خانه دانشگاه آزاد سامانه وادآزما دانشگاه آزاد | service.iauec.ac.ir

سامانه وادآزما دانشگاه آزاد | service.iauec.ac.ir

لینک مستقیم ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد
سامانه وادآزما دانشگاه آزاد
با پیشرفت روزافزون فناوری و گسترش دنیای ارتباطات، امکان برگزاری کلاس ها و آزمون های مجازی از طریق سامانه های مختلف فراهم شده است. دانشگاه آزاد نیز در راستای تحقق اهدافی چون عدالت آموزشی و ارائه­ برنامه­ های آموزشی و دروس تحصیلی به صورت الکترونیکی سامانه های مجازی مختلفی راه اندازی نموده است.

در حقیقت می توان چنین گفت که در شرایط حال حاضر حاصل با شیوع ویروس کرونا، سامانه هایی همچون وادانا یا وادآزما با ایجاد فضایی امن و کاملا شبیه سازی شده به شرایط حقیقی و استاندارد، امکان بهره مندی از آموزش های مجازی را برای دانشجویان فراهم نموده است. از آن جایی که هر یک از سامانه های آموزش مجازی دانشگاه های آزاد امکانات مختص به خود را برای دانشجویان فراهم می نمایند، در این مقاله قصد داریم به معرفی سامانه وادآزما و نحوه ورود به آن بپردازیم.

لینک مستقیم ورود به سایت وادآزما دانشگاه آزاد

service.iauec.ac.ir

سامانه وادآزما، پورتال آزمون واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد می باشد که دسترسی به آن از طریق نشانی اینترنتی service.iauec.ac.ir امکان پذیر می باشد.

معرفی سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

سامانه­ وادآزما، پورتال آزمون الکترونیکی آزاد بوده که هدف اصلی از راه اندازی این سیستم، برگزاری امتحانات میان ترم و پایان ترم این واحد به صورت مجازی می ­باشد. این سایت با فراهم نمودن امکاناتی همچون تخصیص بانک سوالات برای هر درس به صورت تستی و تشریحی، تعریف بازه زمانی امتحان، نمایش سوالات به صورت جداگانه، جا به جا نمودن گزینه های پاسخ در سوالات تستی و همچنین عدم بازگشت دانشجو به سوالاتی که آن ها را رد کرده است، تمامی ویژگی های یک آزمون استاندارد را شبیه سازی می­ کند.

در نتیجه دانشجویان واحد الکترونیکی این دانشگاه می توانند مطابق با برنامه امتحانی خود در زمان مقرر در آزمون های بارگذاری شده این سامانه شرکت نمایند. همچنین لازم است بدانید ورود به سایت وادآزما از طریق درج نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است که در ادامه نحوه استفاده از آن را به صورت گام به گام بیان کرده ایم.

نحوه­ ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

همان گونه که ذکر شد‏،‌ دانشجویان پیش از ورود و استفاده از این سامانه ابتدا می بایست برنامه امتحانی خود را بررسی و در تاریخ تعیین شده از طریق این پورتال در آزمون مربوطه شرکت نمایند. لازم به ذکر است که ورود به سامانه وادآزما از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی service.iauec.ac.ir و یا لینک موجود در سایت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به نشانی iauec.ac.ir امکان پذیر می باشد که در ادامه مراحل مراجعه به این سامانه از طریق آدرس مستقیم آن عنوان شده است.

  • برای ورود به سامانه وادآزما ابتدا می بایست به نشانی اینترنتی service.iauec.ac.ir مراجعه نمایید و بعد از ثبت نام کاربری و رمز عبور در کادرهای مربوطه‏‌، دکمه “ورود به سامانه” را بفشارید.
  • در پنجره باز شده، از قسمت “درس های من” بر روی عبارت “شبیه ساز آزمون” کلیک کرده و آزمون مربوطه را انتخاب کنید.
  • در صفحه آزمون انتخاب شده، اطلاعاتی همچون مدت زمان و بازه زمانی امتحان نمایش داده خواهد شد که برای شرکت در امتحان مربوطه لازم است بر روی آیکون “شرکت مجدد در آزمون” کلیک کرده و سپس دکمه “شرکت در آزمون” را بفشارید.
  • پس از انتخاب گزینه “شرکت در آزمون”، زمان دانشجو بلافاصله آغاز و محاسبه می ­گردد. توجه داشته باشید که این زمان پس از محاسبه غیرقابل بازگشت خواهد بود.
  • در نظر داشته باشید که در صورت تستی بودن آزمون می­ بایست با کلیک کردن بر روی گزینه انتخابی پاسخ خود را ارسال نمایید. همچنین در صورت تشریحی بودن آزمون، پس از پاسخ دهی به سوالات تصویر پاسخ های خود را از طریق قسمت “بارگذاری فایل” در پایین صفحه و در کادر تعیین شده بارگذاری و ارسال نمایید.
  • پس از اتمام آزمون، با فشردن گزینه “اتمام آزمون”در صفحه بعد وضعیت پاسخ های داده شده به سوالات قابل مشاهده می باشد.
  • چنانچه قصد ویرایش پاسخ های داده شده را دارید، می توانید از عبارت “بازگشت و ادامه آزمون” استفاده کنید.
  • در صورتی که قصد نهایی کردن پاسخ های خود را دارید، بر روی دکمه “ثبت همه و اتمام امتحان” کلیک نمایید.
  • پس از ثبت نهایی به صفحه اولیه ارجاع داده خواهید شد که در این صفحه خلاصه نتایج دفعات قبلی شرکت در آزمون مربوطه نیز قابل دریافت است.

توجه داشته باشید که جهت ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد از طریق رایانه می­ بایست از نرم افزارهای پیشنهادی توسط این سامانه مانند flash player و adobe connect و مرورگر Firefox استفاده نمایید. همچنین امکان ورود به سامانه به وسیله تلفن همراه نیز وجود داشته که دانشجویان برای این منظور می ­بایست از نرم ­افزارهای مذکور استفاده کنند.

 

سوالات متداول

1- برای ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد می بایست به کدام نشانی اینترنتی مراجعه کنیم؟

ورود به این سامانه از طریق آدرس الکترونیکی service.iauec.ac.ir امکان پذیر می باشد.

2- هدف از راه اندازی سامانه وادآزما دانشگاه آزاد چیست؟

هدف اصلی از راه اندازی این سامانه، برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی می باشد.

3- برای ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد از چه نرم افزارهایی باید استفاده کرد؟

جهت ورود به این سامانه می بایست از نرم افزارهایی مانند flash player، adobe connect و همچنین مرورگر Firefox استفاده نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره