خانه سامانه و سایت سامانه پیش ثبت نام سجا | saja.medu.ir

سامانه پیش ثبت نام سجا | saja.medu.ir

ورود به سامانه پیش ثبت نام سجا
سامانه پیش ثبت نام سجا

مدارس شاهد به علت سطح علمی بالا در تدریس مفاهیم درسی و امتیازات و برنامه های آموزشی پیش بینی شده برای دانش آموزان هر ساله در بازه زمانی ثبت نام، مورد توجه والدین و دانش آموزان قرار می گیرند. در دو سال اخیر با راه اندازی سامانه سجا، نام نویسی در این مدارس جهت تحصیل در پایه های ورودی مقاطع مختلف به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت ثبت نام مدارس شاهد انجام پذیر است. لذا داوطلبان می توانند با ورود به سایت سجا و دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد از شرایط ثبت نام مدارس شاهد آگاه شده و سپس نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

لینک ورود مستقیم به سامانه پیش ثبت نام سجا

سامانه پیش ثبت نام سجا

سامانه پیش ثبت نام سجا به نشانی الکترونیکی saja.medu.ir، جهت ثبت نام در پایه های ورودی مقاطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مدارس شاهد راه اندازی شده است.

معرفی سامانه پیش ثبت نام سجا

سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران که به اختصار سجا نامیده می شود، جهت ورود کاربران سه راه دسترسی بر اساس مخاطبان خود را با عناوین پنل کاربری مسئولان، ثبت نام دانش آموزان و پنل کاربری مدارس در اختیار آن ها قرار داده است. همان طور در که در مقدمه هم اشاره شد، در واقع سجا با عنوان سایت ثبت نام مدارس شاهد جهت ورود فرزندان شاهد و ایثارگر شناخته شده است. اطلاعات مورد نیاز هر کدام از گروه های نام برده شده جهت ورود به سامانه مذکور به شرح زیر می باشد:

  • مسئولان: نام کاربری و کلمه عبور
  • دانش آموزان: کد ملی و شماره سریال شناسنامه
  • مدارس: کد مدرسه، کد ملی مدیر مدرسه و کلمه عبور

هر مدرسه کد 8 رقمی مختص به خودش را دارد که توسط سیستم واحد سازمانی برای آن تعریف شده و در سامانه سجا و سامانه سناد دانش آموزی نیز یکسان سازی شده است. البته توجه داشته باشید که در وجود ظرفیت خالی در این مدارس، از دانش آموزان غیرشاهد نیز ثبت نام به عمل می آید.

راهنمای نام نویسی در سامانه پیش ثبت نام سجا

فرآیند نام نویسی ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی، ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه و ثبت نام مدارس شاهد دوره دوم متوسطه در پایه های ورودی هر یک از این مقاطع به صورت اینترنتی و با مراجعه به آدرس الکترونیکی saja.medu.ir، مطابق مراحل زیر انجام می پذیرد. همچنین لازم است بدانید که ثبت نام دانش آموزان میان پایه به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه مورد نظر امکان پذیر است.

  • ابتدا برای ورود به سامانه مذکور، نشانی اینترنتی saja.medu.ir را در مرورگر خود وارد کرده و پس از انتخاب منوی ثبت نام دانش آموزان، بر روی گزینه “ورود دانش آموزان” کلیک نمایید.
  • اکنون با درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود در کادرهای مشخص شده، عبارت “ورود” را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله وارد صفحه ثبت نام خواهید شد که فرم پیش رو دارای دو بخش با عناوین مشخصات اصلی دانش آموز و مشخصات شناسنامه دانش آموز می باشد. پس از تکمیل این فرم لازم است که کلید “ثبت و ادامه” را بفشارید.
  • در این مرحله اطلاعات شما به نمایش در خواهد آمد که پس از بررسی و اطمینان از صحت اطلاعات می بایست بر روی عبارت “تاکید” کلیک نمایید.
  • حال باید شماره تماس و نشانی محل سکونت خود را در فرم ثبت نام وارد کرده و گزینه“ثبت تایید مشخصات فردی” را انتخاب کنید.
  • در قدم بعدی مشخصات والدین خود را بر اساس اطلاعات خواسته شده درج کرده و سپس بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.
  • لازم است که در این مرحله اقدام به انتخاب مدرسه خود کرده و در نهایت عبارت “مدرسه انتخابی ام را تاکیید می کنم” را انتخاب نمایید.
  • با انجام مراحل فوق، اکنون نوبت به پرکردن فرم مرتبط با اولویت ها در خصوص امتیازبندی است که بعد از کامل کردن آن باید کلید “اطلاعات ایثارگری ام را تایید می کنم” را بفشارید.
  • در قدم آخر، فرم پیش ثبت نام خود را مشاهده خواهید کرد که در صورت تایید آن می بایست بر روی عبارت “قوانین را مطالعه کردم و صحت اطلاعات را تایید می کنم” کلیک کنید.

لازم به ذکر است که علاوه بر انجام امور مربوط به ثبت نام مدارس شاهد، اعلام نتایج مدارس شاهد نیز از طریق سامانه پیش ثبت نام سجا به نشانی اینترنتی saja.medu.ir صورت می پذیرد. همچنین علی رغم این که فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد سهمیه ثبت نام در این مدارس را دارند اما لزوما این امر به معنی عدم پرداخت شهریه مدارس شاهد نخواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از موارد فوق می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سوالات متداول

1- هدف از راه اندازی سامانه پیش ثبت نام سجا چیست؟

این سامانه جهت ثبت نام متقاضیان تحصیل در مدارس شاهد طراحی و راه اندازی شده است.

2- نشانی اینترنتی سامانه پیش ثبت نام سجا چیست؟

نشانی اختصاصی این سامانه saja.medu.ir می باشد.

3- دانش آموزان برای ورود به سامانه پیش ثبت نام سجا به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

این اطلاعات شامل کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. محمدامین اسماعیلی

    با سلام و درود بیکران به ارواح پاک شهدا امام شهدا و آرزوی طول امر برای مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق برای تمامی مدیران و مجریان مدارس شاهد اینجانب محمدامین اسماعیلی دبیر علوم اجتماعی فرزند جانباز ۳۰درصد خواستار ورود فرزند پسرم دانش آموز پایه نهم با معدل (الف ) به مدارس شاهد میباشم ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید با ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت در تاریخ اول تیر نسبت به ثبت نام مدارس شاهد اقدام نمائید.

  2. یلدا

    سلام منم ازمون رو دادم دستم خورد از سایت خارج شدم‌الان هرچه قدر میرم سایت نمیاره میشه کمکم کنید

    • ایران مشاوره

      باسلام، متاسفانه سایت با اختلال رو به رو است لذا توصیه می شود در ساعات دیگری مجددا امتحان نمائید و دوباره وارد شوید.

دریافت مشاوره