خانه کارشناسی ارشد زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته ارشد 1402
زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

بعد از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نتایج اولیه به صورت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. در این هنگام داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، بایستی با دریافت فایل دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد کد رشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج کرده و اقدامات لازم را برای ثبت آن ها به انجام برسانند. این دفترچه معمولا دو روز قبل از آغاز فرآیند انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار می گیرد.

البته همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد اطلاعیه ای از سوی سایت مذکور صادر می شود که در متن آن، تاریخ دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته را ذکر کرده است. واجدین شرایط باید این دفترچه را در زمان مقرر از سایت سازمان سنجش دانلود کنند تا از تمامی شرایط و ضوابط، کد رشته محل های ارائه شده، میزان ظرفیت پذیرش و همچنین دانشگاه های پذیرنده آگاهی یابند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری سال جاری در روز چهارشنبه 10 خردادماه ۱۴۰۳منتشر شد.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 1403

داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده اند، پس از منتشر شدن اعلام نتایج کنکور ارشد سراسری باید برای مشاهده کارنامه و وضعیت قبولی خود نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. طبق توضیحات کارنامه ارشد افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می بایست دفترچه راهنما را دانلود نموده و آن را به دقت بررسی کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. به علاوه می توانید جهت آگاهی از اخبار پیرامون کنکور کارشناسی ارشد و زمانبندی های مربوطه در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره عضویت داشته باشید.

دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 1403

سازمان سنجش آموزش کشور مجری برگزاری آزمون ارشد می باشد که برای آگاهی داوطلبان از نکات پیرامون آن دو دفترچه راهنما که شامل دفترچه ثبت نام کنکور ارشد سراسری و انتخاب رشته آن است، منتشر می کند. دفترچه انتخاب رشته، دفترچه شماره 2 بوده که در آن لیست رشته های ارشد سراسری، ظرفیت پذیرش، دانشگاه ها، دوره های تحصیلی مختلف و هر آن چه که متقاضیان برای انتخاب رشته به آن نیاز دارند، ذکر شده است.

به منظور دسترسی به فایل پی دی اف دفترچه مذکور، شرکت کنندگان باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. البته در ادامه متن مقاله، لینک دانلود دفترچه سال ۱۴۰۳قرار داده شده که بعد از انتشار لینک فعال میشود.

توجه داشته باشید که پس از مطالعه دفترچه مربوطه از برری اصلاحیه که لینک آن در ادمه مطلب نیز قرار دارد، غافل نشوید.

کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد با هم ادغام شده و از هنگام ثبت نام تا اعلام نتایج اولیه مراحل مشترکی دارند. اما زمان انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری معمولا در یک روز آغاز نمی شود و با چند روز اختلاف همراه است. همچنین توجه کنید که دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به صورت جداگانه در سایت رسمی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org منتشر شده و تمامی مراحل آن نیز از همین سایت انجام می گیرد.

 

سوالات متداول

1- دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۲ در چه تاریخی منتشر می شود؟

دفترچه انتخاب رشته این ازمون در تاریخ 10 خرداد 1402 از طریق سایت سسنجش منتشر می شود.

2- چگونه می توان دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری را دریافت کرد؟

دفترچه انتخاب رشته ارشد را می توان از سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و یا لینک موجود در این مقاله دریافت نمود.

3- آیا دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری مشترک است؟

خیر، دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به صورت جداگانه در سایت رسمی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد