خانه اخبار تحصیلی سرنوشت سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها

سرنوشت سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها

سرنوشت سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها

برخی داوطلبان به نحوه محاسبه سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها اعتراض داشته و درخواست بازنگری این نمرات را داده اند.

 

سرنوشت سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها در سال 1402

در سال ۱۴۰۲ سازمان آموزش و پرورش کشور مواردی را تحت عنوان تغییرات کنکور در این آزمون مهم و سرنوشت ساز اعمال کرده است. حال تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری با ثبت پویشی به نحوه محاسبه سوابق تحصیلی برای شرکت کنندگان و همچنین پشت کنکوری های آزمون 1402 معترض شده و درخواست بازنگری این نمرات را دارند.

معترضان در درخواست خود ذکر کرده اند که اقدام وزارت آموزش و پرورش برای هم ترازی نمرات سوابق تحصیلی در سال‌های مختلف، اقدامی ناعادلانه می باشد. زیرا نمره 20 دانش آموزی که در سال ۱۴۰۲ در امتحان کسب کرده، با ارزش تر از نمره 20 افرادی است که به طور مثال در سال 1398 از همان درس گرفته اند. حال آنکه امکان کسب نمره بیشتر از 20 برای دانش آموز سال 98 میسر نبوده که بتواند با ارزش نمره امتحانی سال 1402 رقابت کنند!

طبق گفته سردبیر این پویش، این نوع ارزشگذاری برای نمرات سال جاری به میزان سختی امتحانات نهایی سال ۱۴۰۲ نسب به سال های گذشته ربط داده شده است درحالی که داوطلبان کنکوری که سوابق تحصیلی خود را در سال های قبل 1402 دریافت کرده اند، امکان کسب نمره بیشتر از 20 نداشته و با توجه به میزان تاثیر معدل در کنکور در سال جاری بر نتایج کنکور، اختلاف زیادی در تراز افراد با معدل یکسان اما در سال های غیر از ۱۴۰۲ به وجود می آید.

به طور مثال فردی که ده سال قبل معدل 17 گرفته باشد تراز 5 هزار و فردی که در سال 1402 همان معدل را داشته باشد تراز 10 هزار را کسب می کند و این موضوع علاوه بر ایجاد ناعدالتی در نتایج کنکور، با سرنوشت داوطلبان نیز بازی می کند. همچنین این تغییر در ارزشگذاری نمرات سوابق تحصیلی، در سال گذشته به دانش آموزان اطلاع داده نشد. به همین علت افراد شانس ترمیم و کسب نمره بهتر با شرکت مجدد در آزمون را از دست داده اند.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره