خانه اخبار تحصیلی زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری

زمان نقل و انتقالات دانشگاه سراسری 99
زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری 99
داوطلبانی که بر اساس نتایج کنکور ، در رشته محل پذیرفته شده ثبت نام کرده اند ممکن است پس از مدتی از شروع تحصیلات خود ، بنا به دلایل معقولی قصد تغییر دانشگاه محل تحصیل خود را داشته باشند. که بسته به شرایط دانشگاه و دانشجو این کار به دو روش میهمانی و انتقالی صورت می گیرد.

وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای آن دسته از داوطلبان واجد شرایطی که قصد درخواست میهمانی یا انتقالی به دانشگاه مورد نظر خود را دارند ، امکانی را از طریق سامانه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم فراهم نموده تا بتوانند نسبت به ثبت و ارسال درخواست خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دانشجویان واجد شرایط چنانچه در زمان مقرر نتوانند درخواست خود را در این سامانه به ثبت برسانند ، امکان رسیدگی به درخواست آنان وجود نخواهد داشت.

دانشجویان دانشگاه های سراسری می توانند درخواست نقل و انتقالات خود را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مربوطه به نشانی portal.saorg.ir به ثبت برسانند.

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری 99

ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه های سراسری معمولا در بازه زمانی یک ماهه انجام می گیرد. داوطلبان واجد شرایط به مدت یک ماه فرصت دارند تا با فراهم نمودن مدارک مورد نیاز ، با مراجعه به سامانه امور دانشجویان به نشانی saorg.ir ، آن ها را در سایت به ثبت برسانند. ثبت اطلاعات و مدارک دانشجویانی که درخواست انتقالی یا میهمانی به یکی از دانشگاه های کشور را دارند ، از یکم اردیبهشت ماه آغاز و تا سی و یکم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

شما عزیزان برای اینکه بتوانید در اسرع وقت از جدیدترین اخبار مربوط به ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه سراسری مطلع شوید ، در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی مجموعه ایران مشاوره عضو شده و بروز باشید.

درخواست نقل و انتقالات خود را چگونه ثبت کنیم؟

همانطور که پیش از این هم متذکر شدیم ، کلیه درخواست های داوطلبان مبنی بر نقل و انتقال و یا میهمانی از طریق سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم انجام می گیرد. برای اینکه بتوانید درخواست خود را ثبت کنید باید در این سامانه ثبت نام نمایید که نحوه نام نویسی در این سامانه به شرح زیر است:

  • ورود به سایت سازمان امور دانشجویان به نشانی portal.saorg.ir
  • انتخاب گزینه “ثبت نام” از بخش میانی صفحه پیش رو
  • در این صفحه پس از مطالعه و پذیرش قوانین ، با انتخاب گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم” ، فیلدهای نام ، نام خانوادگی ، کد ملی ، تاریخ تولد ، شماره موبایل ، پست الکترونیک و رمز عبور که در فرم ثبت نام به شما نمایش داده شده است را تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که موارد ستاره دار اجباری می باشند.
  • پس از تکمیل فرم با کلیک بر روی کلید تماس ، به صورت سیستمی با شما تماس گرفته می شود و کد فعال سازی برایتان خوانده می شود. همچنین با کلیک بر روی کلید پیامک ، کد فعال سازی به شما ، پیامک می شود. این مرحله به جهت صحت سنجی شماره موبایل وارد شده توسط شما ، تعریف شده است.
  • پس از انتخاب کلید ارسال ، نام کاربری (همان کد ملی وارد شده شما می باشد) و رمز عبور (تعیین شده توسط شما) به آدرس پست الکترونیک (آدرس پست الکترونیک وارد شده توسط شما) ارسال می گردد.
  • شما در صورتی که بخواهید می توانید در همان لحظه نسبت به تکمیل پروفایل خود اقدام نمایید ، در غیر اینصورت ، می توانید بعدا نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت درخواست اقدام نمایید. توجه داشته باشید که در صورت عدم مراجعه به پورتال ، جهت تکمیل اطلاعات ، پس از مدت 1 ماه ، حساب کاربری شما باطل شده و از بین می رود.
  • شما با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود ، می توانید به پورتال مراجعه نموده و نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت نامی خود و گذراندن مراحل تکمیلی ثبت نام اقدام نمایید.

اگر جز آن دسته از دانشجویانی هستید که قصد درخواست انتقالی یا میهمانی را دارید ، در قدم اول باید از احراز کلیه شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه سراسری اطمینان حاصل کنید. سپس در زمان معین با مراجعه به سایت رسمی سازمان امور دانشجویان نسبت به ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه سراسری سال 99 ،  اقدام نمایید. اگر نگران جا ماندن از فرآیند ثبت نام این امر مهم هستید می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ، آخرین اخبار را پیرامون این موضوع دریافت نمایید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ نظر
  1. شقایق

    سلام خسته نباشید، ببخشید فقط اردیبهشت ماه امکان درخواست انتقالی هست؟فقط سالی یکبار؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، زمان بندی ثبت نام نقل و انتقالی دانشگاه ها برای هر دو نیمسال (ورودی مهر و ورودی بهمن) می باشد.

  2. انیس

    سلام. برای انتقال یا میهمان گرفتن از دانشگاه سراسری به یه دانشگاه رورانه ی سطح پایینتر از دانشگاه مبدا, باز هم باید شهریه پرداخت کنیم؟

دریافت مشاوره