خانه اخبار تحصیلی کنکور دلایل محدودیت ترمیم معدل چیست؟

دلایل محدودیت ترمیم معدل چیست؟

دلایل محدودیت ترمیم معدل چیست؟

ترمیم نمره در هر درس، فقط یکبار و با تاثیر 50 درصدی امکان پذیر است و همین باعث اعتراض داوطلبان کنکور شده است.

دلایل محدودیت ترمیم معدل

یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور مسئله ی ترمیم نمره است که با وجود تاثیر قطعی معدل در کنکور آن ها را دچار مشکل کرده است. ابتدا اعلام شده بود که هر داوطلب 10 بار می تواند ترمیم معدل انجام دهد اما در نهایت این میزان به یک بار کاهش یافت. داوطلبان کنکور معتقدند که اگر فردی دوست دارد که چند بار در کنکور شرکت کند باید بتواند در امتحانات نهایی نیز شرکت کند. هر فرد ممکن است به هر دلیلی از پس امتحان به خوبی برنیاید. این سختگیری ها معنایی ندارد؛ چراکه داوطلب هزینه ترمیم معدل را پرداخت می کند.

با توجه به 50 درصدی شدن سهم سوابق تحصیلی در کنکور آینده، اهمیت معدل امتحانات نهایی افزایش یافته است. اینکه هر داوطلب فقط یکبار می تواند در ترمیم نمره درس شرکت کند، استرس زیادی ایجاد کرده است. همچنین باعث شده است فرد با اضطراب زیادی در جلسه امتحان حاضر شود زیرا فرصت دیگری ندارد. اما اگر امکان ترمیم نمره بیشتر باشد، داوطلب در همان مرتبه اول امتحان احساس آرامش بیشتری دارد و می تواند نمره ی خوبی کسب کند.

یکی دیگر از داوطلبان کنکور اظهار داشت که اینکه ترمیم معدل فقط یکبار امکان پذیر است، فقط برای کسانی که می توانند از کلاس خصوصی استفاده کنند، مفید است و باقی دانش آموزان عقب می مانند. در واقع این مصوبه باعث برقرار نشدن عدالت می شود. با اینکه درخواست برای ترمیم نمره پایانی ندارد اما فعلا ترمیم نمره فقط یکبار امکان پذیر می باشد و مصوبه هیچ تغییری نکرده است.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور