خانه بلاگ زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

یکی از روش های پذیرش در دانشگاه های سراسری از طریق سوابق تحصیلی و بدون شرکت در کنکور می باشد که همه ساله برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. داوطلبان پس از انتخاب رشته های مورد نظر خود و ثبت آن از طریق سایت سنجش، باید در انتظار اعلام نتایج بمانند. نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری برای دو نیمسال در دو تاریخ متفاوت و معمولا بین یک تا دو هفته بعد از انتخاب رشته بدون کنکور اعلام می گردد.

 

✅لینک ورود به سایت اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲
(به محض انتشار نتایج، لینک فعال می شود)
 لینک مستقیم مشاهده نتایج نهایی بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 - نیمسال دوم 

 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 برای نیمسال اول احتمالا در اواخر شهریور و برای نیمسال دوم نیز در بهمن ماه خواهد بود.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

با توجه به زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ که دو بار در سال و برای نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام خواهد شد، اعلام نتایج آن نیز در بازه های زمانی متفاوت اعلام می شود که در قسمت زیر به آن اشاره شده است.

اعلام نتایج مهر ماه

طبق روال هر سال، اعلام نتایج این فرآیند حدود یک یا دو هفته پس از انتخاب رشته از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد. از آنجایی که این نتایج در سال گذشته در اواخر شهریور ماه اعلام گشت، گمان می رود افرادی که در رشته های بدون کنکور مهر ماه ثبت نام کرده اند باید منتظر اعلام نتایج خود در هفته آخر شهریور ماه 1402 باشند.

اعلام نتایج بهمن ماه

آن دسته از افرادی که در نیمسال دوم ثبت نام کرده اند، می توانند انتظار داشته باشند که نتایج آن مانند سال گذشته در بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام گردد. به محض انتشار نتایج در سایت سازمان سنجش، اطلاعات مقاله به روز رسانی خواهد شد و جزئیات آن نیز در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره قرار خواهد گرفت که برای کسب اطلاعات کامل و به موقع می توانید عضو کانال تلگرامی شوید.

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

با توجه به انجام فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش، اعلام نتایج آن نیز از طریق همین سایت منتشر می شود. به محض انتشار نتایج، داوطلبان می توانند وارد سایت اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری شده و طبق مراحل زیر، اطلاعات لازم را در خصوص قبولی یا عدم قبولی خود کسب کنند.

  • ابتدا باید وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی پایین روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1402
  • در صفحه ای که باز می شود باید لینک “اعلام نتیجه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سراسری – سال ۱۴۰۲” را انتخاب کرد.مرحله دوم مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1402
  • در صفحه ی جدید دوباره روی عبارت “اعلام نتیجه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سراسری – سال 1402” کلیک می کنید.مرحله سوم راهنمای مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1402
  • باید در فیلدهای مشخص شده اطلاعات لازم را وارد کرده و سپس کلید “مشاهده نتیجه” را بفشارید.مرحله چهارم راهنمای مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1402
  • در آخر هم وارد پنل شخصی خواهید شد و می توانید نتیجه قبولی یا عدم قبولی خود را مشاهده کنید.

بعد از اعلام نتایج و مشاهده آن توسط داوطلبان، ممکن است بسیاری از افراد نسبت به نتیجه اعلام شده اعتراض و درخواست بررسی مجدد داشته باشند. سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲، لینک اعتراض به نتایج را نیز در سایت فعال خواهد کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اعتراض می توانید وارد لینک ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش شوید.

 

سوالات متداول

1- نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ در چه تاریخی اعلام خواهد شد؟

نتایج متقاضان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ برای نیمسال مهر، به احتمال زیاد در اواخر شهریور و نیمسال بهمن در بهمن ماه اعلام شود.

2- نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری از چه طریقی اعلام خواهد شد؟

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام می شود.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری وجود دارد؟

بله، از طریق سامانه درخواست سازمان سنجش می توان اعتراض به نتیجه را ثبت کرد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره