خانه مشاوره تحصیلی زمان مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

زمان مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

تاریخ مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲
زمان مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

دانش آموختگان رشته های حقوق و فقه و مبانی اسلامی در مقاطع کارشناسی و بالاتر، برای این که بتوانند در زمینه وکالت به فعالیت بپردازند، می بایست در آزمون جامعی که به منظور دریافت پروانه وکالت قوه قضائیه برگزار می شود، شرکت نموده و حدنصاب نمره علمی را کسب نمایند. اما موفقیت در آزمون کتبی تنها شرط پذیرش داوطلبا نمی باشد بلکه این امر، پذیرفته شدگان را به مرحله مصاحبه هدایت خواهد کرد. افرادی که بتوانند امتیازات مربوط به آزمون شفاهی (مصاحبه) را نیز به دست آورند و صلاحیت های اخلاقی آن ها مورد تایید قرار بگیرد، وارد دوره کارآموزی خواهند شد.

پذیرفته شدگان آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ در تاریخی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، به مرحله مصاحبه راه می یابند.

زمان مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

علاقه مندانی که در آزمون وکالت قوه قضائیه شرکت کرده اند، می بایست پس از اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org، از وضعیت دعوت به مصاحبه یا عدم دعوت خود مطلع گردند. برگزیدگانی که به مرحله آزمون شفاهی راه یافته اند، می بایست اطلاعات و دانش خود را برای شرکت در جلسه مصاحبه، بالا ببرند تا از تمامی مراحل آن با موفقیت عبور نمایند. معمولا برای مصاحبه حضوری به میزان دو یا سه برابر ظرفیت پذیرش، از متقاضیان دعوت به عمل می آید و بدیهی است که دعوت به مصاحبه، به منزله قبولی داوطلبان تلقی نمی شود و ملاک قبولی آن ها، کسب حدنصاب نمره در هر دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری می باشد.

در سنوات گذشته پس از اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت، روند مصاحبه مربوط به آن،طی چندین هفته و برای استان های اجرا کننده مصاحبه، در بازه های زمانی جداگانه شکل گرفت. در خصوص برنامه زمان و نحوه برگزاری مصاحبه این آزمون در سال ۱۴۰۲، هیچ اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است. با توجه به این که تاریخ دقیقی برای برگزاری مصاحبه در سال جاری اعلام نشده است، شما می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضویت داشته باشید تا شما را در اسرع وقت از جدیدترین اخبار مرتبط در این خصوص آگاه سازیم.

نحوه برگزاری مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

شرکت کنندگان در مصاحبه هر آزمونی می بایست در فرصتی که تا زمان برگزاری آن در اختیار دارند، نسبت به کسب آمادگی جهت حضور در جلسه و پاسخ به سوالات تیم مصاحبه کننده اقدام نمایند. به طور معمول مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه در دو بخش عمومی و اختصاصی و مطابق زمان بندی های ویژه هر کدام از مراکز استان مربوطه، در تاریخ های جداگانه و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می گردد. چنانچه در سال جاری برپایی مصاحبه بر عهده سازمان سنجش باشد، فرآیند دریافت کارت ورود به جلسه آن از طریق سایت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه انجام می گیرد.

نکته1: داوطلبان می بایست در انتخاب محل برگزاری مصاحبه دقت کنند چرا که تغییر آن امکان پذیر نمی باشد.

نکته2: در روز مصاحبه به منظور رعایت هرچه بهتر پروتکل های بهداشتی، لوازمی از قبیل ماسک و دستکش به شرکت کنندگان ارائه می شود که استفاده از آن ها تا پایان جلسه مورد الزامی است.

نکته3: آدرس محل برگزاری مصاحبه، بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است و همچنین از طریق پیامک به داوطلبان اعلام می گردد.

لازم به ذکر است که داوطلبان باید در روز مصاحبه مدارک شناسایی، مدرک تحصیلی، کارت ورود به جلسه و مستندات مربوط به وضعیت نظام وظیفه (آقایان) خود را به همراه داشته باشند. اسامی افرادی که در مصاحبه مذکور پذیرفته شده و نه صرفا شرکت کرده اند، در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 مشخص می گردد و پس از آن پذیرفته شدگان می توانند فعالیت خود را در عرصه وکالت آغاز نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مبحث فوق، می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه سال جاری چه زمانی برگزار خواهد شد؟

تا کنون اخبار موثقی مبنی بر زمان دقیق برگزاری این مصاحبه در سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است و به محض اعلام آن، اخبار مربوطه از طریق کانال تلگرامی ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

2- شرکت کنندگان چگونه از محل برگزاری مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه مطلع می گردند؟

نشانی محل برگزاری مصاحبه بر روی کارت ورود به جلسه آن درج شده است و همچنین از طریق پیامک به داوطلبان اعلام خواهد شد.

3- از چه طریقی می توان در رابطه با جزئیات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه اطلاعات کسب نمایند؟

اطلاعیه های مربوطه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و همچنین سایت مرکز وکلای قوه قضائیه به آدرس judiciarybar.ir در دسترس شرکت کنندگان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره