خانه کارشناسی ارشد زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

تمام کسانی که در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرکت نموده اند منتظر اعلام نتایج خود هستند که در دو مرحله اولیه و نهایی اعلام می شود. افرادی که در مرحله اول این کنکور به رتبه و تراز استاندارد رسیده و در وضعیت مجاز به انتخاب رشته باشند، می توانند جهت ثبت کدرشته محل های مورد نظر خود اقدام کنند. تمام اطلاعات مربوط به زمان اعلام نتایج کنکور ارشد در دو نوبت اولیه و نهایی توسط سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام می شود.

نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1402 به احتمال زیاد در نیمه اول شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402

معمولا فواصل زمانی اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد روند مشخصی دارد و داوطلبان می توانند پس از پشت سر گذاشتن هر مرحله، به صورت حدودی بازه اعلام نتایج اولیه و نهایی را تخمین بزنند. اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج در هر کدام از مراحل اولیه و نهایی کنکور ارشد باعث می شود تا داوطلبان بتوانند سایر فرآیندهای آن را به موقع و در تاریخ اعلام شده انجام دهند.

کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در تاریخ 11 و 12 اسفند ماه 1401 برگزار شد که زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد نیز تقریبا سه ماه بعد و در تاریخ 8 خرداد ماه 1402 مشخص شد.

کسانی که نمره و رتبه مورد نظر جهت انتخاب رشته کارشناسی ارشد را کسب کرده بودند، توانستند در مدت زمان تعیین شده جهت انتخاب رشته خود اقدام و از طریق سایت سنجش ارسال کنند. طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده توسط سایت سنجش، اعلام نتایج نهایی این آزمون در نیمه اول شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد. به محض انتشار نتایج نهایی، مقاله به روز رسانی شده و جزئیات آن نیز در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402
مراحل اعلام نتایجزمان اعلام نتایج
اعلام نتایج اولیه ارشد8 خرداد ماه ۱۴۰۲
اعلام نتایج نهایی ارشدنیمه اول شهریور ماه 1402

نحوه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

مرجع اصلی برای مشاهده نتایج کارشناسی ارشد در هر کدام از مراحل اولیه یا نهایی، سایت سازمان سنجش می باشد. این سایت که برگزار کننده کنکور کارشناسی ارشد در کشور است، انجام تمام کارهای مربوط به ثبت نام نظیر انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد و همچنین اعلام نتایج کارشناسی ارشد را نیز بر عهده دارد.

بعد از مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج در هر کدام از مراحل اولیه یا نهایی باید وارد سایت سنجش شده و طبق مراحل زیر اقدام کرد.

  • ابتدا باید وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و روی گزینه “کارشناسی ارشد” در منوی بخش انتهایی صفحه کلیک کرد.

مرحله اول مشاهده نتایج اولیه ارشد

  • از بخش اطلاعیه های کنکور کارشناسی ارشد باید عبارت “کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲” را انتخاب کنید.

مرحله دوم مشاهده نتایج اولیه ارشد

  • در صفحه ای که باز می شود لینک فعال “کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1402” را انتخاب و دکمه کلیک را بفشارید.

مرحله سوم مشاهده نتایج اولیه ارشد

  • در صفحه ای که باز می شود، باید از منوی سمت راست بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

مرحله چهارم مشاهده نتایج اولیه ارشد

  • در ادامه دو روش برای مشاهده نتایج آزمون داوطلبان نمایش داده می شود که به کمک یکی از این روش ها و وارد کردن اطلاعات، می توان نتایج را در مرحله اولیه یا نهایی مشاهده کرد.
  1. روش اول: شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام
  2. روش دوم: شماره پرونده +کد ملی + سال تولد

مرحله پنجم مشاهده نتایج اولیه ارشد

جمع بندی نهایی

معمولا بعد از مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در مرحله اولیه، امکان ثبت اعتراض از طریق سازمان سنجش نیز برای داوطلبان قرار داده می شود تا بتوانند درخواست خود به بررسی مجدد نتایج را اعلام کنند.

بازه زمانی اعتراض به نتایج معمولا بعد از انتشار نتایج اولیه می باشد و افرادی که درخواست بررسی مجدد را دارند، باید در این بازه زمانی اقدامات لازم را انجام دهند. برای کسب اطلاعات کامل تر در این مورد نیز می توانید وارد لینک اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد شوید.

 

سوالات متداول

1- نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در چه تاریخی منتشر می شود؟

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در 8 خرداد اعلام شده و نتایج نهایی نیز احتمال زیاد در نیمه اول شهریور ماه مشخص و اعلام می شوند.

2- منبع اصلی برای مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چیست؟

سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منبع اصلی برای مشاهده نتایج ارشد در دو مرحله اولیه و نهایی می باشد.

3- نحوه اعلام و مشاهده نتایج اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

برای مشاهده نتایج باید وارد سایت سنجش شوید که مراحل کامل آن داخل مقاله توضیح داده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد