خانه دکتری زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

زمان و نکات انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401
زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

آزمون دستیاری پزشکی بین دانشجویان فارغ التحصیل از مقطع دکترای عمومی یا تخصص و واجد شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1401 به منظور آماده سازی آن ها به عنوان پزشک متخصص و فوق تخصص برگزار می گردد. نتایج این آزمون نیز از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور قابل مشاهده است.

در ضمن نتایج اولیه داوطلبان به همراه فرم انتخاب رشته و محل تحصیل، پس از ثبت و رسیدگی به اعتراضات منتشر می گردد. داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته می شوند که بدون لحاظ ترازبندی و ضریب دهی نمرات، حداقل نمره 150 از 600 نمره کل آزمون را به دست آورده باشند. دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401 هم معمولا پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، قابل دسترسی بوده و فرآیند انتخاب رشته نیز به صورت همزمان آغاز می گردد.

انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی برای مقطع فوق تخصصی در بازه زمانی 27 تا 30 فروردین ماه و برای مقطع تخصصی در بازه زمانی 5 تا 9 تیر ماه انجام شده است.

زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

بعد از اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی در زمان مقرر، افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند اقدام به انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401 نمایند. داوطلبانی که با کسب نمره خام 150 از 600 نمره کل آزمون، مجاز به انتخاب رشته شده باشند، تنها اجازه انتخاب 10 رشته تخصصی از بین رشته های موجود را دارند.

همچنین برای افرادی که پس از مصاحبه رشته های زنان و زایمان و روانپزشکی مجاز به انتخاب این رشته ها نمی باشند، می توانند در بازه ای که توسط سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی تعیین می گردد، اقدام به ویرایش رشته های انتخابی خود نموده و آن ها را از لیست مربوطه حذف نمایند.

زمان انتخاب رشته دستیاری تخصصی

داوطلبان بدین منظور از روز یکشنبه 5 تیر ماه لغایت پنج شنبه 9 تیرماه سال جاری فرصت داشتند، برای انجام فرآیند انتخاب رشته اقدام نمایند. البته معمولا زمان انتخاب رشته به مدت یک یا دو روز تمدید می گردد اما این مهلت مجدد، پس از اتمام زمان اولیه در نظر گرفته می شود. 

هرچند در حال حاضر زمان دقیقی برای زمان تمدید شده فرآیند مذکور اعلام نشده است، اما شما می توانید به منظور آگاهی از جدیدترین اخبار مربوطه در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره عضو شوید.

زمان انتخاب رشته دستیاری فوق تخصصی

همچنین انتخاب رشته این آزمون برای مقطع فوق تخصصی در بازه زمانی 27 لغایت 30 فروردین ماه 1401 انجام شده است و برای آن دسته از داوطلبانی که به هر دلیل موفق به انجام فرآیند مربوطه نشده و یا نیاز به اصلاح کد رشته محل های انتخابی خود دارد، مهلت مجددی در 6 و 7 اردیبهشت ماه در نظر گرفته شد.

نحوه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

انتخاب رشته این آزمون برای دو مقطع تخصصی و فوق تخصصی از طریق مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می شود که مراحل آن به تفکیک هرکدام در ادامه ذکر شده است.

نحوه انتخاب رشته دستیاری تخصصی

  • بدین منظور ابتدا به سایت sanjeshp.ir مراجعه نموده و از منوی سمت راست صفحه پس از انتخاب گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی”، کلید “دستیاری تخصصی پزشکی” را بفشارید.

مرحله اول انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

  • در این صفحه روی عبارت ” انتخاب رشته _ محل / ویرایش” کلیک کنید.

مرحله دوم انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی

  • اکنون گزینه  “انتخاب رشته – محل / ویرایش”  را مجددا بفشارید.

مرحله سوم انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی

  • در این مرحله لازم است که به درج اطلاعات خواسته شده (کد ملی برای داوطلبان ایرانی و شماره گذرنامه برای اتباع خارجی) در کادرهای مربوطه بپردازید، تا با فشردن گزینه “جستجو”، فرم انتخاب رشته بر ای شما نمایان گردد.

مرحله چهارم انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی

نحوه انتخاب رشته دستیاری فوق تخصصی

انتخاب رشته دستیاری فوق تخصصی نیز به صورتی که بالاتر ذکر شده، انجام می شود تنها در مرحله اول متقاضیان می بایست روی لینک “دستیاری فوق تخصصی پزشکی” کلیک کرده و در صفحه دوم نیز گزینه “انتخاب محل آزمون “را انتخاب نمایند و در نهایت با درج اطلاعات خواسته شده به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود بپردازند.

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که، در آزمون فوق تخصصی پزشکی، فقط ظرفیت رشته های مورد نیاز هر دانشگاه منتشر می شود و داوطلب می بایست پس از مطالعه دفترچه مربوطه، از میان رشته محل ها نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نماید.

نکات قابل توجه در زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

  • اولین نکته لازم به ذکر این است که مجاز بودن داوطلبان واجد شرایط به انتخاب رشته و انجام آن، به معنای پذیرش آن ها در دانشگاه و رشته مورد نظر نمی باشد، چرا که پذیرش آن ها تنها با انتشار نتیجه نهایی و با رعایت مقررات و مصوبات مربوطه و دستورالعمل دوره مربوط به آزمون پذیرش دستیار پزشکی مشخص می شود.
  • در انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی، برای هر داوطلب امکان انتخاب 100 کد رشته – محل برای 10 رشته ای که تمایل خود را نسبت به آن ها اعلام نموده باشد، فراهم خواهد بود. به عبارت دیگر متقاضیان می تواند 10 رشته تخصصی را در 100 محل انتخاب نماید. توجه داشته باشید که اگر تعداد رشته های انتخابی در زمان انتخاب رشته بیشتر از 10 عدد باشند، رشته های اضافی به طور خودکار حذف می شوند.
  • فرآیند انتخاب رشته تماما به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان به این منظور بایستی از سایت “مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور” به نشانی sanjeshp.ir اقدام نمایند.
  • کلیه داوطلبانی که قبولی نهایی را کسب کرده و به خدمت در نظام وظیفه مشغول اند، باید تا تاریخ 31 شهریور همان سال موفق به دریافت گواهی پایان خدمت، ترخیص و یا معافیت تحصیلی شوند در غیر این صورت قبولی آن ها لغو خواهد شد. توجه داشته باشید که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه (ترخیص یا معافیت) هیچ مسئولیتی نخواهند داشت.
  • به هنگام انتخاب رشته تمام دقت لازم را در وارد کردن کد رشته ها به کار ببرید چرا که پس از تایید نهایی و ارسال فرم به جز زمان هایی که به منظور ویرایش لیست در نظر گرفته می شود، امکان تغییر و یا اصلاح آن وجود ندارد.
  • ارسال فرم انتخاب رشته از هر روشی به جز از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور باطل بوده و مورد پذیرش نمی باشد.

علاوه بر این موارد، می توانید از مشاوره تحصیلی بهره برده و انتخاب رشته خود را به افراد خبره ای بسپارید که در این زمینه تجربه و مهارت لازم را دارند. درصورتی هم که دارای سهمیه خاصی هستید، می توانید به لینک سهمیه آزمون دستیاری پزشکی مراجعه کرده و از جزئیات تاثیر آن مطلع شوید. همچنین برای اطلاع از نتایج انتخاب رشته دستیاری پزشکی، می توانید از لینک مربوطه استفاده کرده و از زمان و نحوه مشاهده آن آگاه شوید.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ۱۴۰۱ در چه زمانی انجام می گیرد؟

این فرآیند در بازه زمانی 5 تا 9 تیر ماه انجام شده است.

2- انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی برای دو مقطع تخصصی و فوق تخصصی در چه سایتی انجام می شود؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق ساست مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir صورت می گیرد.

3- آیا در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۱، امکان ویرایش فرم انتخاب رشته وجود دارد؟

بله، در بازه زمانی مجددی که به منظور انتخاب رشته در نظر گرفته شده است، امکان ویرایش و اصلاح فرم انتخاب رشته نیز وجود دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری