خانه دکتری زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری
زمان مصاحبه دکتری 1402

داوطلبانی که موفق به قبولی در آزمون کتبی مقطع دکتری می شوند و رشته خود را انتخاب می کنند، لازم است مرحله مصاحبه دکتری 1403 را بگذرانند. آن ها برای ورود به این مقطع می بایست در مصاحبه دکتری نیز نمره قبولی لازم را کسب نمایند. این مرحله نیز بخشی از توانایی های متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد.

از این رو متقاضیان باید پس از دریافت نتایج انتخاب رشته خود، با توجه به زمان بندی دانشگاه محل پذیرش به محل برگزاری مصاحبه بروند یا اگر این فرآیند به صورت مجازی برگزار می شود، در بازه زمانی اعلام شده به سایت مصاحبه آنلاین دانشگاه خود مراجعه کنند. تاریخ مصاحبه بعد از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه محل قبولی افراد اعلام می شود و به همین دلیل، زمان اجرایی آن برای هر دانشگاه متفاوت خواهد بود.

زمان و چگونگی برگزاری مصاحبه آزمون دکتری در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه محل قبولی اعلام می شود.

زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

پذیرش دکتری 1403 طی دو مرحله شامل آزمون کتبی و جلسه مصاحبه انجام می شود. بعد از اعلام نتایج اولیه در دهه اول اردیبهشت سال آینده، داوطلبانی که موفق به قبولی در مرحله اول می شوند، برای انتخاب رشته اقدام می کنند.

نتایج انتخاب رشته دکتری از طریق سایت سازمان سنجش  به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. کسانی که موفق به کسب حد نصاب علمی در آزمون کتبی شده اند، در صورت قبولی در هر یک از رشته های انتخابی خود، به مصاحبه یک یا چند دانشگاه دعوت می شوند. در واقع مدتی پس از انتشار اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ، سازمان سنجش اطلاعیه ای مبنی بر مدارک لازم و زمان مراجعه به سایت رسمی دانشگاه محل قبولی داوطلبان برای اطلاع از تاریخ دقیق و محل مصاحبه منتشر می کند.

توجه داشته باشید که نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای انتخاب رشته دکتری در نظر گرفته شده است. زمان مصاحبه قطعا بعد از این تاریخ اعلام خواهد شد.

زمان مصاحبه دکتری ممکن است برای هر دانشگاه متفاوت باشد اما بازه زمانی انجام مرحله مصاحبه از طرف سایت سازمان سنجش اعلام می شود، زمان بندی انجام مرحله مصاحبه دکتری 1403 طی اطلاعیه ای از طریق سایت این سازمان منتشر می گردد. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره از آخرین اخبار پیرامون آزمون دکتری و امور مربوط به آن در اسرع وقت مطلع گردید.

نحوه مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

شرکت در مصاحبه دکتری نیازمند پرداخت هزینه می باشد، از این رو باید مبلغ مورد نظر به صورت اینترنتی از طریق سایت دانشگاه محل قبولی پرداخت گردد. جهت آگاهی از مبلغ و نحوه پرداخت این هزینه، به مطلب هزینه مصاحبه دکتری مراجعه فرمایید.

در این مصاحبه که حدودا 20 تا 30 دقیقه به طول می انجامد، پرسشگران سوالاتی درباره خود فرد، مقاطع قبلی تحصیلی، پایان نامه، مقالات نوشته شده، وضعیت اشتغال و… از فرد داوطلب می پرسند که گاها ممکن است این سوالات به زبان انگلیسی مطرح گردد. نکته قابل توجه این است که سؤالات دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. بهتر است داوطلبین قبل از حضور در جلسه مصاحبه با سؤالات احتمالی آشنا شوند. همراه داشتن برخی مدارک در مصاحبه دکتری 1403 اهمیت بالایی دارد.

مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه

  • اصل شناسنامه و یا کارت ملی
  • اصل مدرک کارشناسی ارشد یا کارنامه ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد
  • اصل مدرک کارشناسی یا کارنامه ریزنمرات
  • فرم تایید صلاحیت عمومی دکتری
  • مدارک زبان انگلیسی
  • مدارک مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی
  • آن‌ دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند، می بایست گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، ارائه دهند.
  • ارائه گواهی تایید شده از سوی دانشگاه برای دانشجویانی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند.

زمانی که فرآیند مصاحبه و بررسی صلاحیت های داوطلبان پایان می یابد، زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری فرا می رسد. این نتایج در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و پذیرفته شدگان نهایی پس از دریافت آن، می توانند برای تکمیل ثبت نام خود به دانشگاه محل قبولیشان مراجعه نمایند.

سوالات متداول

1- مصاحبه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ در چه زمانی برگزار می شود؟

زمان برگزاری مرحله مصاحبه سال ۱۴۰۳ متعاقبا اعلام خواهد شد.

2- مصاحبه دکتری سال ۱۴۰۳ به چه صورت برگزار خواهد شد؟

برخلاف دوره گذشته، مصاحبه دکتری سال ۱۴۰۳ به صورت حضوری برگزار می شود.

3- شرط اصلی شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ چیست؟

کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی، شرط اصلی شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۳است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری