خانه نمونه دولتی دفترچه ثبت نام و ظرفیت آزمون مدارس نمونه دولتی 98 – 97

دفترچه ثبت نام و ظرفیت آزمون مدارس نمونه دولتی 98 – 97

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98 – 97

دفترچه ثبت نام و ظرفیت آزمون مدارس نمونه دولتی 97 - 98
دفترچه ثبت نام و ظرفیت آزمون مدارس نمونه دولتی 97 – 98

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دفترچه ثبت نام و ظرفیت آزمون مدارس نمونه دولتی 98 – 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

والدین گرامی و دانش آموزان گرامی توجه کنید که حتما قبل از ثبت نام در آزمون نمونه دولتی، دفترچه ثبت نام آن را بخوانید چون نکات مهمی مانند شرایط ثبت نام ، زمان برگزاری آزمون ، ظرفیت مدارس نمونه دولتی در دفترچه ثبت نام ذکر شده است. دفترچه ثبت نام هر ساله چند روز قبل از ثبت نام آزمون نمونه دولتی منتشر می شود که به محض انتشار لینک دانلود آن در این مطلب قرار داده خواهد شد. البته یکسری از نکات و شرایط دفترچه ثبت نام آزمون طی سال های گذشته یکسان بوده است بنابراین در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.ثبت نام امسال از 28 فروردین ماه 1397 آغاز و تا 5 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. ثبت نام به صورت اینترنی انجام خواهد شد که به این منظور باید وارد سایت آموزش و پرورش استان خود شوید و ثبت نام را انجام دهید. البته هر ساله در برخی استان ها ثبت نام به صورت حضوری نیز انجام می شود. جهت اطلاع از زمان دقیق ثبت نام آزمون می توانید با مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید.

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی 

  • دقت کنید که شرایط ثبت نام برای دانش آموزان پایه ششم و نهم متفاوت است شرط ثبت نام برای دانش آموزان پایه ششم این است که در همه ی درس هایشان خیلی خوب گرفته باشند و یا فقط در یک درس خوب و در بقیه درس ها خیلی خوب گرفته باشند. و شرط ثبت نام برای دانش آموزان پایه نهم این است که معدل آنها در امتحانات نیم سال تول پایه نهم آنها حداقل 17 باشد. ( توجه داشته باشید که شرط ثبت نام برای آزمون نمونه دولتی نمره نیم سال اول است ولی پون آزمون بعد از امتحانات نیم سال دوم برگزار می شود، شرط شرکت در آزمون این است که معدل نیم سال دوم دانش آموزان پایه نهم بالای  17 باشد. )
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • رقابت برای ورود به هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی ، بین دانش آموزان شهر و شهرستان بدون لحاظ منطقه و ناحیه خواهد بود.

 

ادغام آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان 

از آن جا که آموزش و پرورش دولت وقت، در صدد کم کردن استرس دانش آموزان و شاداب نمودن محیط مدارس است اقدام به حذف آزمون از مقاطع ابتدایی و همچنین حذف آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در مقطع ششم نموده و از طرفی ثبت نام و برگزاری آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان را ادغام کرده است تا با تعدد آزمون ها دانش آموزان دچار استرس و نتایج جبران ناپذیر پس از آن نشوند. یعنی همه ی دانش آموزان اعم از آن هایی که می خواهند وارد مدارس تیزهوشان و یا دانش آموزانی که قصد دارند وارد مدارس نمونه دوتی شوند در یک آزمون شرکت خواهند کرد.  از این پس  جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی 97 – 98 و  طرح شهاب کلیک نمایید. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی 

1اصل و کپی صفحه ی اول شناسنامه دانش آموز
2دو قطعه عکس ( 4 * 3 ) دانش آموز
3تکمیل و ارائه ی برگه ی تقاضانامه ثبت نام دانش آموز که یک قطعه عکس ( 4 * 3 ) نیز به آن الصاق شده باشد.
4ارائه ی اصل فیش واریزی به شماره حسابی که از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان محل ثبت نام اعلام می شود.

تذکر مهم : ضروری است داوطلبان پس ازثبت نام نسبت به ثبت و نگهداری کد رهگیری تا پایان آزمون و اعلام نتیجه
دقت کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی پایه های ششم و نهم 

هر ساله چند روز قبل از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه توزیع می شود که زمان دقیق آن را می توانید به محض اعلام در همین مقاله ببینید و یا با مرکز  ایران مشاوره تماس بگیرید و سوال نمایید.

تذکر مهم : اطلاعات مهمی مانند مشخصات شخصی شما بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است بنابراین در نگهداری آن دقت کنید.

جهت کسب اطلاعات درباره ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 97 – 98 با ما در تماس باشید.

چکیده نکات مهم دفترچه  

  • به ازای هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 امتیاز منفی و اگر برای یک سوال دو پاسخ را علامت بزنید 1 امتیاز منفی برای شما در نظر گرفته می شود. برای سوالات بدون پاسخ امتیازی در نظر گرفته نمی شود.
  • سوالات قرآن و هدیه های آسمانی برای دانش آموزان اهل سنت و شیعه یکسان است ولی دانش آموزان سایر ادیان باید به سوالات مخصوص به کتاب هدیه های آسمانی خود که مطابق با دین خودشان است پاسخ دهند.

اعلام نتیجه آزمون نمونه دولتی پایه های ششم و نهم و هنرستان های فنی و حرفه ای 

اعلام اسامی پذیرفته شدگان و ثبت نام آنها با در نظر گرفتن سهمیه های تعیین شده برای هر واحد حداکثر دو هفته بعد از برگزاری آزمون آغاز می شود. در صورت ضرورت علاوه برفهرست اصلی قبول شدگان، فهرست ذخیره هم توسط ادارات کل آموزش و پرورش تهیه و اعلام می شود. پس از برگزاری آزمون جهت اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج می توانید با ایران مشاوره تماس بگیرد.

سهمیه در پذیرش مدارس نمونه دولتی

10 درصد از پذیرش مدارس نمونه دولتی دوره های اول و دوم متوسطه و هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی به دانش آموزان شاهد تعلق می گیرد. دانش آموزان با شرایط زیر به ترتیب اولویت می توانند از این سهمیه استفاده کنند:

الفاولویت اولفرزندان شاهد 
باولویت دومفرزندان جانبازان 50 درصد به بالا و آزادگان با بیش از 3 سال اسارت
جاولویت سومفرزندان جانبازان 25 درصد تا 49 درصد و آزادگان با بیش از 6 ماه اسارت 
داولویت چهارمفرزندان جانبازان زیر 25 درصد و آزادگان با کتر از 6 ماه اسارت

دانش آموزان سهمیه شاهد با توجه به اولویت های بالا  به شرط کسب حداقل 70 درصد نمره ی آزمون آخرین فرد قبول شده مدرسه ی مورد تقاضای خود پذیرش می شوند.

دانش آموزان عزیز اگر در زمینه تحصیلی نیاز به مشاوره دارید می توانید عضو   کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دفترچه ثبت نام و ظرفیت آزمون مدارس نمونه دولتی 98 – 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد