خانه اخبار تحصیلی کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲ برای انتخاب رشته کی منتشر می شود؟

کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲ برای انتخاب رشته کی منتشر می شود؟

کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲ برای انتخاب رشته

بعد از انتشار خبر نتایج کنکور در مرحله اول، زمزمه هایی از انتشار کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲ در هفته چهارم مرداد ماه به گوش می رسد.

زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور 1402 و انتخاب رشته آزمون

در اولین مرحله اعلام نتایج اولیه کنکور 1402، اطلاعاتی مثل نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی شرکت کننده و همچنین نمره کل سابقه تحصیلی منتشر شده است. در ساعات اولیه اعلام نتایج، به دلیل ترافیک بالای افراد در مراجعه به سایت سازمان سنجش ، امکان دسترسی به آن برای بسیاری از افراد امکان پذیر نبود و سایت دچار مشکل شده بود که بعد از چند ساعت این مشکل رفع شد.

اطلاعیه سازمان سنجش برای شرکت کنندگان کنکور سراسری نوبت اول و دوم نیز روی سایت اصلی این مرکز قرار دارد که در آن به موارد زیر اشاره شده است.

  • طبق این اطلاعیه پذیرش دانشجو با توجه به قوانین و مصوبات ارائه شده در مجلس شورای اسلامی، مجلس عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش کشور با احتساب 60 درصد نتیجه کلی آزمون نهایی و 40 درصد سوابق تحصیلی در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی خواهد بود. در گروه های آزمایشی هنر و زبان، تاثیر درصد نمره کلی آزمون و سوابق تحصیلی به ترتیب 74 و 26 خواهد بود.
  • داوطلبانی که در هر دو نوبت کنکور دی و تیر در یک گروه آزمایشی شرکت کرده اند، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی به عنوان نمره‌ کل نهایی در نظر گرفته می شود که بیشترین نمره در کارنامه نهایی، برای نوبت دوم کنکور می باشد.
  • نمرات خام و سوابق تحصیلی داوطلبانی که فقط در نوبت اول کنکور (دی ماه 1401) شرکت کرده بودند نیز روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته شده است.
  • در مرحله دوم اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ که کارنامه نهایی داوطلبان جهت انتخاب رشته پذیرفته شدگان منتشر خواهد شد، اطلاعاتی مثل نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه بومی داوطلب و وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن شرکت کنندگان را دربردارد. طبق اطلاعات ارائه شده در این اطلاعیه، کارنامه نهایی کنکور سراسری 1402 در هفته آینده( هفته چهارم مرداد ماه ۱۴۰۲) منتشر خواهد شد.
  • زمان دقیق انتشار  دفترچه انتخاب رشته کنکور برای گروه های آزمایشی مختلف و انتخاب رشته نیز همزمان با انتشار کارنامه نهایی داوطلبان در هفته آینده مشخص می شود. به دنبال اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 در نوبت اول، امکان ثبت درخواست به صورت اینترنتی و تلفنی برای داوطلبان و از طریق سامانه اینترنتی به آدرس request.sanjesh.org و شماره تلفن 42163-021 در ساعات اداری وجود دارد.
  • جهت اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در مرحله اول نیز باید از طریق درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir اقدام کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. سعید دهقان

    مشکلات کارنامه اولیه ۱۴۰۲
    ۱- تراز نمره ۲۰ معارف اسلامی خرداد یا شهریور ۱۴۰۱ از تراز ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ کمتر است. کسی که نمره ۲۰ گرفته، هرگز برای ترمیم معدل در خرداد ۱۴۰۲ شرکت نمیکنه. شاید اگر شرکت میکردند، حتی نمره ۲۰ هم می‌گرفتند و تراز نمره شون بالاتر میشد. این بخش کار اصلا منطقی نیست.
    ۲- کنکور دی ماه رشته تجربی از کنکور تیرماه به مراتب آسان‌تر بوده. ولی عموم شرکت کنندگان نمرات خوبی نیاوردند چرا که بچه های قوی سال دوازدهم وسط سال هنوز آمادگی نداشتند و حتی دانش آموختگان(پشت کنکور) هم با آمادگی زیادی شرکت نکردند. بنابراین رقابت شدید نبوده و تعداد شرکت کنندگان آماده و قوی کمتر بودند. حال کسانی هستند که نتایج اولیه کنکور دی ماه آنها از نتایج اولیه کنکور تیرماهشان بالاتر بوده و بنابراین نتایج دی ماه ملاک تراز شده است. حال اگر در مقام مقایسه، دو نفر با درصدهای برابر در تیرماه و دی ماه را اگر قیاس کنیم، تراز فردی که در شرایط رقابتی خفیف تر دی ماه مد نظر قرار گرفته، از تراز فردی که با همان درصد ها در شرایط سخت و رقابتی تیرماه، بالاتر شده چون افراد قوی بیشتری در تیرماه داشتیم. این هم تا حدودی ظالمانه است.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بهتر است برای اعتراض نسبت به نتایج از سامانه مای مدیو نیز حتما اقدام داشته باشید.

دریافت مشاوره