خانه مشاوره تحصیلی زمان مصاحبه دستیاری پزشکی 1400

زمان مصاحبه دستیاری پزشکی 1400

زمان برگزاری مصاحبه دستیاری تخصصی پزشکی 1400
زمان مصاحبه دستیاری پزشکی 1400

آزمون دستیاری پزشکی هر ساله بین تعداد زیادی از پزشکان عمومی برگزار شده و زمینه راه یافتن آن ها به دوره تخصصی را فراهم می نماید. پس از اجرا شدن این آزمون، معمولا در اواخر اسفند ماه دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی آن منتشر می شود و اعلام نتایج نهایی برای رشته های دارای مصاحبه پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دستیاری پزشکی خواهد بود.

زمان مصاحبه و محل برپایی آن هر سال پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، از طریق سایت رسمی “مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور” در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که در ادامه این مطلب نیز، جزئیات زمانی و مکانی برگزاری آن ذکر شده است.

زمان مصاحبه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان مصاحبه دستیاری پزشکی 1400

پس از آن که افراد نتایج انتخاب رشته دستیاری پزشکی 1400 خود را دریافت نموده اند، در صورت کسب حدنصاب لازم می توانند در زمان بندی اعلام شده در مرحله مصاحبه شرکت کنند. همان طور که اشاره شد، مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی 1400 تنها برای رشته های دارای مصاحبه برگزار می گردد.

با توجه به این که در دوره های قبل فرآیند مصاحبه در تاریخ های مختلفی صورت گرفته است، نمی توان به طور دقیق تاریخ برگزاری این مرحله را پیش بینی کرد در نتیجه، زمان اجرایی آن برای سال 1400 هم اکنون مشخص نمی باشد. اما شما عزیزان می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره در صورت انتشار از تاریخ آن در اسرع وقت مطلع شوید.

محل برگزاری مصاحبه دستیاری پزشکی 1400

تاریخ و محل مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی همواره بر روی کارت ورود به جلسه ای که جهت حضور در مصاحبه نیاز است، درج می شود اما زمان دقیق حضور آن ها جهت مصاحبه از سوی سازمان مربوطه اطلاع رسانی می گردد. این مصاحبه ها در مکان های متفاوتی صورت می گیرند. به عنوان مثال در دوره های گذشته، محل مصاحبه رشته های مختلف به صورت زیر بوده است.

مصاحبه رشته های زنان و زایمان، پزشک خانواده و روان پزشکی در مکان های زیر صورت گرفت:

  • مرکز طبی کودکان جنب مجتمع بیمارستانی امان خمینی (ره)
  • مرکز مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران
  • مرکز سنجش آموزش پزشکی تهران، میدان انقلاب
  • سازمان سنجش آموزش کشور تهران، خیابان کریمخان زند
  • مرکز مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اما محل مصاحبه رشته پزشکی قانونی، طبقه اول دفتر امور آموزشی سازمان پزشکی قانونی کشور بود که در ضلع جنوبی پارک شهر قرار دارد. از آن جایی که نمی توان در رابطه با محل مصاحبه در سال 1400 اظهار نظر قطعی نمود، لذا باید تا صدور کارت ورود به جلسه صبر کرد.

نکات قابل توجه در مصاحبه دستیاری پزشکی 1400

درصورتی که جزو افرادی هستید که یکی از رشته های دارای مصاحبه را در انتخاب رشته محل های خود داشته اید، توجه شما را به نکاتی که در رابطه با مرحله ارزیابی و مصاحبه وجود دارد، جلب می کنیم:

  • درصورتی که به هر دلیلی قادر به حضور در این جلسه در زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1400 نباشید، رشته مورد مصاحبه از انتخاب های شما حذف شده و امکان شرکت در دوره بعدی نیز از شما سلب خواهد شد.
  • مصاحبه، صرفا جهت پذیرش داوطلبان در رشته های مورد بحث انجام می گیرد و سایر انتخاب های داوطلب به قوت خود باقی می مانند.
  • شرکت کنندگان براساس قوانین پذیرش مورد ارزیابی قرار گرفته و پذیرفته می شوند.
  • درصورتی که هرکدام از رشته های دارای مصاحبه را به صورت هم زمان انتخاب کرده اید، در زمان مقرری که از سوی مرکز سنجش آموزش کشور تعیین خواهد شد، جهت مصاحبه های مجزا می توانید مراجعه نمایید.

با توجه به تمام مطالب فوق، می توان گفت که تمامی رشته های آزمون دستیاری نیاز به شرکت در مصاحبه نداشته و این مرحله تنها برای پذیرش در رشته هایی مانند زنان و روان پزشکی برگزار می شود. پس از اعلام نتایج نهایی دستیاری پزشکی 1400 داوطلبان می توانند از وضعیت قطعی پذیرش خود مطلع شوند که برای آگاهی از جزئیات، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- مرحله مصاحبه دستیاری پزشکی در سال 1400 از چه تاریخی آغاز می شود؟

در حال حاضر زمان مصاحبه دستیاری پزشکی برای سال 1400 مشخص نمی باشد.

2- زمان دقیق حضور در مرحله مصاحبه دستیاری پزشکی از طریق کدام سایت اعلام می شود؟

زمان دقیق شرکت در مصاحبه دستیاری پزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام می گردد.

3- در صورت عدم شرکت داوطلب در مرحله مصاحبه دستیاری پزشکی چه اتفاقی می افتد؟

رشته مورد مصاحبه از انتخاب های شما حذف شده و امکان شرکت در دوره بعدی نیز از شما سلب خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره