خانه اخبار تحصیلی زمان دقیق اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ۱۴۰۲ مشخص شد

زمان دقیق اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ۱۴۰۲ مشخص شد

زمان دقیق اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ۱۴۰۲ مشخص شد

با توجه به اظهارات رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ تا پایان هفته سوم مرداد ماه مشخص خواهد شد.

تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری تیر 1402

با توجه به تغییر زمان برگزاری کنکور، کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دو نوبت دی 1401 و تیر 1402 برگزار شد. سهم 40 درصدی سوابق تحصیلی شرکت کنندگان نیز امسال برای اولین بار در نتایج اولیه کنکور اعمال خواهد بود. سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش کشور در تعامل با یکدیگر، در حال نهایی کردن داده های ارسال شده سوابق تحصیلی داوطلبان و اعمال آنها در نتایج اولیه کنکور سراسری می باشند.

آخرین جلسه برگزاری کنکور که در 14 و 15 تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، پنجاه و سومین آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه ها و موسسات عالی کشور بود. آخرین نوبت کنکور سراسری 1402 که در تیر برگزار شد، تعداد یک میلیون و 119 هزار و 436 شرکت کننده داشت. از تعداد کل این داوطلبان، 687 هزار و 420 نفر زن و 432 هزار و 16 نفر هم مرد بودند که از 417 شهرستان شرکت داشتند.

این آزمون در 662 حوزه اصلی امتحانی دانشگاهی و موسسات آموزش عالی و 1955حوزه فرعی برگزار شد. به غیر از شرکت کنندگان داخلی، تعداد 240 نفر نیز از 13 کشور خارجی در کنکور سراسری تیر ۱۴۰۲ شرکت کردند. بعد از اعلام نتایج اولیه و انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور، پذیرفته شدگان آزمون می توانند اقدام به انتخاب رشته مورد نظر کنند. مطابق آخرین اخبار گفته شده است که زمان اعلام نتایج اولیه کنکور از 15 تا 20 مردادماه به دست داوطلبان خواهد رسید همچنین زمان اعلام نتایج نهایی کنکور نیز در نیمه دوم شهریور مشخص خواهد شد تا قبول شدگان نهایی بتوانند از شروع سال تحصیلی سر کلاس ها حاضر شوند.

طبق گفته های معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 هنوز تکمیل و نهایی نشده است و ظرفیت دانشگاه ها از جمله دانشگاه های علوم پزشکی نیز در حال تکمیل شدن است. او اخبار منتشر شده در مورد کاهش ظرفیت رشته های علوم پزشکی را رد کرد. برای صحت خبرهای منتشر شده در مورد کاهش ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی باید منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته در روزهای آینده بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره