خانه دانشگاه آزاد سامانه جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | sajed.iau.ir

سامانه جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | sajed.iau.ir

سامانه جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد اسلامی، جهت اجرای نظام دانشگاه الکترونیک و مدیریت نظارت بر خط اطلاعات، سامانه یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی (ساجد) را به نشانی اینترنتی sajed.iau.ir را ایجاد کرده است. همچنین دانشگاه آزادا با هدف ارتقای کیفیت و اصلاح هرم هیات علمی خود از طریق این سامانه اقدام به جذب هیئت علمی می نماید. لذا ضروری است متقاضیان با ورود به سامانه ذکر شده، ابتدا به طور کامل و دقیق قوانین و شرایط را مطالعه نموده و بعد ثبت نام خود را انجام دهند.

 

✅ لینک ورود مستقیم به سامانه هیات علمی دانشگاه آزاد

سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

 

جهت اطلاع از شرایط و نحوه پذیرش هیئت علمی دانشگاه آزاد به نشانی الکترونیکی sajed.iau.ir مراجعه نمایید.

سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

کمیته فناوری اطلاعات، مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد، سامانه ساجد را جهت اقدامات اجرایی خود در 4 فاز مدیریت منابع انسانی، آموزش، پشتیبانی و مدیریت امور مالی طراحی کرده است. با ورود به این سامانه با بخش های مختلف ذکر شده در زیر رو به رو خواهید شد:

  • جذب اعضای هیئت علمی: لیست رشته های مورد نیاز، لیست رشته های مورد نیاز (واحدهای خاص)، ثبت نام و راهنمای
  • بخشنامه: صالحیت علمی و پژوهشی اساتید حق التدریس، ماموریت و انتقال اساتید دانشگاه، دستور العمل جذب اعضای هیئت علمی، فهرست مشاغل
  • پشتیبانی سامانه ها: سامانه  ساجد، نرم افزارهای حوزه امور مالی
  • دانلود نرم افزار
  • ثبت نام دانشجویان

همان طور که اشاره کردیم یکی از اهداف ایجاد سامانه ساجد، مدیریت منابع انسانی و جذب هیئت علمی در دانشگاه می باشد که داوطلبان لازم است با آگاهی از شرایط و رشته های مورد نظر مطابق با مراحل زیر ثبت نام خود را در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد (ساجد) انجام دهند:

  • ابتدا به آدرس sajed.iau.ir مراجعه کرده و در قسمت “بخشنامه ها”، دستورالعمل و شرایط جذب را مطالعه کنید. همچنین لازم است قبل از پشت سر گذاشتن مراحل 20 گانه جذب، به بخش “سامانه جذب اعضای هیئت علمی” رفته و لیست رشته های مورد نیاز را  نیز مطالعه بفرمایید.

مرحله اول ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

نکته: رشته – گرایش آخرین مقطع متقاضی باید رشته – گرایش های اعلام نیاز استان ها مطابقت داشته باشد در غیر این صورت در مراحل پایانی، استان محل تقاضا قابل مشاهده نیست.

  • در صورت دارا بودن شرایط و مطابقت اعلام نیاز استان ها با رشته – گرایش آخرین مقطع تحصیلی، از طریق منوی جذب اعضای هیات عمی یا لینک سامانه جذب اعضای هیئت عملی گزینه “ثبت نام” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • در این مرحله باید شرایط فراخوان را مطالعه کرده و تیک عبارت “موارد فوق را مطالعه کردم” فعال کرده و سپس گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • در صفحه باز شده کد ملی و رمز داده شده را در کادرهای مشخص شده وارد کرده و بر روی عبارت “بررسی” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • اگر قبلا در سامانه  ساجد وارد شده باشید، صفحه ای حاوی اطلاعات شخصی خود را مشاهده خواهید کرد در غیر این صورت در صفحه پیش رو باید مشخصات فردی از جمله نام و نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر و … را وارد کرده و گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.

مرحله 5 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • در این مرحله پس از ورود اطلاعات و فشردن گزینه “بعدی”، صفحه ای که شامل مشخصات فردی می باشد به نمایش در آمده و می بایست با درج کد امنیتی در کادر مربوطه گزینه “تایید و ثبت” را انتخاب نمایید.

مرحله 6 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • با پشت سر گذاشتن مرحله قبل، در صفحه  باز شده، اعلام می گردد که مشخصات شما در سیستم ساجد به ثبت رسیده است و باید بر لینک آبی “وارد سیستم ساجد شوید” کلیک نمایید.

مرحله 7 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • لازم است در صفحه پیش رو، کد ملی خود را وارد کرده و کلمه “ورود” را بفشارید.

مرحله 8 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • برای ورود به سامانه بعد از وارد کردن کد ملی، باید شماره تلفن همراه خود را که  فعال و غیر تکراری است، استفاده کنید تا رمز عبور موقت ورود به ساجد از طریق پیامک برایتان ارسال گردد. توجه داشته باشید اگر شماره همراه شما در لیست موجود نیست، گزینه شماره تلفن همراه جدید، را انتخاب کرده و شماره جدیدی جهت دریافت رمز، وارد کرده و گزینه “ارسال” را انتخاب کنید.

 

مرحله 9 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • پس ورود شماره همراه، درصورت تایید شماره توسط شما، رمز موقت به صورت پیامک ارسال خواهد شد و می بایست در کادر مربوطه وارد شده و کلمه “بررسی” را بفشارید.

مرحله 10 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • حال باید در صفحه جدید، رمز عبور دائم خود را جهت ورود به سامانه در کادر مشخص شده، تعریف کرده و در کادر بعدی آن را تکرار نمایید و سپس واژه “بررسی” را انتخاب نمایید. همچنین رمز انتخابی شما حداقل باید دارای 6 کاراکتر باشد.

مرحله 11 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • با انجام مرحله بالا و فشردن کلمه بررسی، با ثبت رمز ورود دائم در سامانه و انتخاب عبارت “انتقال به صفحه ورود”، وارد صفحه جدیدی خواهید شد. مجدد کد ملی را وارد کرده و  دکمه “ورود” را بفشارید.

مرحله 12 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • در این مرحله، فرم ورود برای شما به نمایش در خواهد آمد، لذا با وارد کردن رمز عبور و کلیک بر کلمه “ورود” وارد مرحله بعدی خواهید شد.

مرحله 13 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • پس از ورود به سامانه، حساب کاری فرد به صورت تصویر زیر، قابل مشاهده خواهد بود. در این مرحله برای ثبت نام در فراخوان، آیتم “جذب هیات علمی” را که به شکل یک کاشی نارنجی در صفحه کاربری شما قرار گرفته است، انتخاب نمایید.

مرحله 15 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • در صفحه جدید جهت ثبت درخواست هیئت علمی روی گزینه “ثبت درخواست جدید” کلیک کنید. و با باز شدن لیست فراخوان استخدام مجدد “ثبت درخواست جدید” را بفشارید.

مرحله 16 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

نکته : در این بخش وارد مراحل 20 گانه ثبت نام خواهید شد که از اطلاعات پایه شروع و با پرداخت نهایی به پایان می رسد. همچنین لازم است در هر مرحله تمام فیلدها کامل شود و در صورتی که فیلدی مقدار نداشته باشد، با علامت خط تیره پر شود.

  • در صفحه پیش رو، با مطالعه شرایط فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و زدن تیک “ضمن مطالعه دقیق متن فوق، با همه موارد موفقم”، دکمه “مرحله بعد” را بفشارید. در این صورت اطلاعات پایه پرسنل و اطلاعات تماس، برای متقاضی به نمایش گذاشته خواهد شد. بعد از تکمیل مشخصات مرتبط با اطلاعات پایه پرسنل و تماس، بر روی کلمه “مرحله بعد” کلیک کنید.

مرحله 17 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • در مرحله دوم ثبت نام، اطلاعات تحصیلی در رابطه با افرادی که حق التدریس واحدهای دانشگاهی هستند یا در فرخوان های قبلی شرکت کرده اند، قابل ویرایش نیست، لذا جهت اصلاح مشخصات باید از طریق انتخاب گزینه “ثبت سوابق تحصیلی جدید” اقدام نمایند.

مرحله 18 ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

  • باقی مراحل به صورت مقالات،‌ کنفرانس، کتاب ها، طرح ها، عضویت نشریه ها، عضویت نخبگان، فعالیت فناورانه، مشاوره، جوایز، زبان، اطلاعات اشتغال، سوابق تدریس، معرفان علمی، معرفان عمومی، اطلاعات ایثارگری، آپلود مدارک، انتخاب استان پرداخت و تایید نهایی را شامل می شود.
  • ورود تاریخ در فیلدهای مرتبط باید بر اساس تاریخ شمسی باشد.
  • اگر در رشته و مقطع تحصیلی متقاضی اعلام نیاز انجام نگرفته باشد یا رشته – گرایش مقطع متقاضی با رشته – گرایش های اعلام نیاز استان ها مطابقت نداشته باشد، در مرحله 19 استان محل تقاضا قابل مشاهده نخواهد بود.
  • در صورت پرداخت هزینه، ثبت نام متقاضی قطعی شده و در لیست بررسی قرار خواهد گرفت همچنین در صورت عدم پرداخت وجه ثبت نام، با پایان مهلت ثبت نام، درخواست فرد لغو خواهد شد.

زمان جذب هیئت علمی در دانشگاه های آزاد، افرادی که در دوره های معرفتی از جمله بینش مطهر شرکت کرده و گواهی معتبر آن را ارئه دهند بر اساس امتیاز کسب شده در دوره از اولویت جذب برخوردار خواهند بود. همچنین طی فرآیند جذب، در صورت داشتن شرایط مساوی از لحاظ توانایی علمی و صلاحیت عمومی، اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

سوالات متداول

1- سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد با چه هدفی ایجاد شده است؟

سامانه ساجد به منظور ارتقای کیفیت و اصللاح هرم هیات عمی ایجاد شده است.

2- از چه طریق می توان به سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد مراجعه کرد؟

از طریق سایت اختصاصی سامانه به آدرس sajed.iau.ir می توانید وارد سامانه شوید.

3- آیا ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد ملزم به پرداخت هزینه است؟

بله، در صورت عدم پرداخت وجه با پایان یافتن مهلت ثبت نام، نام نویسی فرد لغو خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره