خانه آزمون استخدامی دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

دریافت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲
دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1402

آزمون استخدامی دانشگاه ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط مجری برگزارکننده آن یعنی سازمان سنجش آموزش کشور در قالب آزمونی جدا از آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برگزار می شود که فرآیند ثبت نام آن به صورت اینترنتی از طریق سایت اختصاصی سازمان مذکور به انجام می رسد.

از این رو، داوطلبان واجد شرایط می بایست در زمان اعلام شده مدارک لازم را تهیه نمایند که ضوابط و مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی از طریق دفترچه راهنما در اختیار افراد قرار می گیرد. جهت اطلاع از زمان انتشار و دریافت دفترچه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ (به محض انتشار فعال می گردد.)

دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۲ همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی قابل دریافت می باشد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1402

مشابه تمامی آزمون های استخدامی، این آزمون نیز دارای یک دفترچه راهنما است. همان طور که گفته شد، دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت علوم همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام 1402 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. با شروع فرآیند نام نویسی متقاضیان می توانند دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت علوم را با مراجعه به سایت مذکور یا لینک موجود در این مقاله دانلود کنند و با مطالعه آن، اطلاعات لازم جهت شرکت در این آزمون را کسب نمایند.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

داوطلبانی که می خواهند اطلاعات کاملی در خصوص شرایط ثبت نام آزمون، رشته های تحصیلی مورد نیاز، و مدارک لازم جهت نام نویسی و... را به دست آورند، می بایست دفترچه ثبت نام را دانلود نمایند. این امر باعث کاهش یافتن درصد اشتباهات هنگام ثبت نام شده و متقاضیان با آرامش خاطر بیشتری مراحل ثبت نام و آزمون را طی می کنند.

دریافت این دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org امکان پذیر است که به منظور تسریع دسترسی داوطلبان به آن، لینک مربوط به دریافت فایل PDF آن را در جدول زیر قرار داده ایم. البته از آنجایی که دفترچه مربوط به سال 1402 در حال حاضر منتشر نشده است، لینک دانلود آن غیر فعال است، اما پس از انتشار دفترچه مذکور فعال خواهد شد.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ (به محض انتشار فعال می گردد.)

محتویات دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1402

ممکن است برخی از متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی وزارت علوم با این پرسش رو به رو شوند که دفترچه راهنمای آن شامل چه اطلاعاتی می باشد؟ در واقع این دفترچه حاوی جزئیات و بخش های مختلفی درباره روند و شرایط ثبت نام و همچنین سایر مراحل این آزمون مانند نحوه اعلام نتایج است که مطالعه آن برای داوطلبان بسیار مفید خواهد بود. از جمله مندرجات این دفترچه عبارت اند از:

  • مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در دفترچه
  • شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان
  • مواد عمومی و تخصصی آزمون
  • امتیازات و سهمیه های قانونی
  • مراحل ثبت نام
  • فرآیند و نحوه اعلام نتایج
  • تذکرات مهم در رابطه با آزمون و مراحل نام نویسی
  • فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام

شرایط ثبت نام

  • داشتن تابعیت ایران
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی و دارا بودن توانایی مربوط به شغل مورد نظر
  • داشتن حداکثر 35 سال سن برای دارندگان مدرک لیسانس، 40 سال برای دارندگان مدرک فوق لیسانس و 45 سال سن برای داوطلبان با مدرک دکتری 
  • تبصره: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از
    شرط حداکثر سن معاف می باشند.

مراحل ثبت نام

  • تهیه فایل عکس اسکن شده
  • پرداخت هزینه نام نویسی
  • تکمیل فرم ثبت نام
  • دریافت کارت ورود به جلسه

بنا بر اعلام مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم در حال حاضر در رشته های عمومی جذب نیرو انجام نمی گیرد و نیروهای مورد نیاز دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری بیشتر در رشته های فنی، تخصصی و آزمایشگاهی استخدام خواهند شد. بنابراین مطالعه دفترچه برای اطلاع کامل از رشته های مورد نیاز و سایر اطلاعات مهم در رابطه با آزمون استخدامی وزارت علوم بسیار اهمیت دارد.

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می شود؟

این دفترچه همزمان با آغاز ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

2- داوطلبان چگونه می توانند دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ را دانلود نمایند؟

این دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین لینک موجود در این مقاله قابل دانلود است.

3- دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ حاوی چه اطلاعاتی است؟

این دفترچه دربردارنده اطلاعات مهمی مانند مواد آزمون، زمان و مراحل ثبت نام، شرایط پذیرش، نحوه اعلام نتایج و... است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. بهمن

    سلام. وزارت علوم سال ۴۰۱ هم استخدامی داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است برای اطلاع از آخرین اخبار عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره باشید.

  2. فاطمه

    سلام برای دبیری و جذب در اموزش و پرورش چیزی تو دفترچه نبود ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر نشده است. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام آزمون های استخدامی، از اخبار و اطلاعیه های جدید، آگاه شوید.

مشاوره استخدامی پیج استخدامی