خانه اخبار تحصیلی زمان ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲

همزمان با انتشار نتایج کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، زمان ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی این آزمون نیز مشخص و اعلام شد.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور ارشد 1402 مشخص شد

در آخرین نشست مطبوعاتی با مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعاتی در خصوص تاریخ انتشار نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲ و زمان دقیق ثبت نام پذیرفته شدگان این آزمون مشخص و اعلام شد. طبق گفته های وی، نتایج نهایی این آزمون در تاریخ 12 شهریور ماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته شده است.

ایشان اضافه کردند که ثبت‌نام تمام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تاریخ 19 شهریور ماه آغاز خواهد شد.

موارد مهم در ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد

  • کسانی که اسامی آنها در هر دو ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته، مجاز به ثبت نام در یکی از دسته بندی ها می باشند و باید کد رشته محل های قبولی یکی از این دو گروه را انتخاب کنند.
  • پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ( به غیر از دانشگاه های آزاد) باید با توجه به شرایط اعلام شده از سوی سازمان سنجش، برای کسب اطلاعات در مورد تاریخ، نحوه ثبت نام و مدارک لازم، از روز یکشنبه 19 شهریور ماه جاری به سایت یا درگاه اطلاع رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه داشته باشند.

تعداد کل شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد که در روزهای 11 و 12 اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود، 470 هزار و 528 نفر بوده که از این تعداد، 255 هزار نفر آن را بانوان و بیش از 216 نفر نیز آقایان بودند. این افراد در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی رقابت داشتند.

از مجموع کل شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد 1402، تعداد 355 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره