خانه سامانه و سایت ورود به سامانه جذب هیات علمی وزارت علوم | mjazb.ir

ورود به سامانه جذب هیات علمی وزارت علوم | mjazb.ir

سایت جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲

مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور جذب نخبگان کشور در هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، به استخدام متقاضیان واجد شرایط می پردازد. فراخوان جذب هیات علمی هر ساله در سه نوبت اردیبهشت برای داوطلبان هیات علمی بورسیه و نوبت شهریور و بهمن برای سایر متقاضیان هیات علمی انجام می پذیرد. داوطلبان می توانند در موعد مقرر و به صورت اینترنتی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که زمان این فراخون برای سال جاری تغییر کرده است.

 

✅لینک مستقیم ورود به سامانه جذب هیئت علمی وزارت علوم

لینک مستقیم ورود به سامانه جذب هیئت علمی وزارت علوم

 

فرآیند جذب هیات علمی نوبت شهریور ماه از روز شنبه مورخ 4 شهریور 1402 از طریق سایت markazjazb.ir انجام می پذیرد.

معرفی سامانه جذب هیأت علمی وزارت علوم

تمامی مراحل جذب هیات علمی وزارت علوم به صورت اینترنتی و تنها از طریق سامانه مرکز جذب همین وزارت صورت می گیرد. داوطلبان می توانند در زمان تعیین شده از سوی وزارت علوم با مراجعه به سایت markazjazb.ir و بخش “سامانه جامع جذب اعضای هیات علمی” نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. هر ساله ثبت نام اینترنتی هیات علمی وزارت علوم در سه نوبت اردیبهشت، شهریور و بهمن ماه و در بازه های زمانی مختلفی انجام می شود.

زمانبندی ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی 1401
اردیبهشت ماه شهریورماه
از 20 تیرماه لغایت 2 مرداد ماهاز 4 شهریور 1402

همچنین لازم به ذکر است که تمامی اخبار مربوطه پیرامون جذب هیات علمی وزارت علوم از جمله تمدید زمان ثبت نام آن از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه نام نویسی و ورود به سامانه جذب هیأت علمی وزارت علوم

نام نویسی در سایت مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم دارای سه بخش تکمیل رزومه، پرداخت هزینه و تعیین اولویت می باشد. هزینه نام نویسی از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و از طریق سایت مذکور قابل پرداخت می باشد. شایان ذکر است داوطلبان می بایست در طی مراحل ثبت درخواست خود، تصاویر مدارک مورد نیاز اعم از مدارک دانشگاهی، ایثارگری، تحصیلات حوزوی و … را در سامانه بارگذاری نمایند. همچنین در بخش “اعلام نیاز دانشگاه ها” امکان جست و جوی اعلام نیاز هر دانشگاه بر اساس نام و نوع دانشگاه، استان، رشته مورد نظر و نوع تقاضا توسط داوطلبان فراهم می باشد. در ادامه مراحل نام نویسی آن را شرح داده ایم.

عضویت در سایت

1- ابتدا وارد سامانه جذب اعضای هیات علمی شوید و از سمت چپ صفحه بر روی گزینه “ثبت نام متقاضیان جذب” کلیک کنید.

2- در بخش انتهایی صفحه، عبارت “می خواهید حساب کاربری ایجاد کنید؟” قرار دارد که در این قسمت باید بر روی “گزینه ثبت نام” کلیک نمایید.

3- در ادامه شماره تماس، مشخصات و اطلاعات فردی نظیر کد ملی، تاریخ تولد، آدرس پست الکترونیک، کد فعال‌سازی و … را وارد کنید.

4- پس از تشخیص هویت، ایجاد حساب کاربری به پایان می رسد و لینک فعال‌سازی به آدرس پست الکترونیک ارسال می گردد و در مرحله آخر، می بایست وارد پست الکترونیک خود شده و با کلیک بر روی لینک ارسال شده، اقدام به فعال سازی حساب کاربری نمایید.

5- پس از ورود به سامانه و حساب کاربری خود وارد صفحه ای می شوید که در آن چهار بخش ثبت درخواست، ثبت نام، رزومه من و اعلام نیاز دانشگاه ها قرار دارد.

6- وارد بخش “رزومه من” شوید و تمام اطلاعات خواسته شده را وارد یا بارگذاری کنید.

ثبت نام متقاضیان

1- پس از ورود به حساب کاربری و تکمیل اطلاعات، از قسمت “رزومه من”، به  بخش ثبت نام وارد شوید.

2- پس از ورود به بخش ثبت نام، تیک قوانین و مقررات ثبت نام را به دقت مطالعه نموده ام را فعال نمایید، سپس اطلاعات رزومه خود را تأیید کنید.

3- پس از پرداخت هزینه ثبت نام به مرحله بعدی ثبت نام متقاضیان جذب در سامانه mjazb.ir بروید. در مرحله انتخاب اولویت، دانشگاه مد نظر خود، نوع تقاضا و سپس نام رشته خود را وارد کنید.

ورود اعضای هیات علمی

1- جهت ورود اعضای هیات علمی دانشگاه ها به سامانه جذب mjazb.ir،بعد از ورود به سامانه بر روی گزینه سامانه جامع جذب اعضای هیئت علمی در سمت چپ صفحه کلیک کنید.

در ادامه نیز با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و عبارت امنیتی، امکان ورود به سامانه برای این افراد میسر خواهد شد.

پس از اتمام مهلت ثبت نام متقاضیان، فرآیند رسیدگی به درخواست داوطلبان توسط دانشگاه ها آغاز می گردد و آن ها موظف اند در زمان تعیین شده به بررسی تقاضا و مدارک ارسالی بپردازند. بعد از پایان رسیدگی دانشگاه ها به درخواست داوطلبان، وزارت علوم نیز در یک بازه زمانی مشخص فرصت دارد تا بررسی های خود را در این زمینه به انجام برساند و نظر نهایی خود را برای پذیرش و یا عدم پذیرش اعلام کند. لازم به ذکر است تمامی قوانین آیین نامه های مربوط به جذب هیات علمی وزارت علوم از طریق سایت مذکور در دسترس متقاضیان قرار می گیرد و فراخوان های مربوطه نیز از طریق همین سامانه اطلاع رسانی می شوند.

سوالات متداول

1- مراحل ثبت نام جذب هیات علمی از چه طریقی انجام می شود؟

ثبت مراحل نام نویسی این آزمون، به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی مرکز جذب اعضای هیات علمی markazjazb.ir صورت می گیرد.

2- زمان ثبت نام جذب هیات علمی چه تاریخی می باشد؟

در حال حاضر زمان نام نویسی آن در نوبت شهریور از 4 شهریور 1402 در حال انجام می باشد.

3- هزینه نام نویسی را باید به چه صورت پرداخت نمود؟

به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مذکور انجام می پذیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره