خانه دانشگاه آزاد ورود به سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد | sso.iau.ir

ورود به سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد | sso.iau.ir

ثبت نام سایت احراز هویت متمرکز دانشگاه آزاد
ورود به سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به منظور تسهیل در انجام فرآیندهای آموزشی و اداری برای دانشجویان، اساتید و کارکنان خود سامانه های مختلفی را راه اندازی نموده است. طراحی سایت های مذکور علاوه بر آسان نمودن فرآیندها که هدف اصلی از راه اندازی آن ها بود، باعث پیشبرد هر چه سریع تر شدن و دسته بندی دقیق تر امور آموزشی و اداری این دانشگاه شده است اما با این وجود یکی از دغدغه های کاربران تعداد بالای سامانه ها می باشد که علاوه بر نیاز به ثبت نام در هر یک از آن ها همچون آموزشیار، یافتن نشانی اینترنتی هر سامانه نیز می تواند مشکل آفرین باشد. برای حل این مسئله سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز کرده است که در ادامه مقاله قصد داریم به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه استفاده از آن بپردازیم.

لینک مستقیم ورود به سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد

 

برای دسترسی و ورود به سایت های دانشگاه آزاد با یک نام کاربری می توانید از سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد به آدرس sso.iau.ir و یا accounts.iau.ir استفاده نمایید.

معرفی سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد

تعدد دامنه های اینترنتی دانشگاه آزاد که هر کدام نشانی مخصوص به خود را دارند، می تواند موجب سردرگمی کاربران شود زیرا برای ورود به هر یک از آن ها نیاز به نام کاربری و رمز عبور آن سامانه خواهید داشت که احتمال فراموشی اطلاعات ورود و یا جا به جا وارد نمودن آن ها وجود دارد. همچنین برای ورود به هر یک از دامنه های مرتبط با این مرکز آموزشی باید ابتدا ثبت نام در آن سامانه را انجام دهید که گاها موجب اتلاف وقت نیز می گردد.

برای حل این مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم به راه اندازی سامانه احراز هویت متمرکز برای دانشجویان گرفت. بنابراین کاربران تنها با ثبت نام در سایت احراز هویت دانشگاه آزاد می توانند با دریافت نام کاربری آن به سایت هایی همچون سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد و سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد، بدون نیازی به نام نویسی مجدد، دسترسی داشته باشد. همچنین از این طریق، انجام بسیاری از امور دانشجویی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی برای کاربران ایجاد شده است.

در واقع پس از آن که ثبت نام خود را در سامانه احراز هویت انجام دادید، می توانید پس از ثبت نام کاربری خود، با لیست سامانه های مختلف دانشگاه آزاد که ممکن است به آن ها نیاز پیدا کنید، روبرو شوید. توجه داشته باشید که با کلیک بر روی لینک مرتبط با سایت مورد نظر خود و بدون نیاز به درج مجدد نام کاربری می توانید وارد به سامانه مربوطه دسترسی پیدا کنید.

نحوه ثبت نام سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد 

قبل از استفاده از سامانه احراز هویت می بایست ابتدا نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید که پس از انجام مراحل آن می توانید دسترسی کامل به سامانه را داشته باشید.

  • ابتدا وارد سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد به نشانی sso.iau.ir و یا accounts.iau.ir شوید و بر روی عبارت “ثبت نام” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد

  • کد ملی و شماره موبایل خود را درج کرده و سپس کلید “بعدی” را بفشارید.
  • کد پنج رقمی ارسال شده به شماره موبایل خود را وارد نموده و مجددا گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.
  • اکنون پس از درج تاریخ تولد خود، رمز عبور مورد نظر را وارد نموده و در نهایت بر روی عبارت “بعدی” کلیک کنید.

امکانات سایت احراز هویت دانشگاه آزاد

پس از انجام مراحل نام نویسی، به صفحه سامانه ها منتقل می شوید که در آن لینک ورود به سایت های مورد نیاز شما همچون پژوهشیار، آموزشیار و ساجد به چشم می خورد. همچنین گزینه هایی مانند مدیریت متمرکز پرداخت، درخواست های دانشجویی، مدیریت متمرکز قوانین و خدمات آموزشی در لیست مذکور وجود دارند که انجام کارهای اداری و آموزشی را برای دانشجویان آسان می کنند.

 

سوالات متداول

1- سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد به چه منظور طراحی شده است؟

سایت مذکور برای دسترسی متمرکز به تمامی سامانه های دانشجویی تحت نظارت دانشگاه آزاد راه اندازی شده است.

2- نحوه ثبت نام سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد به چه صورت می باشد؟

ابتدا می بایست به نشانی اینترنتی sso.iau.ir و یا accounts.iau.ir مراجعه نموده و سپس مطابق با مراحل ارائه شده در این مقاله، فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانید.

3- امکانات سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد چیست؟

علاوه بر دسترسی به تمامی سامانه ها با یک نام کاربری، انجام اموری همچون ثبت درخواست های مختلف دانشجویی از طریق این سایت انجام می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. .

    سلام من اگه درسیو افتاده باشم میتونم تو دانشگاه باراجین ثبت نام کنم و ازشون مهلت بگیرم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، این موضوع بستگی به مدیر آموزشی رشته شما دارد، لذا توصیه می شود قبل از ثبت نام هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

دریافت مشاوره