خانه کارشناسی ارشد دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 97

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 97

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 97

 دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 97
دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 97
داوطلبانی که علاقمند به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری هستند لازم است بدانند که برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری دارا بودن مدرک کارشناسی ضرورت دارد. همانطور که می دانید دوره ی کارشناسی ارشد یک دوره ای از آموزش عالی محسوب می شود و در حال حاضر بیش ترین شرکت کنندگان در کنکور در این مقطع تحصیلی حضور دارند.ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 و ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 97 از سال گذشته با هم ادغام شده اند و این اقدام، باعث بوجود آمدن سوالات بسیاری از طرف داوطلبان در این مقطع شده است. به همین خاطر در این مقاله تمامی مباحث مربوط به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 97 را مورد بررسی قرار داده ایم تا متقاضیان با مطالعه این مقاله پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری 97

آزمون کارشناسی ارشد سراسری یک مرتبه در سال برگزار می شود و هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان به عنوان شرکت کننده حضور دارند که آمار آنها هر سال نزدیک به 800 هزار نفر می باشد. زمان دقیق ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 در 16 آذر تا 22 آذر ماه می باشد. ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد طبق روال سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی انجام می پذیرد و داوطلبان باید قبل از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 را مطالعه کرده و پس از آن فرم تکمیلی خود را پر کنند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که هر متقاضی فقط یک کد رشته اصلی را می تواند انتخاب کند و کارت اعتباری مربوط به آن را تهیه کند و همینطور برای شرکت در رشته های دانشگاه های پیام نور ، غیرانتفاعی و رشته های شناور باید کارت اعتباری جداگانه ای رو تهیه کند. برای اطلاع دقیق  دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ،کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 97 می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

”  برای دانلود  دفترچه آزمون کارشناسی ارشد سراسری 98    کلیک کنید “

 

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 97

کلیه متقاضیان ورود به دوره کنکور کارشناسی ارشد و دانشگاه آزاد دارای شرایطی می باشند که بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باید تمامی این شرایط را رعایت کنند :

  • تمامی افراد شرکت کننده باید مدرک کارشناسی و یا دکتری رشته خود را تا شهریور 97 اخذ کنند.
  • کسانی که در گذشته در مقطع ارشد فارغ التحصیل شده اند حق ثبت نام مجدد در آن رشته را در کنکور کارشناسی ارشد 97 ندارند و باید رشته  دیگری را انتخاب کنند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در هریک از دانشگاه های دیگر مشغول به تحصیل هستند باید تا قبل از ثبت نام آزمون ارشد سراسری 97 انصراف خود را اعلام نمایند.
  • افرادی که قبلا یک بار در دوره روزانه کارشناسی ارشد تحصیل و فارغ التحصیل شده اند حق ورود به این دوره ها را ندارند و در صورت پذیرش مشمول پرداخت شهریه دوره شبانه هستند.
  • داوطلبانی که در آزمون ارشد سراسری 96 شرکت و در دوره روزانه پذیرفته شده اند حق شرکت در آزمون ارشد 97 را ندارند ولی کلیه افرادی که در دوره های غیر روزانه پذیرفته شده اند بعد از انصراف می توانند در این آزمون شرکت کنند .

زمان برگزاری و اعلام نتایج کارشناسی ارشد سراسری 97

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در 7 و 8 اردیبهشت 97 برگزار می شود. داوطلبان باید یک هفته قبل از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 97 خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند. زمان در نظر گرفته شده جهت اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 97 در نیمه دوم خرداد ماه از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد. بعد از اعلام نتایج اولیه و مجاز شدن داوطلبان نوبت به انتخاب رشته می رسد که داوطلبان باید توجه داشته باشند که انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد از به صورت جداگانه می باشد. برای اطلاع در مورد ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد 97 ، شهریه کارشناسی ارشد آزاد 98 – 97 می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 97

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 97 یک فرصت مناسب برای انتخاب رشته دوباره داوطلبان به حساب می آید. پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری دانشگاه ها شروع به پذیرش تکمیل ظرفیت رشته محل های خالی می کنند. همینطور تعداد انتخابات در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری کمتر می باشد و داوطلبان می توانند حداکثر 20 کد رشته محل را در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب کنند. جهت اطلاع از زمان دقیق شروع تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری ، می توانید عضو  کانال تلگرام کارشناسی ارشد شوید و یا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل نمایید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. احمد

    سلام من در دفترچه امسال بندی که گفته شده بود امکان ثبت نام مجدد در رشته ای که قبلا ازون فارغ التحصیل شده باشیم رو نداریم رو ندیدم.یعنی اون بخش حذف شده بود و همچنین بندی که ذکر کرده بود که فقط یکبار میشه ارشد رو روزانه خوند. آیا واقعا حذف شده یا هست؟! یعنی اگر در رشته ای فارغ التحصیل بشیم به هیچ وجه نمیشه دوباره در اون رشته شرکت کنیم حتی شبانه؟

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد