خانه دانشگاه آزاد زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

اگر چه برگزاری کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت همزمان و یکپارچه صورت می گیرد اما از مرحله انتخاب رشته مسیر این دو از همدیگر جدا خواهد شد. در واقع داوطلبان باید برای مشاهده نتایج اولیه خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند اما انتخاب رشته و نتایج نهایی از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می گیرد. زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد در مرحله اول توسط سایت سازمان سنجش مشخص می شود و برای نتایج نهایی از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

 

✅لینک مستقیم مشاهده نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1402

( به محض انتشار، لینک فوق فعال می گردد.)

 

✅لینک مستقیم مشاهده نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

(در 4 رشته تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی)

( به محض انتشار، لینک فوق فعال می گردد.)

لینک مستقیم سایت سنجش

 

نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1402 در نیمه دوم مهرماه و از طریق سایت azmoon.iau.ir اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد 1402

همانطور که می دانید، مجری برگزاری کنکور دانشگاه آزاد در طی چند سال اخیر سازمان سنجش است و تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور ۱۴۰۲ می توانند از طریق این سایت از زمان اعلام نتایج آگاهی یابند. اما سایت اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد متفاوت است و داوطلبان برای این منظور باید حتما به سایت مرکز سنجش و پذیرش امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند.

زمان اعلام نتایج اولیه

معمولا یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری، اعلام نتایج اولیه صورت می گیرد. با توجه به تغییرات کنکور 1402، اعلام نتایج اولیه در دو مرحله انجام شد یعنی دو کارنامه کنکور منتشر شد. کارنامه اولیه که حاوی تراز آزمون و سوابق تحصیلی و همچنین درصد دروس بود، در 20 مرداد ماه ۱۴۰۲ و کارنامه دوم که شامل مجاز و غیر مجاز بودن داوطلب، کد دسترسی و… است، در 27 مرداد ماه 1402 در دسترس داوطلبان قرار گرفت.

زمان اعلام نتایج نهایی

با توجه به زمان بندی اعلام شده سال های پیش، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نیز معمولا یک ماه پس از انتخاب رشته خواهد بود. به همین منظور داوطلبان می توانند نتایج خود را در نیمه دوم مهرماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه azmoon.org مشاهده نمایند. همچنین افراد باید توجه داشته باشند که برای دریافت کارنامه نهایی نیاز به کد دسترسی دانشگاه آزاد است که با عنوان کد دسترسی انتخاب رشته در اختیار آن ها قرار می گیرد. کد دسترسی در پایان کارنامه اولیه پذیرفته شدگان قرار می گیرد و این به این معنا است که آن ها مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند.

راهنمای مشاهده نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور دانشگاه آزاد با نحوه مشاهده نتایج نهایی متفاوت است. به همین جهت در بخش ذیل، مشاهده هر یک را برای شما داوطلبان عزیز شرح خواهیم داد.

راهنمای مشاهده نتایج اولیه

مشاهده نتایج اولیه به صورت کاملا غیرحضوری و از طریق سایت سنجش خواهد بود. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند، می توانند با داشتن کد ملی و رمز عبور مای سنجش به کارنامه خود دست یابند. در ادامه به نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور دانشگاه آزاد می پردازیم.

  1. ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و کلیک بر روی گزینه “سراسری” از منوی پایین
  2. کلیک بر روی لینک “مشاهده و پرینت کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲”
  3. ورود به صفحه جدید و کلیک مجدد بر روی لینک آبی رنگ “مشاهده و پرینت کارنامه اولیه کنکور سراسری 1402”
  4. پر کردن فیلدهای ارائه شده اعم از کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی و لمس گزینه “ورود”
  5. کلیک بر روی “کارنامه علمی اولیه” یا “کارنامه ملاک عمل انتخاب رشته”
  6. انتخاب عبارت “نمایش کارنامه”
  7. مشاهده کارنامه و در صورت نیاز فشردن دکمه “چاپ کارنامه”

نکته 1: در کارنامه ملاک عمل انتخاب رشته، اگر مجاز به انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد شده باشید، کد دسترسی یا همان شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در اختیار شما قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک موجود کلیک نمایید.

نکته 2: در صورتی که جز اتباع خارجی هستید، باید بجای کد ملی از کد 13 رقمی اتباع خارجی برای پر کردن این فیلد استفاده نمایید.

راهنمای مشاهده نتایج نهایی

به همین منظور داوطلبان باید برای مشاهده نتایج نهایی و دریافت کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مراحل متفاوتی را نسبت به نتایج اولیه طی نمایند که در بخش زیر به آن پرداخته ایم.

  • مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir و کلیک بر روی گزینه “اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری 1402 دانشگاه آزاد” (بجز رشته های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)

مرحله اول اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد

  • پر کردن فیلدهای کد دسترسی دانشگاه آزاد و کد ملی و سپس کلیک بر روی گزینه “ورود”

مرحله دوم اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه آزاد

نکته: در صورتی که داوطلب رشته های پزشکی، دامپزشکی، داورسازی و دندان پزشکی هستید، باید برای مشاهده نتایج نهایی به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و سپس بر روی گزینه “نتایج نهایی آزمون سراسری بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲” کلیک نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید لینک نتایج نهایی کنکور را مطالعه کنید.

 

سوالات متداول

1- زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج اولیه در 27 مرداد ماه و نتایج نهایی ۱۴۰۲ احتمالا در نیمه دوم مهر ماه خواهد بود.

2- برای اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد باید از طریق چه سایتی اقدام کرد؟

برای مشاهده نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد باید از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org اقدام نمایید.

3- برای مشاهده نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد به چه اطلاعاتی لازم است؟

کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد از جمله اطلاعاتی است که داوطلب جهت مشاهده نتایج کنکور به آن ها نیاز خواهد داشت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دریافت مشاوره