خانه اخبار تحصیلی دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

با توجه به شرایط و تغییراتی که ایجاد شده، امکان تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاه سراسری، بدون کنکور وجود دارد که امکان انتخاب رشته آن با توجه به شرایط هر کدام از داوطلبان، متفاوت است.

انتشار دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور  ۱۴۰۲ و مشخص شدن شرایط و رتبه داوطلبان، دفترچه انتخاب رشته کنکور برای گروه های آزمایشی مختلف روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته شده است. همزمان با اعلام رضایت بسیاری از افراد از رتبه کسب کرده و شروع فرآیند انتخاب رشته برای پذیرش و تحصیل در رشته مورد علاقه خود، افرادی نیز هستند که به دلایل مختلف ترجیح داده اند تا انتخاب رشته خود را با توجه به سوابق تحصیلی انجام دهند. این افراد در سه گروه مختلف قرار دارند که شرایط انتخاب رشته آنها در بعضی از موارد با یکدیگر متفاوت است.

گروهی که در یک یا هر دو نوبت کنکور ثبت نام و شرکت کرده اند

افرادی که در این گروه قرار دارند، در صورت تمایل به انتخاب رشته های محل پذیرش با توجه به سوابق تحصیلی خود، نیازی به ثبت نام دوباره ندارد. این افراد می توانند در گروه و دوره هایی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، کد رشته های با آزمون (در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده) را به همراه کد رشته هایی که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی می باشد را انتخاب و به صورت کلی در فرم انتخاب رشته وارد کند. در واقع فرم ارسال رشته های با آزمون و بدون آزمون جدا از یکدیگر نیست.

کسانی که در کنکور ثبت نام کرده ولی شرکت نکرده اند

افراد دیگری از داوطلبان تحصیل در مراکز عالی وجود دارند که در کنکور ثبت نام کرده ولی شرکت نکرده اند. این افراد نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، نیازی به ثبت نام مجدد و پرداخت هزینه ندارند و می توانند از طریق فرم انتخاب رشته کنکور که در سایت سنجش برای آنها فعال شده، اقدام کنند. این افراد باید کد رشته های بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی را با توجه به شرایط خود در فرم انتخاب رشته وارد و ارسال کنند.

افرادی که نوبت اول یا دوم کنکور ثبت نام و شرکت نکرده اند

گروه دیگری از افراد نیز هستند که در هیچکدام از نوبت های کنکور ( دی 1401 و تیر 1402) شرکت نکرده اند. سازمان سنجش برای این دسته از افراد، دفترچه جداگانه ای تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی در تاریخ 29 مرداد ماه ۱۴۰۲ منتشر کرده است.

افراد در این دسته بندی باید ابتدا ثبت نام کنند که شرایط و نحوه ثبت نام به صورت کامل داخل دفترچه درج شده است. در مرحله انتخاب رشته نیز این افراد فقط مجاز به انتخاب رشته محل هایی هستند که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می باشد و حق انتخاب کد رشته های با آزمون را ندارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی کامل، می توانید روی لینک دفترچه در ادامه مطلب کلیک کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره