خانه دانشگاه آزاد سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | edu.iau.ac.ir

سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | edu.iau.ac.ir

لینک مستقیم ورود به سامانه انتخاب واحد دانشگاه ازاد
سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نیز مانند سایر دانشگاه ها به صورت اینترنتی از طریق سایت مربوطه انجام می شود. دانشجویان این دانشگاه می توانند با مراجعه به سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد (آموزشیار) به نشانی الکترونیکی edu.iau.ac.ir، علاوه بر انتخاب واحد نسبت به ثبت نمرات، درج ارزشیابی و سایر امور مربوطه نیز اقدام نمایند. البته پیش از این، انجام امور مورد بحث از طریق سامانه سیدا دانشگاه آزاد نیز ممکن بود اما به جهت یکپارچه سازی انجام انتخاب واحد و سایر امور دانشجویی واحد های مختلف دانشگاه آزاد، سایت آموزشیار راه اندازی شد. دانشجویان برای انجام فرآیند انتخاب واحد می بایست چارت درسی خود را مطالعه کرده و همچنین شهریه ثابت خود را نیز پرداخت کنند.

لینک مستقیم ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد

سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد باید در زمان اعلام شده با مراجعه به سایت edu.iau.ac.ir انتخاب واحد خود را به انجام برسانند.

معرفی سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1402-1403

محصلین پس از پرداخت شهریه دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد فرآیند انتخاب واحد خود در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را تکمیل نمایند که در ادامه امکانات این سایت برای شما شرح داده شده است.

قسمت اول معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 

  • شماره یک: در بخش اول نوار ابزاری وجود دارد که در آن راهنمای ورود به سامانه آموزشیار برای دانشجویان جدیدالورود، دانشجویان ورودی قبل، اساتید و پرسنل ارائه شده است. شما نیز می توانید با کلیک بر روی بخش مربوطه از چگونگی وارد شدن به پنل کاربری خود اطلاع پیدا کنید.
  • شماره دو: دانشجویان، اساتید، کارکنان و پرسنل سازمانی می توانند با کلیک بر آیکون مربوط به نقش خود و سپس درج اطلاعات خواسته شده به سامانه به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنند.
  • شماره سه: برخی اطلاعیه های مهم در این بخش نمایش داده می شود که در تصویر فوق، اطلاعیه زمانبندی انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد به تفکیک استان محل تحصیل و سال ورود به دانشگاه را مشاهده می نمایید.

همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر انتخاب واحد، انجام امور ذیل نیز از طریق این سامانه امکان پذیر می باشد.

  • ارزشیابی اساتید
  • پرداخت شهریه ثابت و متغیر
  • ثبت نمرات دانشجویان
  • انجام امور مربوط به فارغ التحصیلی
  • اعتراض به نمرات
  • و…

راهنمای انتخاب واحد در سامانه آموزشیار ۱۴۰۲-۱۴۰۳

 

  • سپس یکی از گزینه های نشان داده شده متناسب با فرآیند مورد نظر را برگزینید.مرحله دوم ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

 

  • اکنون تیک مربوط به عبارت “موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم” را فعال نموده و پس از مطالعه متن موجود در صفحه و سپس گزینه “تایید مطلب و ورود به سیستم” را انتخاب نمایید.مرحله سوم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402
  • حالا موارد ذکر شده را مجددا مطالعه کرده و پس از آن تیک مورد نظر را فعال و کلید “تایید مطالب و ورود به سیستم” را بفشارید.مرحله چهارم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

 

 

  • دوباره مطالب موجود در صفحه را بررسی کرده و گزینه “تایید مطالب و ورود به سیستم” را پس از فعال نمودن تیک مربوطه، انتخاب کنید.مرحله چهارم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

 

  • سپس اطلاعات خواسته شده را ثبت و بر روی عبارت “ورود به سیستم” کلیک کنید.

مرحله ششم نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد

  • اکنون رمز ارسالی یکبار مصرف که از سوی آیگپ دریافت شده را درج و روی  گزینه تایید کلیک کنید. (توجه داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به برنامه آیگپ می توانید از طریق لینک علامت گذاری شده در صفحه، نسبت به نصب آن اقدام نمایید.)

مرحله هفتم نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد

  • اکنون از منوی موجود در سمت راست صفحه، عبارت “ثبت نام دروس دانشجو” را انتخاب کنید.

مرحله هشتم نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد

  • در گام بعدی، بر روی گزینه “انتخاب واحد” کلیک نمایید.

مرحله نهم نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد

پس از به انجام رساندن مراحل فوق، برای انتخاب دروس عمومی بر روی عبارت “انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو” و جهت اخذ واحدهای اختصاصی بر روی گزینه “انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو” کلیک کنید. در این مرحله، صفحه جدیدی نمایش داده می شود که بایستی کادرهای موجود در آن را با درج کد و یا نام درس مورد نظر تکمیل کرده و در نهایت گزینه “جستجو” را بفشارید.

فراموش نکنید که برای نهایی شدن فرآیند انتخاب واحد گزینه “ثبت” را بفشارید. شایان توجه است، دانشجویان جدیدالورود ملزم به انجام مراحل فوق نخواهند بود، چرا که در اغلب دانشگاه ها، فرآیند انتخاب واحد دانشجویان ترم اول توسط خود دانشگاه انجام می گیرد.

خطاهای سیستمی در زمان انتخاب واحد 1402-1403

دانشجویان توجه داشته باشند که ممکن است با ورود به سامانه برای انجام فرآیند انتخاب واحد، در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، با پیغام هایی رو به رو شوند که در پی آن ها امکان انجام مراحل فوق از ایشان سلب گردد، بنابراین لازم است با خطاهای پرتال مذکور آشنایی کافی داشته باشید که در ادامه برخی از موارد آن شرح داده شده است.

  • یکی از پیغام هایی که ممکن است افراد با آن مواجه شوند، خطای “درس مورد نظر جزو دروس رشته دانشجو نمی باشد” است که افراد در صورت مشاهده آن (اگر کد مورد نظر را به درستی درج کرده اند) بایستی با آموزش دانشکده خود تماس حاصل فرمایند.
  • در صورت مشاهده خطای “شما در این بازه زمانی مجاز به ورود نمی باشید و در بازه زمانی برنامه ریزی شده وارد شوید.” باید در زمان انتخاب واحد خود و یا ساعات بین 2 نوبت انتخاب واحد به سامانه مراجعه نمایید.
  • در صورتی که نتوانستید در زمان مقرر برای انجام فرآیند انتخاب واحد خود به سامانه مراجعه کنید، بایستی در انتظار اعلام مهلت مجدد باشید. همچنین بازه زمانی حذف و اضافه نیز فرصتی برای جاماندگان محسوب می شود.
  • ممکن است پیغام “شما مجاز به انتخاب واحد نمی باشید” را مشاهده کنید که در این صورت بایستی نسبت به پرداخت شهریه ثابت خود و یا دریافت مجوز انتخاب واحد اقدام نمایید.

سوالات متداول

1- نشانی سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد چیست؟

دانشجویان این دانشگاه با مراجعه به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir می توانند فرآیند انتخاب واحد، حذف و اضافه و... خود را به انجام برسانند.

2- نحوه انتخاب واحد در سایت آموزشیار دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

دانشجویان با مراجعه به سایت edu.iau.ac.ir و مشاهده راهنمای تصویری ارائه شده در این مقاله قادر خواهند بود فرآیند انتخاب واحد خود را تکمیل نمایند.

3- آیا پرداخت شهریه برای به انجام رساندن انتخاب واحد دانشگاه آزاد الزامی است؟

بله، در واقع افراد برای انتخاب واحد بایستی شهریه ثابت خود را پرداخت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره