خانه اخبار تحصیلی کنکور فرهنگیان سرنوشت مبهم سقف سنی ۲۴ سال برای دانشگاه فرهنگیان

سرنوشت مبهم سقف سنی ۲۴ سال برای دانشگاه فرهنگیان

سرنوشت مبهم سقف سنی ۲۴ سال برای دانشگاه فرهنگیان

یکی از خبرهایی که در روزهای اخیر و همزمان با انتخاب رشته کنکور 1402 مطرح شده، احتمال حذف سقف سنی 24 سال برای داوطلبان دانشگاه های فرهنگیان می باشد.

احتمال حذف سقف سنی 24 سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

در آخرین نشست مطبوعاتی که با مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش انجام شده، اطلاعاتی در خصوص رایزنی با سازمان سنجش و وزارت علوم برای برداشتن سقف سنی 24 در سال ۱۴۰۲ عنوان شده است. وی در خصوص این مطلب این طور عنوان کردند که هنوز در خصوص رای دیوان عدالت اداری و قابلیت اجرای آن برای سال 1402 اطلاعات دقیقی مطرح نشده است. طبق اظهارات ایشان، در حال هماهنگی با سازمان سنجش و وزارت علوم هستند تا سقف سنی 24 سال را حذف و نحوه اجرای آن را نهایی کنند.

با توجه به اظهارات مدیر کل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش، افرادی که در دیوان عدالت اداری فعالیت دارند، کسانی که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شوند را به عنوان دانشجو معلمی در نظر نمی گیرند بلکه آنها را بر اساس ماده 6 و 7 قانون متعهدین به عنوان استخدام رسمی و آزمایشی می دانند و شرایط آنها را با مقررات استخدامی قانون مدیریت خدمات کشوری مقایسه می کنند.

ایشان در ادامه این طور توضیح دادند که اکنون هدف ما این است که داوطلبان دانشگاه فرهنگیان ابتدا به عنوان دانشجو پذیرش شوند و در صورتی که شرایط لازم برای استخدام را داشته باشند، به عنوان استخدامی رسمی شناخته شوند. با در نظر گرفتن این شرایط، احتمال حذف سقف سنی 24 سال برای داوطلبان این دانشگاه وجود دارد.

وی از رای مذکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاع دادند و بیان کردند، با توجه به طرح جدید در دیوان عدالت اداری، حدود صلاحیت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از نظارت قضایی دیوان عدالت اداری خارج بوده و دیوان نمی تواند تغییراتی در آن ایجاد کند. در واقع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قانون مطرح می شود و دیوان نمی‌تواند به مصوبات این شورا وارد شده و آن را تغییر یا باطل کند.

ایشان در انتهای سخنان خود نیز تاکید کردند که پیشنهادات مختلفی برای بررسی این رای دیوان عدالت اداری وجود دارد که یکی از آنها نیز پیگیری آن از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد و در حال بررسی همه گزینه‌ها می باشیم. وی اطمینان دادند که این طرح را از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیوان عدالت اداری و نهایتا مجلس پیگیری خواهند کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. سارا

    سلام : خواهش میکنم لطفا زودتر مشخص کنید اجرا میشه یا نه ؟ اینجوری ما بلاتکلیفیم .نمیدونم چکار کنیم .

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، متاسفانه هنوز اطلاعیه رسمی ای در این زمینه منتشر نشده است.

  2. سحر

    خب بالاخره ب خبر قطعی بدبن زودتر بالای ۲۴ میشه خوند برا فرهنگییان یا ن؟ کسی بخواد بخونه بایداز الان شروع کنه ی خلر قطعی بدبن زودتر

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      طبق آخرین اطلاعیه ها و تغییرات دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری حداکثر سن ۲۴ می باشد اما ممکن است این شرایط سنی در آینده به ۴۰ سال نیز برسد.

دریافت مشاوره