خانه اخبار تحصیلی چرا نتایج کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام می شود؟

چرا نتایج کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام می شود؟

دلیل اعلام نتایج کنکور در دو مرحله

یکی از تغییراتی که امسال در نتایج کنکور ۱۴۰۲ شاهد هستیم، دو مرحله ای بودن آن است که با فاصله چند روز مشخص می شود.

نحوه اعلام نتایج کنکور 1402 در دو مرحله

با توجه به تغییر زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲، نتایج این آزمون در دو مرحله و با اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان صورت خواهد گرفت. با توجه به گفته رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش کشور، سوابق تحصیلی تمام داوطلبان آزمون سراسری 1402 در زمان مشخص شده، توسط پنجره واحد خدمات دولت به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده و قابلیت بهره‌برداری و اعمال در نتایج نهایی آزمون سراسری را دارد.

طبق اطلاعیه های اعلام شده، اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری  شامل نتایج آزمون برگزار شده خواهد بود و در مرحله بعدی که باید کارنامه نهایی داوطلب منتشر شود، سوابق تحصیلی نیز که توسط این سازمان تراز شده است در نتیجه نهایی اعمال خواهد شد. دلیل اصلی دو مرحله ای شدن اعلام نتایج کنکور در سال ۱۴۰۲، تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان روی نتیجه کنکور می باشد.

طبق گفته مسئولین، سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری 1402، از طریق سامانه my.medu.ir و در مهلت مقرر جهت تایید در اختیارشان قرار گرفته شده است. بعد از تایید سوابق، تمام اطلاعات در اختیار سازمان و سایت سازمان سنجش  قرار گرفته شده تا بتوانند در زمان لازم روی نتیجه آزمون اعمال کنند.

طبق آخرین گزارشات و اخبار، برخی از داوطلبان در هر دو آزمون سراسری دی 1401 و تیر ۱۴۰۲ شرکت کرده اند و قصد دارند نتیجه یکی از آزمون ها که بهتر است را انتخاب کنند. در حالی که برخی از افراد در آزمون های تیر و دی در گروه های آزمایشی جداگانه شرکت کرده اند و قصد انتخاب نتیجه آزمون دوم را دارند. گروه دیگری از داوطلبان نیز فقط در کنکور تیر 1402 شرکت کرده اند. به همین دلیل باید وضعیت هر کدام از این دانشجویان مشخص شود تا سوابق تحصیلی تایید شده روی نتیجه آزمون اعمال شود.

نکته: سوابق تحصیلی که روی نتیجه کنکور سراسری ۱۴۰۲ اعمال می شود، مخصوص دروس قبول شده در خرداد است و سوابق تحصیلی دروس قبول شده در شهریور روی نتیجه کنکور اعمال نخواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره