خانه کاردانی به کارشناسی دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی

ممکن است شما هم برای رهایی از اظطراب کنکور تصمیم به ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی و صرفا با سوابق تحصیلی بگیرید. در این صورت ابتدا باید اطلاعات مندرج در دفترچه را مطالعه کرده و از میان 6 گروه درسی صرفا با سوابق تحصیلی، رشته مورد نظر خود را برگزیده و در آن نام نویسی کنید. دفترچه ثبت نامی با کنکور و بدون کنکور یکی بوده و اطلاعات مورد نیاز شما اعم از شرایط و مدارک مورد نیاز را می توانید در آن پیدا کنید که هرساله از طریق سایت sanjesh.org منتشر می شود.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲، در تاریخ 28 خرداد منتشر شد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور حاوی اطلاعاتی حیاتی برای داوطلبان می باشد که این دفترچه هرسال در سایت سازمان سنجش منتشر شده و چندی پیش از شروع ثبت نام در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. تاریخ انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 28 خرداد ماه 1402 است و تمامی فرآیندهایی از قبیل ثبت نام، کارت ورود به جلسه، برگزاری آزمون و…. در آن قابل مشاهده است.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

موضوع مهم در رابطه با دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی این است که حاوی اطلاعات رشته های با آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی می باشد و هردو در یک دفترچه ذکر شده اند. شما می توانید برای دانلود این دفترچه از لینک زیر کمک بگیرید.

محتویات دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

هر ساله پیش از فرارسیدن زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، دفترچه ای با همین عنوان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود که در این دفترچه تمامی اطلاعات شرایطی که داوطلبان باید برای ثبت نام از آن آگاه باشند یافت می شود. فهرست دفترچه شامل دو بخش اصلی راهنمای ثبت نام و شرایط و مقررات می باشد که در ادامه توضیحات بیشتری از آن ها ارائه خواهد شد. پس از تمامی تعاریف سوال اینجاست که این دفترچه حاوی چه اطلاعاتی است؟

  • بخش اول:

بخش اول این دفترچه که با عنوان راهنمای عملی درج شده است در حقیقت شامل اقدامات لازم داوطلبان قبل از ثبت نام می باشد؛ در این بخش عناوین قابل اهمیتی به چشم می خورد که به شرح زیر می باشد.

  1. توضیحاتی همچون جدول زمانبندی فرآیندها و اصطلحات دفترچه
  2. شرایط عمومی و اختصاصی  همچنین تعیین وضعیت نظام وظیفه
  3. نحوه شرکت دانشجویان انصرافی و داوطلبان غیر ایرانی
  4. هزینه های ثبت نام نحوه پرداخت آن
  5. مدارک لازم برای ثبت نام
  • بخش دوم:

بخش دوم این دفترچه شامل شرایط و مقرراتی است که متقاضیان به هنگام ثبت نام باید از آنها آگاه بوده و رعایت نمایند که از این شرایط می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان به ویژه مقررات وظیفه عمومی
  2. شرایط اعمال سهمیه اعم از سهمیه رزمندگان، ایثارگران و سهمیه عدالت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی
  3. شرایط ثبت نام اتباع غیر ایرانی
  4. شرایط اختصاصی پذیرش همچون پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان شاغل
  5. کد رشته های مربوط به انتخاب هر رشته

شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

به منظور پذیرش داوطلبان به صورت بدون کنکور در مقطع کاردانی به کارشناسی، سازمان سنجش شرایطی را در قالب دفترچه به همین جهت ارائه داده است.

شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی شامل ضوابطی است که در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

  • شرایط عمومی

  1. داوطلب می بایست به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در جمهوری اسلامی ایران معتقد باشد.
  2. عدم احراز عناد و دشمنی (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران؛ در صورتی که داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر نظر او احراز شود.
  3. نداشتن سابقه عضویت در ساواک، فراماسونری و اعقاب آن
  4. عدم احراز فساد اخلاقی
  5. عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال (در صورت اشتغال فعلی)
  6. متقاضی می بایست از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی خود برخوردار باشد.
  7. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • شرایط اختصاصی

  1. دارا بودن مدرک کارانی مورد تایید «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» «وزارت بهداشتف درمان و آموزش پزشکی» و یا شورا عالی انقلاب فرهنگی.
  2. داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی (فوق دیپلم) باشند و یا حداکثر تا تاریخ 30 بهمن به اخذ مدارک مربوط اقدام نمایند.
  3. داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 30 مهر 1402 از مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده اند لازم است معدل درج شده در گواهی کاردانی را درتقاضانامه ثبت نمایند. آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام دانشجوی سال آخر هستند و حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 1402 موفق به اخذ مدرک کاردانی خود شوند لازم است در زمان ثبت نام میانگین نمرات واحد های گذرانده تا تاریخ 30مهر 1402 را در تقاضانامه ثبت نام درج نموده و علاوه بر این تایید موسسه محل تحصیل مقطع کاردانی خود را دریافت و به منظور ثبت نام تا آن زمان نزد خود نگه داری کنند.
  4. پذیرفته شدگان دوره های روزانه، غیر روزانه و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1402 و نیز دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته سال های قبل می توانند در این مرحله از پذیرش و ثبت نام شرکت نمایند. ضمنا داوطلبان مذکور برای شرکت در این مرحله واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما (خصوصا مقررات وظیفه عمومی برای برادران) باشند. لازم به ذکر است این دست از داوطلبان در صورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی آنان لغو می گردد و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت نام و ادامه تحصیل نمایند. لذا در این خصوص دقت لازم را به عمل آورند.
  5. داوطلبان دارای مدرک تحصیلی در رشته های گروه آموزشی پزشکی (دانشجویان و یا فارغ التحصیلان) شرکت کننده در این مرحله از پذیرش، قبل از اقدام به انتخاب رشته توجه داشته باشند باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت خود را مشخص نمایند و منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند، در غیر اینصورت عواقب آن را به عهده خود شخص داوطلب خواهد بود.
  6. با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 160 هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام و 36 هزار تومان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام نمایند.
  7. داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
  8. هر داوطلب باید فرم تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی خود را بر اساس برنامه زمانی که از طریق سازمان سنجش اعلام می شود تکمیل نمایند.
  9. در صورت انجام صحیح ثبت نام و انتخاب رشته، کد رهگیری 16 کاراکتری که در حکم رسید است، از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان در اختیار وی قرار می گیرد که نشانگر تایید مراحل طی شده برای دریافت اطلاعات وارد شده توسط داوطلبان می باشد و متقاضی باید کد مذکور را یادداشت و درجایی محفوظ نگهداری نماید.

 

سوالات متداول

1- اطلاعات دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ شامل چه مواردی می شود/

این دفترچه حاوی اطلاعاتی اعم از شرایط، مدارک مورد نیاز و زمان ثبت نام و... می باشد.

2- دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ در چه زمانی منتشر خواهد شد؟

با توجه به روال جاری قبل از سال ۱۴۰۲ به احتمال زیاد این دفترچه در دو نوبت مهر و بهمن سال ۱۴۰۲ منتشر شود.

3- آیا سهمیه ها در ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی اعمال می شود؟

بله، سهمیه هایی از جمله سهمیه ایثارگران، مناطق و ... در ثبت نام براساس سوابق تحصیلی کاردانی به کارشناسی اعمال شده و می تواند موثر واقع گردد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره