خانه کارشناسی ارشد دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد آزاد
دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

ثبت نام اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد به طور همزمان و در آذر ماه انجام می گیرد، لذا متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد نیز باید در این آزمون شرکت کنند تا بتوانند در رشته های با آزمون دانشگاه مذکور به تحصیل بپردازند. افرادی که قصد ثبت نام کارشناسی ارشد آزاد را دارند، باید ابتدا دفترچه ثبت نام آزمون را دریافت کنند و تمام جزئیات آن را جهت اطلاع از شرایط و ضوابط پذیرش دانشجویان و برگزاری آزمون مورد بررسی قرار دهند و در صورت احراز شرایط ثبت نام کنکور ارشد، اقدام به ثبت نام نمایند.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، 16 آذر ماه سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت می باشد.

یکی از ملزومات شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402، مطالعه دفترچه ثبت نام  کنکور ارشد می باشد که داوطلبان پیش از انجام نام نویسی خود به صورت اینترنتی، باید نسبت به این امر اقدام کنند. از آن جایی که برگزاری این آزمون بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می باشد و آزمون های کارشناسی ارشد آزاد و سراسری با یکدیگر ادغام شده است، متقاضیان می توانند همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام، مصادف با 16 آذر ماه سال جاری این دفترچه را دریافت نمایند.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

با توجه به این که دفترچه ثبت نام کنکور ارشد آزاد 1402 منتشر گردیده، به منظور دسترسی راحت تر شما عزیزان، لینک دانلود مستقیم این اطلاعیه در کادر زیر قرار داده شده است.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دفترچه راهنمای ثبت نام 1402 چه مطالبی را در بر می گیرد؟

معمولا سازمان سنجش آموزش کشور برای هر آزمونی که برگزار می کند، راهنمایی جامع در قالب یک دفترچه برای آن منتشر می کند تا داوطلبان با آگاهی درست بتوانند در آزمون مورد نظر شرکت نمایند. دفترچه راهنمای نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد 1402 نیز برای سهولت در انجام فرآیند ثبت نام در دسترس داوطلبان قرار می گیرد که شامل بخش های زیر می باشد.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1402

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند می بایست تمامی شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را داشته باشند. لذا با مطالعه بخشی از شرایط مندرج در دفترچه که در این قسمت آورده شده است می توانید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیانی که مورد تایید قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته باشد.
  • عدم فساد اخلاقی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه در گروه های سیاسی غیرقانونی

شرایط اختصاصی

داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای و حتی دانشجویانی که حداکثر تا 31 شهریور 1402 موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود شوند، مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود. در ادامه به شرایط ویژه ثبت نام کنندگان کنکور ارشد می پردازیم.

  • فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری در صورتی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشند، می توانند در رشته دیگری به جز رشته قبلی خود شرکت نمایند و اگر بخواهند برای بار دوم از تسهیلات تحصیل مجدد رایگان استفاده کنند، ملزم به پرداخت شهریه کارشناسی ارشد که معادل شهریه دوره شبانه (نوبت دوم) است، خواهند بود.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکتری در صورتی مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1402 خواهند بود که قبل از موعد ثبت نام از تحصیل در دانشگاه خود انصراف دهند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نیستند. البته دانشجویانی که فقط قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را داشته باشند، الزامی به رعایت این شرط ندارند.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد 1401 و همچنین دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره روزانه کارشناسی ارشد سال های قبل، چنانچه تمایل به شرکت در پذیرش سال 1402 داشته باشند، لازم است تا پایان مهلت ثبت نام نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند. (البته دانشجویان دوره های غیر روزانه در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف مشکلی برای ثبت نام در این آزمون ندارند.)
  • فارغ التحصیلان رشته دبیری، گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و یا وزارتخانه ها باید موافقت سازمان مربوطه را جهت ادامه تحصیل خود جلب کنند.

علاقه مندانی که تصمیم به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارند، می توانند با مطالعه دقیق دفترچه به تمامی اطلاعات مورد نیاز دست خواهند یافت و با آرامش خاطر بیشتری برای ثبت نام خود اقدام خواهند نمود.

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه ثبت نام ارشد آزاد همزمان با شروع فرآیند نام نویسی در 16 آذر ماه سال جاری منتشر می شود.

2- دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را چگونه دریافت کنیم؟

امکان دانلود دفترچه مذکور از طریق از طریق سایت sanjesh.org و همچنین لینک موجود در این مقاله وجود دارد.

3- دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ شامل چه اطلاعاتی می باشد؟

این دفترچه حاوی اطلاعاتی همچون شرایط و ضوابط پذیرش، سهمیه های ثبت نام، مدارک مورد نیاز، هزینه نام نویسی و... می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۰ نظر
  1. سیدصادق

    سلام ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تمیدید میشه؟ جا موندم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تمدید مهلت ثبت نام منتشر نشده است؛ می توانید نسبت به ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

  2. Ssh

    سلام ببخشید من مجاز شدم رشته حشره شناسی میخواستم بدونم دانشگاه آزاد اراک داره دوتا دفترچه دانلود کردم یکیش برای خود دانشگاه آزاد نوشته واحد اراک اون یکی دفترچه نداره اراک نمیدونم کدوم درسته ممنون میشم راهنماییم کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر دفترچه انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی باشید.

  3. سانی

    سلام ، شماره شناسنامه ی من رو‌شماره کارت ملی رو زدن موقع ثبت نام ، و اصلا حواسم نبود برای ویرایش تصحیح کنم ، برای انتخاب رشته موردی پیش میاد ؟؟؟؟؟میتونم انتخاب رشته کنم؟؟؟

  4. محمد

    سلام اول از همه من ارشد روزانه جا موندم برا ثبت نام . ایا تمدیدش تموم؟یعنی دیگه نمیتونم امسال ثبت نام کنم؟ حالا اگه جاموندم از ورودی روزانه آزاد هم نمیتونم ثبت نام کنم؟ حالا اگه تبصره ای وجود نداره برای کسایی که معلولیت دارن حداقل برای ارشد دانشگاه آزاد؟ خیلی برام مهمه .تورو خدا اگه یه راهی هست خواهشن کمک کنین مرسی

    • ایران مشاوره

      باسلام با توجه به اتمام زمان ثبت نام مجدد (۲۸ بهمن الی ۱ اسفند ) و همچنین نزدیک بودن آزمون کارشناسی ارشد ، احتمال ثبت نام مجدد پایین می باشد .

  5. غلام پور

    سلام
    دوستم نتخاب رشته انجام داده اما متاسفانه کد اولین انتخابش رو اشتباه وارد کرده و به جای اهواز، شوشتر زده
    میخواستم بدونم امکان تغییر یا ویرایشش هست؟
    با کجا باید در تماس باشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام شما میتوانید با مرکز دانشگاه آزاد اسلامی تماس بگیرید و به احتمال بالا زمان ویرایش برای کسانی که مشکل در ثبت انتخاب رشته ی خود پیدا کرده اند گذاشته میشود.

  6. کتایون

    سلام.
    وقت به خیر.
    دفترچه ی ارشد دانشگاه آزاد هنوز نیومده؟ چطور می تونیم خبردار بشیم؟

    • ایران مشاوره

      سلام
      دفترچه ی انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، بر روی سایت دانشگاه آزاد وجود دارد.زمان ثبت نام انتخاب رشته در روز جمعه۹۷/۰۴/۱۵ می باشد.

  7. hamid

    با سلام طبق اعلام سازمان سنجش انتخاب رشته ارشد ۹۷ دانشگاه آزاد می باست از ۲۰ خرداد شروع میشد ولی امروز ۲۱ هست و هنوز خبری نیست ، چرااا؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام متاسفانه فعلا زمان ثبت انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد شروع نشده است.

  8. علی بزرگزاده

    باسلام
    دارای مدرک معادل کارشناسی مدیریت بانکی در سال ۱۳۸۴ از موسسه علوم بانکی بانک مرکزی هستم آیا می توانم در کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنم یا خیر خواهشمندم راهنمایی فرمایید.

  9. علی بزرگزاده

    باسلام
    بنده در سال ۱۳۸۰ در رشته کاردانی موسسه علوم بانکی معادل قبول ودر سال ۸۲ به اتمام رساندم ودر سال ۱۳۸۳ در کارشناسی معادل موسسه علوم بانکی قبول ودر سال ۱۳۸۴ به اتمام رساندم حال سوال اینجاست با این مدارک معادل می توانم در کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شرکت کنم یا خیر خواهشمندم راهنمایی فرمایید

  10. تبسم

    سلام . انتخاب رشته ازاد ارشد با دولتی متفاوته؟
    منظورم چینش اولویتها هستش..توو ازاد باید برچه اساسی باشه؟ صرفا علاقه یا باتوجه ب رتبه؟
    با رتبه ۱۰ هزار احتمال قبولی ازاد ارشد حقوق گرایش جزا هستش؟ توو چه شهرهایی؟ مثلا بیشتر بومی یا دورتر؟
    (اهواز/بروجرد اینها شانس قبولی هست؟)/ اطلاعی ندارین از حداقل رتبه قبولی گرایش های ارشد حقوق در دانشگاه ازاد ؟
    مثلا ۱۱هزار ح.عمومی میشه قبول شد و یا گرایشهای دیگه بااین رتبه؟ ممنون میشم کامل جواب بدین . پیش پیش مررررسی ازسایت خوبتون .

  11. حامد

    سلام … من ارشد سراسری رو از سایت سنجش ثبت نام کردم .. ٣۵تومن هزینه داشت … کنکورش رو هم دادم کلا مجاز هم شدم … حالا میتونم ازاد هم انتخاب رشته کنم ؟؟؟ هزینه ی دیگه ای بجز همون ٣۵ تومن واریز نکردم .

    • ایران مشاوره

      باسلام. کنکور سراسری و آزاد در همه ی مقاطع تحصیلی با یکدیگر ادغام شده اما زمان انتخاب رشته باید جداگانه انتخاب رشته شوند.

  12. لیلی

    سلام
    آزاد قبول شدن وارسه ارشد هم سخته؟؟من مجاز به انتخاب رشته شدم فقطم میخام اهواز و آبادان بزنم یعنی ممکنه درنیام؟؟ارشد ورودی یهمن هم داره؟آخه من از کارشتاسیم چتد واحد مونده باید پاس کنم جووواب لطفا

    • ایران مشاوره

      باسلام. قبولی در مقطع ارشد بله سخت هست چون یکی از مقاطع عالیه تحصیلی می باشد اما سعی کنید در روند انتخاب رشته خود محدودیت استان یا گرایش به وجود نیاورید چون احتمالی قبولی شما ضعیف تر خواهد شد اما این به این معنا نیست که عینا ۱۰۰ فیلد انتخابی کد رشته محل را پر کنید.همچنین باید تا قبل از ۹۷/۶/۳۱ تحصیلات کارشناسی خود را به اتمام رسانده باشید در غیر این صورت اگر نتوانید تمام کنید و انتخاب رشته ی ارشد انجام دهید به عنوان متخلف محسوب خواهید شد که باید به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنید و انصراف از گزینش انجام دهید.

  13. محسن

    با سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم دفترچه ارشد دانگاه آزاد کی میرسه با تشکر.

    • ایران مشاوره

      باسلام.دفترچه ی دانشگاه آزاد دو سه روز پس از اتمام انتخاب رشته سراسری خواهد آمد.

  14. مریم

    سلام
    امروز دفترچه ی ارشد سراسری اومد
    پس آزاد کی میاد؟؟؟
    از ۱۲ ام تا ۱۹ زمان ثبت نامه

    • ایران مشاوره

      باسلام.دفترچه ی دانشگاه آزاد دو سه روز پس از اتمام انتخاب رشته سراسری خواهد آمد.

    • احسان

      سلام هنوز نیومده دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۹۷ ؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام. خیر هنوز منتشر نشده.

  15. سامان

    سلام…
    وقت بخیر
    مجموعه ی ایمنی صنعتی رتبم ۱۳۰۰ شده با این رتبه دانشگاه آزاد نجف آباد یا شهرای دیگ قبول میشم؟؟؟

  16. مهسا

    سلام و خسته نباشید … یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین … من کنکور حسابداری دادم ولی دانشگاهی که میخواستم برم رشته حسابداری برای ارشد نداره ( دانشگاه ازاد هم هست ) میشه یه راهنمایی بهم کنید که با توجه به اینکه کنکور مدیریت ندادم میتونم برم رشته مدیریت مالی دانشگاه ازاد ثبت نام کنم ؟؟؟؟؟

  17. Nafas

    سلام رتبه ی آزاد و سراسری اون طور ک فهمیدم در کارنامه متفاوته درسته؟ میشه لطفا جواب بدین؟
    من رتبه ی آزادم ۳۷۰ شده میتونم حقوق جزای علوم تحقیقات تهران قبول شم؟ البته با سهمیه ایثارگران ولی رتبه سراسریم مجاز نیست روزانه

  18. فاطمه

    سلام
    کنکور ارشد رو با توجه به درصدایی که آوردم میتونم پیام نور یا آزاد قبول بشم.
    ولی من توی ۲ تا رشته در ۲ دانشگاه موندم که کودوم رو انتخاب کنم.
    ۱- روانسنجی (آزاد – مجازی)
    ۲- روانشناسی (پیام نور)
    میخواستم بدونم میتونم طوری انتخاب رشته کنم که بتونم اواخر تابستون تصمیممو بگیرم؟؟؟؟
    مثلاً میشه هر دو رو قبول شد ولی موقع ثبت نام هر کودوم رو که خواستم برم؟؟؟ آخه یکیش دانشگاه آزاده و یکیش پیام نور
    ممنونم

    • ایران مشاوره

      با سلام . انتخاب رشته به علاقه و توانمندی شما بستگی دارد و هر دو رشته مزایا و معایبی را دارا می باشند و شما تا زمان ثبت نام آزمون ارشد پیام نور ( در مهر ماه ) فرصت تصمیم گیری را دارید و در ضمن امتحان های دانشگاه های آزاد با دانشگاه های پیام نور تفاوت دارند و مانعی برای ثبت نام در هردو رشته را ندارید .

  19. فاطمه

    سلام دوست عزیز
    سؤال اول = آزمون ۷ اردیبهشت آزمون ارشد دارم ولی نخوندم. میخواستم بدونم میشه نخونده پیام نور یا دانشگاه آزاد قبول شد؟؟؟ یا مطالعه زیاد میخواد؟ (مثلاً کارشناسی رو میشه نخونده قبول شد، ارشد رو نمیدونم).
    سؤال دوم = به نظر شما قبول شدن توی رشته روان سنجی دانشگاه مجازی آزاد سخته؟؟؟ آخه فقط این رشته در این دانشگاه وجود داره. هیچ دانشگاه پیام نور یا آزادی این رشته رو نداره. نخونده میشه توی این رشته قبول شد؟؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام قبولی در مقطع ارشد و دکتری خیلی راحت نیست و بستگی به تلاش شما دارد.

  20. محمدحسین طالبی

    سلام
    من در ازمون کنکور ارشد ۹۷ شرکت کردم
    در سایت سنجش دفترچه راهنمای انتخاب رشته رو مشاهده کردم ولی از کد رشته های دانشگاه آزاد چیزی نبود,یعنی دفترچه دانشگاه آزاد بطور جداگانه منتشر میشه؟ممنون میشم جواب بدید.

    • ایران مشاوره

      باسلام. بله ثبت نام و آزمون دانشگاه آزاد و سراسری باهم ادغام شده اما زمان انتخاب رشته دفترچه ها بصورت جداگانه منتشر خواهند شد و کد رشته های دانشگاه ها باید بصورت جدا ارسال شود.

  21. aynaz

    ممنون میشم جوابمو بدید
    من تا حالا آزمون ارشد شرکت نکردم
    امسال برای اولین بار شرکت کردم، ولی الآن متوجه شدم که برای دانشگاه آزاد بایستی جدا شرکت میکردم
    دیگه نمیشه کاری کرد؟؟؟؟؟؟ مثلاً نمیشه موقع اعلام نتیجه مرحله اول، کارت اعتباری خرید؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. کنکور ارشد سراسری و ازاد ادغام شده است . نیازی به ثبت نام جداگونه نمی باشد. نگران نباشید.

  22. Amir

    با سلام من دانشجوی ترم یک دانشگاه غیر انتفاعی هستم میخواستم انصراف بدم و کنکور ٩٧ شرکت کنم ولی نمیدونم مشمول میشم یا نه
    بعضها میگن مشمول میشی بعضها میگن یک سال وقت داری
    ممنون اگه زود جواب بدین

  23. نغمه شکیبافرد

    سلام من از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد عقب موندم راهی برای ثبت نام نیست؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. متاسفانه هیچ راه حلی برای این مسئله وجود نداره و شرکت شما در آزمون کارشناسی ارشد به دوره ی بعدی موکول میشه. موفق باشید.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد