خانه مدارس سامانه ثبت نام جهش تحصیلی

سامانه ثبت نام جهش تحصیلی

لینک مستقیم دسترسی به سامانه ثبت نام جهش تحصیلی
ورود به سامانه ثبت نام جهش تحصیلی

بسیاری از دانش آموزان مستعد و با ضریب هوشی بالا و یا افرادی که به دلایلی موفق به ادامه تحصیل در یک یا چند مقطع نشده باشند، می توانند با بررسی شرایط ثبت نام دانش آموزان جهشی جهت نام نویسی در این فرآیند اقدام نمایند. روش ثبت نام جهش تحصیلی در سال های اخیر با تغییرات زیادی همراه بوده است و در حال حاضر ثبت درخواست آن پس از طی مراحلی، به صورت اینترنتی در سامانه ثبت نام جهش تحصیلی توسط مدیران مدارس انجام می شود.

سامانه یاد شده همان  سامانه سناد دانش آموزی است که تمامی اطلاعات تحصیلی محصلان مقاطع مختلف در آن قابل مشاهده می باشد و توسط مدیران مدارس اداره و بررسی می گردند. در واقع مدیران با ورود به سایت سناد به آدرس snd.medu.ir اقدام به ارائه درخواست آزاد سازی تحصیلی دانش آموز و دریافت مجوز جهت شرکت در امتحانات مقطع بالاتر می کنند.

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام جهش تحصیلی

ثبت نام دانش آموزان در فرآیند جهش تحصیلی به صورت اینترنتی از طریق سایت سناد به نشانی snd.medu.ir توسط مدیران انجام می گیرد.

معرفی سامانه ثبت نام جهش تحصیلی

جهش تحصیلی در حقیقت کوتاه کردن دوره تحصیل دانش آموز بر حسب شرایط مختلف یا جبران عقب ماندگی مقاطع تحصیلی وی می باشد. ثبت نام جهش تحصیلی بعد از تایید و بررسی شرایط دانش آموز، در  سامانه سناد انجام می پذیرد. مدیران مدارس می بایست با درج اطلاعات محصل درخواست مربوطه را به ثبت نموده و نتیجه را به اطلاع متقاضی برسانند. در ادامه، تمامی امکانات سامانه ثبت نام جهش تحصیلی را بیان نموده ایم.

معرفی امکانات سامانه ثبت نام جهش تحصیلی

شماره 1: اطلاعیه ها و آدرس سامانه های سناد مقاطع مختلف

از آن جایی که سامانه سناد برای هر پایه به صورت جداگانه و با نشانی های متفاوت تعریف می گردد، در این قسمت آدرس اینترنتی تمامی سامانه های سناد دانش آموزشی قرار داده شده است که کاربران می توانند با کپی کردن نشانی مربوطه و درج آن در مرورگر خود وارد سامانه شوند. مدتی است که نشانی اینترنتی سامانه های سناد دانش آموزی مقاطع دچار تغییر شده، به همین جهت هر دو نشانی قدیم و جدید آن در این قسمت برای دسترسی بهتر کاربران درج گردیده است. به علاوه در جدول زیر  آدرس جدید سامانه سناد و قدیم به تفکیک مقطع قابل مشاهده می باشد.

نشانی اینترنتی سامانه سناد دانش آموزی مقاطع مختلف
مقطع تحصیلیآدرس قدیمیآدرس جدید
مدارس ابتداییschsnd.medu.ir
مدارس متوسطه اولM1.snd.medu.irM1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دومM2.snd.medu.irM2-snd.medu.ir
مدارس بزرگسالT.snd.medu.ir T-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای -استثناییesm1p.snd.medu.ir esm1p-snd.medu.ir
مدارس دوم متوسطه حرفه ای – استثناییesm2p.snd.medu.iresm2p-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول استثناییesm1.snd.medu.iresm1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم استثناییesm2.snd.medu.iresm2-snd.medu.ir
مدارس ابتدای استثنایی
es.snd.medu.ir
es-snd.medu.ir

شماره 2: ورود به سامانه

مدیران مدارس که بخشی از کاربران سامانه سناد دانش آموزی هستند، می توانند با کلیک بر روی “ورود به بخش مدارس”  وارد سامانه شده و با درج اطلاعات کاربری مورد نیاز به پنل خود دسترسی داشته باشند. در پنل کاربری، امکان دسته بندی و مدیریت اطلاعات دانش آموزان برای مدیران وجود دارد و ثبت نام دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی نیز می بایست در همین قسمت صورت پذیرد. در واقع مدیران مدارس پس از بررسی وضعیت ثبت نام دانش آموز در پایه جدید باید اقدامات لازم جهت حذف پایه و ثبت درخواست جهش را به انجام رسانند.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام جهش تحصیلی

در صورتی که با بررسی شرایط جهش تحصیلی قصد ثبت نام در این فرآیند را داشته باشید، می بایست درخواست خود را به اطلاع مدیر مدرسه برسانید. مراحل آغازین ثبت درخواست توسط مدیر و در سامانه سناد دانش آموزی انجام می گردد. مدیر مدرسه باید دانش آموز را جهت جهش تحصیلی نام نویسی نماید تا پس از آن در صورت موافقت درخواست، وارد مرحله بعدی یعنی آزمون هوش شود. در ادامه مراحل ثبت نام که الزاما باید توسط مدیران در سامانه مذکور به انجام برسد، آورده شده است.

  • پس از ورود به snd.medu.ir، ابتدا مطابق جدول ارائه شده آدرس سامانه سناد دانش آموزی مقطع مدرسه خود را انتخاب نمایید و بعد از ورود به صفحه ابتدایی، روی عبارت “ورود به بخش مدارس” کلیک کنید.

مرحله اول از ثبت نام در سامانه جهش تحصیلی

  • کد مدرسه (که برای هر مدرسه منحصر به فرد و عددی 8 رقمی است) کد ملی و کلمه عبور (که همان رمز سامانه قدیمی می باشد) را در کادرهای مشخص درج نموده و سپس دکمه “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم از ثبت نام در سامانه جهش تحصیلی

  • در پنل کاربری پس از بررسی وضعیت ثبت نام در پایه جدید و  آزاد سازی دانش آموز، اطلاعات کاربری او را مجددا در بخش “دانش آموزان جهشی” به ثبت برسانید.

مرحله سوم از ثبت نام در سامانه جهش تحصیلی

اگر دانش آموز قصد جهش تحصیلی بیش از دو پایه داشته باشد، شماره نامه ای توسط منطقه برای وی ثبت خواهد شد که انجام آن به عهده مدیر مدرسه می باشد. پس از ثبت اطلاعات و درخواست کمیسیون جهش تحصیلی توسط مدیر مدرسه، باید در انتظار دریافت نتیجه بود تا تاریخ سنجش هوش معین گردد. درخواست جهش در سامانه مربوطه ثبت گردیده و با توجه به نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموز حکم تایید یا عدم تایید آن صادر خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- مدیران مدارس برای ثبت نام جهش تحصیلی باید به کدام سامانه مراجعه نمایند؟

نام نویسی و دریافت نوبت جهش تحصیلی در سامانه سناد دانش آموزی به نشانی snd.medu.ir انجام می شود.

2- آیا امکان ثبت نام در سامانه جهش تحصیلی توسط والدین نیز وجود دارد؟

خیر‏، ثبت درخواست اینترنتی جهش تحصیلی تنها توسط مدیران در سامانه سناد صورت می گیرد.

3- برای ورود به سامانه جهش تحصیلی به چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

مدیران برای ورود به این سامانه می بایست کد مدرسه، کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس