خانه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه های آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

سهمیه های آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

سهمیه های آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

مربی پرورشی یکی از سمت های آموزش و پرورش به شمار می رود که احتمالا این وزارتخانه در سال جاری حدود 25 هزار نفر را با این عنوان استخدام نماید. جهت شانس قبولی بیشتر در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1403 سهمیه ها و امتیازاتی برای داوطلبان واجد شرایط در نظر گرفته شده است. سهمیه های ایثارگران 5 و ۲۵ درصد و سهمیه معلولین 2 دسته اصلی از سهمیه های ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش محسوب می گردد. همچنین امتیازات ویژه ای نیز برای متاهلین، حافظان قرآن کریم و افراد بومی شهرستان ها در نظر گرفته شده که تماما در دفترچه راهنمای مربوط به این عنوان شغلی درج می شوند.

سهمیه های آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به دو دسته سهمیه ایثارگران و سهمیه معلولین تقسیم می شوند.

سهمیه های آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1403

برای هر آزمونی یک دفترچه راهنما و یا یک فراخوان منتشر می شود تا تمامی اطلاعات لازم را از طریق آن در دسترس افراد قرار دهند. با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1403 سهمیه هایی برای برخی از گروه ها تعیین گشته است که به شرح زیر می باشد. البته اگر تغییری در سهمیه ها اعمال شود، مندرجات این مطلب نیز بروزرسانی خواهد شد.

برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش می توانید به لینک ذکر شده مراجعه کنید.

سهمیه ایثارگران

این سهمیه به دو دسته ۵ و ۲۵ درصدی تقسیم می شود که به افراد زیر تعلق می گیرد.

سهمیه 25 درصد

  • جانبازان
  • آزادگان
  • فرزندان و همسر شهدا
  • همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر (بر اساس درصد جانبازی)
  • همسر و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت یا بیشتر
  • پدر و مادر شهدا
  • خواهر و برادر شهدا

سهمیه 5 درصد

  • رزمندگان با سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
  • همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
  • فرزندان جانبازان کمتر از 25 درصد
  • فرزندان آزادگان با سابقه کمتر از یک سال اسارت

نکات مربوط به سهمیه ایثارگران

  • سهمیه ایثارگران تنها به افرادی تعلق می گیرد که وضعیت سهمیه و اطلاعات هویت آنها در سامانه سجایا ثبت گردیده باشد.
  • این افراد مجازند تا شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب نمایند.
  • باید دقت داشت که سهمیه ایثارگران قابل واگذاری به سایر افراد نخواهد بود.
  • جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از حداقل معدل و حداکثر سن معاف هستند.
  • همسر، پدر و مادر، خواهر و برادران شهدا در صورت تایید مدارک، حداقل 5 سال به حداکثر شرط سنی آن ها افزوده می شود.
  • فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده، آزادگان از کار افتاده و فرزندان آن ها با کسب حدنصاب قبولی در سهمیه آزاد، مجاز هستند تا همچون فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از حداقل معدل و حداکثر سن معاف شوند.
  • برای بهره مندی از سهمیه ایثارگران، کسب 80 درصد حدنصاب علمی آخرین فرد پذیرفته شده الزامی است.
  • استخدام مازاد بر سهمیه ایثارگران، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد تنها در زمان مصاحبه قابل انجام می باشد.

آیا این سهمیه ایثارگران سبب افزایش نمره کتبی متقاضی خواهد شد؟

در پاسخ باید بگوییم که استفاده از سهمیه های آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ تاثیری در رتبه و نمره فرد نداشته و تنها ظرفیت پذیرش این افراد نسبت به متقاضیان سهمیه آزاد، 5 تا 25 درصد بیشتر خواهد بود.

سهمیه معلولین

باید بدانید که تنها 3 درصد از ظرفیت پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش به این داوطلبان اختصاص دارد. برای بهره گیری از سهمیه معلولین، باید معرفی نامه معلولیت متقاضی از سوی سازمان بهزیستی کشور صادر گردیده باشد. نکته بسیار مهم این است که این دسته از داوطلبان باید توانایی انجام کار را داشته باشند و معلولیت آن ها مانعی برای ماموریت کاری ایجاد نکند.

حد نصاب لازم برای استفاده از سهمیه های آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1403

سهمیه های آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش صرف ثبت نام به افراد تعلق نمی گیرد. متقاضیان این سهمیه ها باید حد نصاب کافی را کسب نمایند تا بتوانند مشمول استفاده از سهمیه ها شوند.

  • متقاضیانی که از سهمیه های ۵ و 25 درصدی ایثارگران بهره مند می شوند، برای قبولی در این آزمون باید حداقل ۸۰ درصد نمره کسب شده توسط آخرین فرد پذیرش شده در سهمیه آزاد را دریافت نمایند.
  • افراد دارای سهمیه معلولین، میان داوطلبان دارای این نوع سهمیه برای کسب موفقیت به رقابت می پردازند. در پایان متقاضیان پذیرفته شده با این نوع سهمیه، به اندازه 3 برابر ظرفیت برای مصاحبه به مرحله بعدی رفته و مصاحبه آنها صورت می پذیرد.

امتیازات موثر در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

اما علاوه بر سهمیه های فوق، امتیازات ویژه ای نیز برای برخی از گروه ها در نظر گرفته شده است که در دفترچه ثبت آزمون استخدامی آموزش و پرورش قابل رویت می باشد. امتیازات موثر در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1403 سبب می شود تا افراد مشمول آن، انگیزه بیشتری برای کسب موفقیت داشته باشند. این امتیازات به شرح زیر می باشد.

حافظان قرآن کریم

حافظان قرآن درجات ۱ تا ۳، ده درصد به امتیاز کسب شده آنها در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1403 افزوده می گردد.

امتیاز متاهلین

با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ازای تاهل متقاضی و نیز به ازای هر فرزند دو درصد به امتیاز او افزوده می گردد. سقف افزایش این امتیاز حداکثر ده درصد می باشد. البته لازمه این امتیاز آن است که نرخ باروری در محل تولد نوزاد یا زادگاه پدر، کمتر از دو و نیم درصد باشد، در غیر این صورت فرد مشمول امتیاز متاهلین نمی گردد.

امتیاز بومی شهرستان

در ابتدای کار باید ذکر کنیم که این امتیاز به شهر تهران و مراکز استان ها تعلق نمی گیرد. بر این اساس اگر متقاضی شهرستانی موفق به کسب مجموع وزن 40 درصد برای دروس عمومی و 60 درصد برای دروس تخصصی شود، نمره وی با ضریب یک و چهار دهم محاسبه خواهد شد.

چه زمانی فرد بومی یک شهرستان شناخته می شود؟

فرد شرکت کننده در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1402، در هنگام ثبت نام در آزمون باید گزینه “من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم” فعال نماید اما ارائه مدرک بومی گزینی متقاضی تنها در زمان مصاحبه او انجام می گیرد. برای آن که بومی گزینی برای یک فرد به درستی صورت پذیرد، باید به نکات زیر را اشراف داشت:

  • شهرستان محل تولد متقاضی که در شناسنامه وی ثبت گردیده است، با شهرستان محل تقاضای فرد برای استخدام در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ مطابقت داشته باشد.
  • متقاضیانی که گواهی اشتغال به کار رسمی، پیمانی و قراردادی از بخش دولتی یا بخش خصوصی (مشروط به پرداخت بیمه) دارند، می توانند آن شهر محل کار خود را به عنوان شهر بومی در نظر بگیرند.
  • اگر فرد متقاضی سه دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در محل مورد تقاضا برای استخدام گذرانده باشد، می تواند از امتیاز بومی استفاده نماید. البته تایید آموزش و پرورش آن شهرستان نیز ملزم می باشد.
  • در صورت سکونت ده سال یا بیشتر از ده سال متقاضی در شهرستان مورد تقاضا برای استخدام، ارائه استشهاد محلی مورد تایید توسط کلانتری محل، مدرک معتبر برای بومی گزینی محسوب می گردد.

سوالات متداول

1- آیا سهمیه و امتیازاتی برای شرکت در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است؟

بله، سهمیه هایی نظیر ایثارگران و معلولین و امتیازاتی برای حافظان قرآن درجات ۱ تا ۳، متاهلین و متقاضیان بومی شهرستانی می باشد.

2- سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ چگونه است؟

این سهمیه شامل دو بخش ۵ درصدی و ۲۵ درصدی می شود که در متن مقاله بیشتر به آن اشاره شد.

3- حد نصاب لازم برای استفاده از سهمیه های ایثارگری در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ چه میزان است؟

این افراد باید حداقل ۸۰ درصد نمره کسب شده توسط آخرین فرد پذیرش شده در سهمیه آزاد را دریافت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره