خانه سامانه و سایت سامانه جامع آزمون های سراسری | my.sanjesh.org

سامانه جامع آزمون های سراسری | my.sanjesh.org

سامانه جامع آزمون های سراسری | my.sanjesh.org

 سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون های سراسری، در آبان ماه 1401 از سامانه ای تحت عنوان سامانه جامع آزمون های سراسری رونمایی کرد تا به گفته این سازمان از این پس کلیه مراحل و روند کنکور سراسری از این طریق صورت پذیرد.

در همین راستا متقاضیان کنکور و سایر آزمون های سراسری در کلیه گروه های آزمایشی در هر نوبت از آزمون، می بایست تمامی مراحل مربوط به آزمون، اعم از نام نویسی تا اعلام نتایج را از طریق این سامانه به انجام رسانند. از این رو آشنایی با این سامانه، نحوه ورود و ثبت نام برای داوطلبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا در ادامه به معرفی این سامانه خواهیم پرداخت.

 

لینک مستقیم ورود به سامانه جامع آزمون های سراسری

لینک مستقیم ورود به سامانه جامع آزمون های سراسری

 

کلیه مسائل و موضوعات مربوط به آزمون های سراسری، اعم از ثبت نام تا اعلام نتایج و انتخاب رشته در my.sanjesh.org اطلاع رسانی و صورت می پذیرد.

معرفی سامانه جامع آزمون های سراسری

سامانه جامع آزمون های سراسری روز شنبه 7 آبان ماه ۱۴۰۱ با این هدف از سوی سازمان سنجش رونمایی شد که با ایجاد یک پروفایل جامع و اختصاصی با استفاده از کدملی هر داوطلب، از این پس کلیه امور مربوط به کنکور و سایر آزمون های سراسری، از ثبت نام تا اعلام نتایج کنکور را از این طریق به انجام رساند.

با توجه به نام این سامانه تحت عنوان سامانه جامع آزمون های سراسری، این سامانه تنها مختص کنکور سراسری نیست و جهت نام نویسی و انجام امور آزمون های دیگر اعم از ارشد و دکتری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خدمات این سامانه به گونه ایست که کلیه مراحل و روند کنکور سراسری و سایر آزمون های سراسری اعم از نام نویسی، دریافت کارنامه کنکور، انتخاب رشته و … را پوشش می دهد. بنابراین داوطلبان با استفاده از اطلاعات کاربردی خود و ورود به سامانه قادرند کلیه اطلاعات ثبت نامی و کنکوری خود را مشاهده نمایند.

ویژگی های سامانه جامع آزمون های سراسری

سامانه جامع آزمون های سراسری از 4 ویژگی مهم و مطلوب برخوردار است که در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم:

  • اولین ویژگی مهم این سامانه ذخیره دائمی اطلاعات داوطلبین است. بنابراین هر زمان که داوطلب برای آزمون های بعدی چون ارشد و دکتری قصد مراجعه و استفاده از این سامانه را داشته باشد، تنها با وارد کردن کد ملی و رمز عبور به پروفایل شخصی خود دسترسی پیدا خواهد کرد.
  • ویژگی‌ مهم دیگر این سامانه امکان استعلام و بهره‌برداری از اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان از ثبت احوال است. با استفاده از کد ملی، اطلاعات هویتی داوطلبان از طریق سامانه ثبت احوال استعلام و ذخیره خواهد شد. این امر موجب می‌شود نیازی به وارد کردن بخش زیادی از اطلاعات در این سامانه نباشد.
  • اما مهمترین وِیژگی این سامانه جامعیت این سامانه است. بدین معنی که سامانه کلیه مراحل نام نویسی، ویرایش اطلاعات، اعلام نتایج، انتخاب رشته و سایر مراحل مربوطه را در کلیه گروه های آزمایشی، در هر نوبت از آزمون و نیز انواع آزمون های سراسری اعم از کنکور سراسری، ارشد و دکتری پوشش می دهد.
  • و اما برای ورود به این سامانه به یک شماره تلفن مشخص و معتبر نیاز است. هر داوطلب برای ثبت نام در این سامانه می بایست یک شماره تلفن ترجیحاً به نام خود داوطلب را ثبت نماید؛ بدین ترتیب تمامی پیامک ها و اطلاعات مورد نیاز برای ورود به پروفایل شخصی داوطلب، از این طریق ارسال می گردد.

نحوه ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری my.sanjesh.org

نحوه ورود و ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سازمان سنجش مفصلاً در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1402 (نوبت دوم) آمده است. در این بخش اختصاصاً به نحوه ثبت نام در این سامانه خواهیم پرداخت:

  • در مرحله اول پس از ورود به سامانه جامع آزمون های سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org نسبت به ثبت نام و عضویت در سامانه اقدام نمایید.

مرحله اول ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

  • در صفحه باز شد اطلاعات شخصی خود اعم از نام، نام خانوادگی، ملیت، جنسیت، شماره تلفن همراه، رمز عبور و کد امنتیتی را وارد نموده و بر روی آیکون “عضویت” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

نکته: بهتر است شماره تلفن همراهی که در کادر مربوطه وارد می کنید متعلق به شخص داوطلب باشد چرا که اطلاعات ثبت نام و ویرایش به این شماره پیامک خواهد شد.

  • پس از عضویت نسبت به آپلود عکس خود اقدام نمایید.

مرحله سوم ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

  • در این مرحله ضمن نمایش اطلاعات هویتی داوطلب، سایر فیلد ها از جمله اطلاعات تماس و سکونت از داوطلب خواسته می شود. داوطلب لازم است کد 19 رقمی سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت my.medu.ir دریافت و در این مرحله وارد نماید و نسبت به درج سهمیه موردنظر خود اقدام  کند.

مرحله چهارم ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

  • در گام پایانی اطلاعاتی چون معلولیت، کد محل اشتغال کارکنان رسمی و پیمانی ، وضعیت اشتغال به تحصلیل و فارغ التحصیلی آموزش عالی و انتخاب استان و بخش حوزه امتحانی را تکمیل نمایید و در صورت صحت اطلاعات مندرج در فرم ثبت نامی بر روی آیکون “ثبت نهایی اطلاعات” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

نکات مهم مربوط به ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سراسری

ضمن ثبت نام در سامانه جامع آزمون های سازمان سنجش، در نظر گرفتن نکات زیر جهلت سهولت در امر ثبت نام و جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه ضرورری است:

  •  ثبت نام نهایی تنها پس از پرداخت وجه صورت می پذیرد.
  •  چنانچه اطلاعات هویتی مندرج در فرم ثبت نامی با اطلاعات مندرج در شناسنامه و مدارک هویتی منطبق نباشد، مسئولیت حذف از پذیرش و گزینش بر عهده شخص داوطلب می باشد.
  • پس از تکمیل فرم ثبت‌نام، فایل ثبت‌نامی خود را همراه با کد رهگیری ثبت‌نام، شماره پرونده، سریال ثبت‌نام و شماره داوطلبی ذخیره نمایید تا در مراحل بعدی ثبت‌نام به مشکل برنخورید.
  • در هنگام عضویت در سامانه، به شماره موبایل اختصاصی هر داوطلب یک کد ۶ رقمی ارسال می‌شود. تلفن همراه باید حداقل تا پایان کامل روند آزمون، روشن و در دسترس باشد.
  • کد ۶ رقمی مذکور به‌عنوان رمز عبور داوطلبان استفاده می‌شود.
  • داوطلب لازم است کد 19 رقمی سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت مای مدیو دریافت نماید.
  • اطلاعات هویتی داوطلبان با سیستم ثبت‌احوال مقایسه و بررسی می‌شود و در صورت وجود مغایرت امکان تصحیح آن تا ۵ بار در زمان ثبت‌نام، وجود دارد.

نحوه ورود به سامانه جامع آزمون های سراسری

داوطلبان می بایست جهت نام نویسی در آزمون های سراسری، از سامانه جامع آزمون های سراسری به نشانی my.sanjesh.org استفاده کنند. سامانه مذکور به داوطلبان امکان ثبت نام، ویرایش اطلاعات و اقدامات مربوط به آزمون امتحانی را می‌دهد.

مزیت استفاده از این سیستم، ثبت دائمی اطلاعات داوطلبان است تا در آزمون های بعدی نیازی به ثبت نام مجدد نباشد. در ادامه راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه قید شده است.

  • در جستجوگر خود نشانی my.sanjesh.org را تایپ نمایید تا صفحه ای مشابه صفحه زیر برای شما نمایش داده شود.

مرحله اول ورود به سامانه جامع آزمون های سراسری

  • پس از انتخاب ملیت خود، کد ملی، رمز عبوری که در زمان ثبت نام تعیین کرده اید و کد امنیتی را وارد نمایید و بر روی آیکون ورود کلیک نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه جامع آزمون های سراسری

در صورت فراموشی رمز عبور، می‌توانید با سیستم پاسخگویی سنجش به شماره ۴۲۱۶۳ (۰۲۱) در ساعات کاری ۸:۰۰ الی ۱۲:۴۵ تماس حاصل فرمایید و نام کاربری و رمز عبور خود را با اعلام کد ملی اخذ نمایید.

یکی دیگر از راه‌های بازیابی نام کاربری و رمز عبور، ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش به آدرس request.sanjesh.org و عضویت در آن است.

روش سوم مراجعه به آدرس my.sanjesh.org و انتخاب گزینه “فراموشی رمز عبور” است. با انتخاب این گزینه دو روش برای بازنشانی اطلاعات به شما پیشنهاد می شود، بازنشانی با استفاده از کد ملی و بازنشانی با استفاده شماره تلفن همراه

مرحله اول بازنشانی رمز عبور در سامانه جامع آزمون های سراسری

با انتخاب گزینه “بازنشانی با استفاده از کد ملی” صفحه ای مشابه صفحه زیر نمایش داده می شود که لازم است پس از انتخاب ملیت، کد ملی، تاریخ تولد و کد امنیتی را در فیلد های مربوطه وارد نماید و بر روی گزینه بازیابی کلیک کنید.

مرحله دوم بازنشانی رمز عبور سامانه جامع ازمون های سراسری

با انتخاب گزینه “بازنشانی با استفاده از تلفن همراه” صفحه ای مشابه صفحه زیر نمایش داده می شود که لازم است پس از انتخاب ملیت، شماره تلفن همراه، تاریخ تولد و کد امنیتی را در فیلد های مربوطه وارد نماید و بر روی آیکون بازیابی کلیک نمایید.

مرحله سوم بازنشانی رمز عبور در سامانه جامع آزمون های سراسری

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون های سراسری از چه طریقی انجام می شود؟

ثبت نام و سایر مراحل مربوط به کلیه آزمون های سراسری از طریق سامانه جامع آزمون های سراسری به نشانی my.sanjesh.org انجام می شود.

2- مزیت سامانه جامع آزمون های سراسری نسبت به روش های سابق در چیست؟

مهمترین مزیت این سامانه ثبت و ذخیره دائمی اطلاعات است.

3- در صورت فراموشی رمز ورود به سامانه جامع آزمون های سراسری چه باید کرد.

بازنشانی رمز عبور با استفاده از کد ملی و شماره تلفن همراه در my.sanjesh.org امکان پذیر است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره