خانه کارشناسی ارشد زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 1401
زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

در برخی از دوره ها پس از اعلام نتایج ارشد آزاد چنانچه ظرفیت برخی از رشته محل ها خالی مانده باشد، فرآیند تکمیل ظرفیت برای این رشته ها برگزار می گردد. در سال گذشته کسانی که در آزمون کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده بودند، می توانستند در زمان مقرر برای نام نویسی در تکمیل ظرفیت این دانشگاه اقدام کنند.

هر ساله مهلت نام نویسی برای این فرآیند از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir اطلاع رسانی می گردد. حال سوال این است که داوطلبان سال جاری چه زمانی می توانند نسبت به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند؟

پیش بینی می شود فرآیند تکمیل ظرفیت رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 در اواخر دی ماه برگزار گردد.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چیست؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پس پذیرش نهایی، بایستی اقداماتی را برای ثبت نام نهایی و قطعی در دانشگاه پذیرفته شده، انجام دهند. اما گاهی ممکن است به هر دلیلی، تعدادی از پذیرفته شدگان، مراحل نهایی ثبت نام خود را انجام نداده و به نوعی از ورود به دانشگاه پذیرفته شده انصراف دهند.

در این مواقع دانشگاه مذکور با ظرفیت خالی مواجه می شود که برای پر کردن آن، اقدام به پذیرش علاقه مندان در فرآیندی به نام “تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد” می نمایند. آن دسته از افرادی که پذیرفته نشده بودند، می توانند مجددا شانس خود را برای قبولی در مقطع ارشد دانشگاه آزاد از طریق این فرآیند امتحان کنند.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

اطلاع از زمان دقیق ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 از اهمیت ویژه ای برخوردار است که هر ساله از طریق سایت دانشگاه آزاد منتشر می گردد. زمان برگزاری فرآیند مذکور برای سال 1401 هنوز تعیین نشده اما می توان طبق روند سال های گذشته انتظار داشت که تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد در اواخر دی ماه سال جاری انجام گیرد.

بر همین اساس متقاضیان می بایست پس از مطالعه دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، نسبت به شرکت در دوره تکمیل ظرفیت کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1401 اقدام کنند.

همچنین لازم به ذکر است که در سال گذشته، این فرآیند برای داوطلبان بازمانده از نام نویسی و کسانی که نیازمند به ویرایش اطلاعات در یک نوبت تمدید شد که ممکن است امسال نیز این اتفاق تکرار شود. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره از جدیدترین اخبار مربوط به زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی دانشگاه آزاد 1401 اطلاع یابید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 

متقاضیان مجاز شده در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 که تمایل به شرکت در کد رشته های جدید و دارای ظرفیت خالی دارند، می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام خود در این مرحله اقدام نمایند. بنابراین اعلام علاقه مندی و تکمیل فرم انتخاب رشته برای مرحله تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و به ترتیب زیر انجام می گیرد.

  •  ابتدا به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.ir مراجعه کنید سپس بر روی لینک فعال “انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱” کلیک نمایید.

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

  • با استفاده از “کد دسترسی به انتخاب رشته” و “کد ملی” خود، به صفحه بعد وارد شوید.

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

  • پس از ورود بایستی کادرهای مربوط به مشخصات ثبت نامی خود و فرم انتخاب رشته مربوطه را تکمیل کرده و در نهایت کد پیگیری صادره از سوی سامانه را دریافت کنید. حفظ و نگهداری کد مذکور تا پایان مراحل پذیرش ضروری می باشد.

به داوطلبان توصیه می کنیم پیش از هرگونه اقدامی در راستای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401، جهت جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه در ثبت و اولویت بندی رشته های انتخاب شده، ابتدا دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد دانشگاه آزاد را دانلود و با دقت مطالعه کنند. سپس کد رشته محل های مورد نظر را یادداشت نموده و  پس از اولویت بندی آن ها، وارد سامانه مربوطه شده و در نهایت انتخاب رشته خود را ثبت نمایند.

شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

برای ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، متقاضیان بایستی دارای شرایط مندرج در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 باشند. از آنجایی این دفترچه هنوز منتشر نشده است، به شرایط ذکر شده در دوره های گذشته اشاره خواهد شد که انتظار می رود برای سال جاری نیز همین شرایط برقرار باشد.

شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401
معتقد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی کشور و پایبندی به آن
عدم دشمنی با رژیم جمهوری اسلامی ایران
نداشتن سابقه در گروهک ها و فرقه های ضد اخلاقی و معاند با جمهوری اسلامی
عدم سوء پیشینه قضایی
شرایط اختصاصی ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401
شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1401
مجاز شدن به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه کنکور و دریافت کد دسترسی به انتخاب رشته این دانشگاه

 

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از چه زمانی آغاز می شود؟

زمان نام نویسی در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هنوز تعیین نشده اما انتظار داریم اواخر دی ماه این فرآیند آغاز شود.

2- جهت انجام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۱ از چه طریقی باید اقدام کرد؟

جهت ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۱ به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.ir مراجعه کنید.

3- چه کسانی مجاز به ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هستند؟

کسانی که در کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند، می توانند در تکمیل ظرفیت این دانشگاه نیز ثبت نام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. محسن

    باسلام‌در تکمیل ظرفیت قبول شیم باید از دانشگاه قبلی انصراف بدیم وجریمه بدیم یا انتقالی میدن ونیاز ب جریمه نیست

    • ایران مشاوره

      با سلام، انصراف از دانشگاه شامل پرداخت هزینه نیز میشود.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد