خانه مدارس زمان ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی 1400 – 1401

زمان ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی 1400 – 1401

تاریخ ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی 1400 - 1401
زمان ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی 1400 – 1401

مدرسه علامه طباطبایی یکی از مدارس غیردولتی تهران به شمار می رود که هیچ گونه وابستگی به ارگان و نهاد دولتی ندارد و همچنین از جمله مدارس برتر از نظر سطح علمی و امکانات آموزشی است. این مدارس زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارند و هر ساله برای پذیرش دانش آموزان خود و سنجش سطح علمی داوطلبان آزمون ورودی برگزار می کنند. متقاضیان می توانند در زمان مقرر برای تکمیل فرم ثبت نام خود اقدامات لازم را به صورت اینترنتی به انجام برسانند. کلیه شرایط ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی و اطلاعات مربوط به آن، از طریق دو سامانه رسمی مدارس علامه طباطبایی به آدرس alame.ir (مختص داوطلبان دوره اول متوسطه) و mat.ir (مختص داوطلبان دوره دوم متوسطه) قابل دریافت است.

ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره اول و دوم متوسطه در زمستان 99 و از طریق سایت های ثبت نام مربوطه انجام می پذیرد.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوه اول متوسطه 1400 – 1401

لازم به ذکر است که مدارس علامه طباطبایی به دو موسسه ادب و دانش (مختص مقطع نهم) و موسسه اندیشه مهر (مختص مقطع هفتم) تقسیم شده اند که زمان و سایت ثبت نام آن ها با هم متفاوت می باشد. در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره اول متوسطه برای سال تحصیلی 1400 – 1401 مشخص نشده است اما با توجه به سال تحصیلی گذشته، شروع ثبت نام آزمون ورودی این مدارس، برای مقطع هفتم 14 دی ماه 97 تعیین شد. که احتمال می رود طبق این تاریخ زمان تکمیل فرم اینترنتی پیش ثبت نام این مدارس در اوایل زمستان سال 99 اعلام شود.

همچنین دانش آموزان دوره اول متوسطه موسسه اندیشه مهر که خواستار شرکت در آزمون ورودی این مدارس هستند، می بایست برای دریافت کد و رمز عبور ویژه به سایت alameh.ir مراجعه نموده و سپس برای تکمیل فرم پیش ثبت نام خود اطلاعات خواسته شده را در سایت مربوطه وارد نمایند.

پس از اتمام مراحل نام نویسی که شامل بارگذاری عکس پرسنلی، عکس کارنامه دانش آموز و انتخاب واحدهای مورد نظر به ترتیب اولویت های خود داوطلب می باشد؛ پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای داوطلب صادر می شود که در مراحل بعدی ثبت نام مورد استفاده قرار می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه 1400 – 1401

زمان پیش ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان علامه طباطبایی در مقطع تحصیلی هشتم و نهم موسسه ادب و دانش برای سال تحصیلی 98 – 99، از تاریخ 8 دی ماه 97 آغاز شد؛ بنابر این پیش بینی می شود امسال نیز فرآیند نام نویسی در این مدارس برای سال تحصیلی 1400 – 1401 در همین بازه زمانی و در زمستان سال 99 تعیین شود.

دانش آموزان می توانند برای دریافت نام کاربری و رمز عبور مربوط به خود، در زمان مقرر به صفحه رسمی سامانه ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان علامه طباطبایی به نشانی mat.ir مراجعه نموده و مراحل لازم که عبارت اند از نام و نام خانوادگی، بارگذاری عکس پرسنلی، عکس کارنامه دانش آموز و انتخاب واحد های مورد نظر می باشند را به انجام برسانند. همچنین داوطلبان قادر می باشند پس از تکمیل ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه، تاریخ و ساعت حضور در جلسه توجیهی را به صورت اختیاری انتخاب نمایند.

لازم به ذکر است به علت این که هر ساله داوطلبان زیادی برای پذیرش در دبیرستان علامه طباطبایی در مقاطع مختلف تحصیلی در آزمون ورودی آن شرکت می نمایند؛ این مدارس علاوه بر بررسی واجد شرایط ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی بودن داوطلب و کسب نمره قبولی در آزمون، مصاحبه حضوری را نیز برای جذب دانش آموزان در نظر گرفته اند که طی آن سوابق تحصیلی و نحوه پاسخ به سوالات در نظر گرفته شده، مورد سنجش مدرسه قرار می گیرند. همچنین مدت زمان این مصاحبه حدود 3 ساعت خواهد بود که حضور والدین همراه دانش آموزان در آن الزامی است.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام آزمون مدارس علامه طباطبایی دوه دوم متوسطه 1400 - ۱۴۰۱ در چه تاریخی است؟

در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام مشخص نشده است اما با توجه به سال های اخیر احتمال می رود که این فرآیند در زمستان سال جاری آغاز شود.

2- چگونه می توان ثبت نام آزمون مدارس علامه طباطبایی دوه اول متوسطه 1400 - ۱۴۰۱ را انجام داد؟

ثبت نام آزمون دوره اول از طریق سایت ثبت نام به نشانی alameh.ir می باشد، انجام می پذیرد.

3- آیا زمان و سایت نام نویسی در موسسه ادب و دانش (مختص مقطع نهم) و موسسه اندیشه مهر (مختص مقطع هفتم) متفاوت است؟

بله، زمان ثبت نام موسسه های ادب و دانش و اندیشه مهر با هم متفاوت می باشد و همچنین دو سایت مختلف alameh.ir و mat.ir را شامل می شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس