خانه آزمون استخدامی سهمیه های آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور

سهمیه های آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور

میزان تاثیر سهمیه های آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99
سهمیه های آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99
سازمان اسناد و املاک همانند بسیاری از ارگان های کشور قصد دارد نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون جذب نماید. داوطلبان شرکت در این آزمون می توانند در صورتی که واجد شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99 باشند، از سهمیه ها و امتیازاتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند. در این مقاله قصد داریم به بررسی سهمیه های آزمون استخدامی مذکور پرداخته و نکات مهمی را پیرامون آن ارائه نماییم.

جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال اسارت و بیشتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

سهمیه های آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99

علاوه بر تعیین شرایط ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99 و درج آن ها در دفترچه راهنمای نام نویسی، معرفی سهمیه های آزمون نیز بخش دیگری از محتویات این دفترچه را تشکیل می دهند. مطابق با هماهنگی های انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب مشمولین هر یک از سهمیه های 5 درصد و 25 درصد ایثارگران بر اساس نمره مکتسبه در آزمون کتبی انجام شده و از پذیرفته شدگان به میزان چند برابر ظرفیت برای حضور در مصاحبه و انجام مراحل گزینش (با رعایت ضوابط مربوطه) دعوت به عمل خواهد آمد.

سهمیه های آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور
 5 درصد ایثارگران 25 درصد ایثارگران
رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه هاجانبازان
فرزندان آزادگان دارای کمتر از یک سال اسارتآزادگان
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه هاپدر، مادر، برادر و خواهر شهدا
فرزندان آزادگان زیر بیست و پنج درصدهمسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال اسارت و بیشتر

شرایط لازم برای استفاده از سهمیه های آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99

ضوابط و مقررات مرتبط با ثبت نام داوطلبان مشمول هر یک از سهمیه های مندرج در جدول فوق در این بخش ارائه شده اند. توجه داشته باشید که داوطلبان واجد هر کدام از شرایط زیر می بایست سهمیه مورد نظر خود را هنگام تکمیل فرآیند ثبت نام در سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی انتخاب نمایند.

  • متقاضیان مشمول هر یک از سهمیه های 5 درصد و 25 درصد ایثارگران به منظور اعمال سهمیه خود لازم است صرفا شغل محل های مشخص شده در این سهمیه را انتخاب کنند. شایان ذکر است که سهمیه استخدامی این دسته از داوطلبان مشخص شده و از سایر داوطلبان مجزا گردیده است. بنابراین در صورت عدم تکمیل، ظرفیت باقی مانده آن ها محفوظ مانده و به سایر شرکت کنندگان اختصاص نخواهد یافت.
  • مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران مجاز به استفاده از سهمیه 5 درصد سایر ایثارگران نمی باشند. در نتیجه هر داوطلب می تواند در صورت داشتن شرایط لازم، از یکی از سهمیه های مذکور استفاده نماید.
  • داوطلبان واجد شرایطی که قصد دارند از سهمیه 25 درصد ایثارگران استفاده نمایند، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سامانه سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) به ثبت برسانند. توجه داشته باشید که در صورت عدم تایید اطلاعات ثبت شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، داوطلبان مجاز به انتخاب شغل محل های مشخص شده برای سهمیه مذکور نمی باشند.
  • آن دسته از فرزندان شهدا، جانبازان از کار افتاده، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آن ها که حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی را کسب کرده اند و با رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی نیز پذیرفته شده اند، همانند فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
  • کسب حدنصاب نمره آزمون برای مشمولین سهیمه 5 درصد ایثارگران تا سقف سهمیه (پنج درصد) الزامی نمی باشد. توجه داشته باشید در صورتی که مشمولان سهمیه مذکور در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند، اخذ نمره لازم برای پذیرش در شغل مربوطه، الزامی خواهد بود.
  • جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال اسارت و بیشتر، از شرط حداکثر سن می باشند. شرایط سنی مورد نیاز برای شرکت در این آزمون استخدامی به شرح زیر می باشند.
  1. حداقل 20 سال تمام و حداکثر 30 سال تمام برای دانش آموختگان مقطع دیپلم
  2. حداقل 20 سال تمام و حداکثر 35 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

نکات مهم پیرامون سهمیه های آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99

  • داوطلبانی که اطلاعات آنان در سـامانه بنیاد شـهید و امور ایثاگران ثبت نشـده است و قصـد دارند از سهمیه 25 درصد ایثارگران بهره مند شوند، تنها زمانی می توانند از سـهمیه مذکور اسـتفاده نمایند که پس از مراجعه به بنیاد شـهید محل تشـکیل پرونده خود، کد ملی و اطلاعات ایثارگری خود را در سـامانه مربوطه ثبت کنند.
  • این دسـته از داوطلبان می توانند ابتدا بدون اسـتفاده از سـهمیه ۲۵ درصـد، فرآیند ثبت نام را تکمیل نموده و پس از ثبت اطلاعات خود در سـامانه بنیاد شـهید و امور ایثارگران، در مدت زمان مشخص شده نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.
  • بدیهی اسـت در صـورت عدم تایید ایثارگری داوطلب، ثبت نام فرد با سـهمیه آزاد به قوت خود باقی خواهد ماند.
  • پس از برگزاری آزمون کتبی و معرفی داوطلبان برای بررسی مدارک و حضور در جلسه مصاحبه در سهمیه مشخص شده، امکان تغییر سهمیه مشخص شده برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.
  • مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارت اند از:
  1. معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح درمورد رزمندگان متبوع خود
  2. معاونت توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی درمورد جهادگران
  3. معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درمورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت، صاحبان مشاغل، اصناف آزاد و افراد فاقد شغل

همان طور که اشاره شد، متقاضیانی که مشمول هر یک از سهمیه های مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99 می باشند، لازم است هنگام تکمیل مراحل نام نویسی خود در سامانه hrtc.ir، سهمیه مورد نظر خود را انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که به دلیل ارتباط سامانه ثبت نام با سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران، صرفا افرادی امکان استفاده از سهمیه 25 درصد را خواهند داشت که اطلاعات آن ها در سامانه مذکور ثبت شده باشد.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی