبیران، به علت وجود دستیار صوتی 

به محض ثبت هر مورد و پیام توسط دبیران در برنامه سام، والدین از آن آگاهی پیدا نموده و می توانند به طور کامل از تمام جزئیات پیش آمده در مدرسه مطلع شوند.

برنامه سام اولیا

  • مشاهده تکالیف دانش آموزان
  • مشاهده برنامه امتحانی دانش آموزان
  • مشاهده نمرات امتحان ها و مقایسه آن با میانگین نمرات کلاسی
  • سنجش رتبه دانش آموز در کلاس و درس
  • امکان برقراری ارتباط با معلم از طریق ارسال پیام

برنامه سام مدیر

  • نظارت کلی بر عملکرد معلم ها
  • مشاهده وضعیت تحصیلی و انضباطی دانش آموزان
  • اطلاع رسانی اخبار مدارس به صورت تصویری و یا اطلاعیه برای والدین
  • مشخص نمودن شهریه مدارس غیرانتفاعیو یا هزینه سرویس رفت و برگشت دانش آموزان
  • صادر نمودن فاکتور هزینه های موجود در مدرسه (اردو، کرایه سرویس و…) و دریافت آن از اولیا به صورت اینترنتی

یکی دیگر از امکاناتی که در برنامه سام طراحی و در نظر گرفته شده است، آموزش آنلاین می باشد که شامل دو بخش “تکلیف آنلاین” و “آزمون آنلاین” است. با استفاده از این قابلیت، معلم می تواند برای دانش آموزان خود به صورت غیر حضوری، تکلیف مشخص نموده و در صورت نیاز، نظرات خود را برای آن ها ارسال نماید. همچنین دانش آموزان می توانند تکالیف خود را از طریق اپلیکیشن سام برای معلم خود ارسال کنند. در آزمون آنلاین نیز دبیران با استفاده از بانک سوالات موجود در برنامه، پرسش هایی را برای دانش آموزان تعیین می کنند و دانش آموزان در منزل آزمون می دهند که نمره نیز به طور خودکار توسط اپلیکیشن سام ثبت خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- کدام دسته از کاربران امکان استفاده از اپلیکیشن سام را دارند؟

این برنامه برای معلمین، اولیا و مدیران مدارس غیرانتفاعی طراحی شده است.

2- دانلود برنامه سام مدارس غیرانتفاعی از طریقی ممکن می باشد؟

امکان دریافت این برنامه از طریق سایت الکترونیکی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وجود دارد، اما شما می توانید آن را از طریق لینک موجود در این مقاله نیز دانلود کنید.

3- برنامه سام دارای چه امکاناتی می باشد؟

این برنامه دارای بخش های متنوع مانند آزمون آنلاین و یا نظارت اولیا بر عملکرد دانش آموزان می باشد که جزئیات آن به طور کامل در مقاله حاضر ارائه شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس