خانه کنکور سوالات کنکور هنر دی ۱۴۰۲

سوالات کنکور هنر دی ۱۴۰۲

تغییرات کنکور هنر دی 1402
سوالات کنکور هنر دی

در طی تغییرات کنکور 1402 برای نخستین بار، دو نوبت کنکور برگزار می شود که نوبت اول آن در دی و نوبت دوم آن در تیرماه خواهد بود. پس از برگزاری آزمون سراسری، سازمان سنجش پرسش ها و پاسخنامه کلیدی اولیه کنکور را بر روی سایت خود به نشانی sanjesh.org بارگذاری خواهد کرد. بررسی این سوالات می تواند به محاسبه درصد احتمالی شرکت کنندگان کنکور کمک کند. همچنین به داوطلبان کنکور های آینده توصیه می شود تا از این سوالات، جهت آشنایی با روند طراحی پرسش های کنکور سراسری بهره ببرند.

داوطلبان کنکور هنر برای پاسخگویی به 100 سوال، 115 دقیقه زمان خواهند داشت.

دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور هنر دی 1402

مطابق با سال های گذشته، دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون سراسری، 3 الی 4 روز پس از برگزاری آزمون، در اختیار عموم قرار می گیرد. لازم به ذکر است که در کنکور تیرماه 1401، سوالات در طی دو دفترچه در میان داوطلبان توزیع شده بود: یک دفترچه دروس عمومی و یک دفترچه مربوط به دروس اختصاصی. اما از آنجایی که با توجه به تغییرات کنکور 1402، از دی ماه سال جاری دروس عمومی کنکور حذف شده است، شاهد تغییرات دفترچه سوالات کنکور سراسری نیز خواهیم بود. لینک دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری در ادامه درج شده است. (پس از برگزاری آزمون سراسری و انتشار دفترچه ها توسط سایت سازمان سنجش، لینک ها فعال خواهد شد.)

 

 

دانلود پاسخنامه کنکور هنر دی 1402 (پس از انتشار فعال می شود)

 

دانلود دفترچه سوالات کنکور هنر دی 1402 خارج کشور (پس از انتشار فعال می شود)

 

دانلود پاسخنامه کنکور هنر دی 1402 خارج کشور (پس از انتشار فعال می شود)

 

ضرایب دروس کنکور هنر دی 1402

ضرایب دروس اختصاصی در کنکور هنر در جدول زیر درج شده است. به این ترتیب با توجه به اهمیت دروس می توانید به صورت مناسبی در سر جلسه آزمون و یا هنگام برنامه ریزی کنکور هنر، زمان را مدیریت نمایید. همانطور که ملاحظه می نمایید، دروس عمومی در میان سوالات جایگاهی نخواهند داشت اما نمره آن ها در سوابق تحصیلی افراد تاثیر بسزایی دارد.

ضرایب دروس کنکور هنر دی 1402

نام درسضریب درس در کنکور سراسری
درک عمومی هنر12
درک عمومی ریاضی – فیزیک5
خلاقیت تصویری و تجسمی3

در آن دسته از رشته هایی که داوطلبان می بایست در آزمون عملی شرکت نمایند، نمره آزمون عملی با ضریب 12 برای شرکت کننده لحاظ خواهد شد. هر داوطلب نهایتا امکان شرکت در آزمون عملی دو گروه از رشته های درج شده در جدول زیر را خواهد داشت:

نکته: رشته هایی که داخل جدول نیستند آزمون عملی نخواهند داشت.

اسامی رشته های دارای آزمون عملی در کنکور سراسری رشته هنر 1402
مجموعهنام رشته
2نقاشی، ارتباط تصویری، طراحی پارچه، طراحی لباس، آموزش هنر، گرافیک
3طراحی صنعتی
4ادبیات نمایشی
5مجسمه سازی
6نوازندگی موسیقی ایرانی
7نوازندگی موسیقی جهانی
8کتابت نگارگری
9آهنگسازی
10بازیگری
11طراحی صحنه
12نمایش عروسکی
13عکاسی
14سینما

زمان و تعداد سوالات کنکور هنر دی 1402

کنکور دی 1402 برای رشته هنر، شامل یک دفترچه و یک پاسخبرگ کنکور خواهد بود. مجموع تمامی سوالات، 100 عدد می باشد و زمان تعیین شده، 115 دقیقه خواهد بود. جزئیات مربوط به تعداد سوالات کنکور در جدول زیر نگارش شده است:

زمان و تعداد سوالات کنکور هنر دی 1402

نام درستعداد سوالاتزمان پاسخ دهی به سوالاتمجموع زمان و تعداد سوالات
درک عمومی هنر5050100 سوال در 115 دقیقه
درک عمومی ریاضی – فیزیک3040
خلاقیت تصویری و تجسمی2025

منابع کنکور هنر دی 1402

با توجه مندرجات دفترچه سازمان سنجش، سوالات از کتاب های درسی نظام آموزشی جدید (3-3-6) طراحی می شوند. به این ترتیب آن دسته از فارغ التحصیلان نظام قدیم آموزشی که در کنکور سراسری دی ماه 1401 شرکت می نمایند، باید کتاب های درسی نظام آموزشی جدید را مطالعه نمایند. اسامی کتاب های منابع کنکور هنر دی 1402 در صفحه 36 دفترچه زیر نگارش شده است.

 

 

حذفیات کنکور سراسری هنر دی 1402

سازمان سنجش در طی اطلاعیه ای، فایل حذفیات منابع کنکور دی ماه 1402 را منتشر نمود. به این ترتیب از مندرجات این دفترچه در کنکور های نوبت اول و دوم سال 1402، سوالی طرح نخواهد شد. اما در این فایل، نشانی از حذف هیچ بخشی از کتاب های گروه آزمایشی هنر به چشم نمی خورد.

 

نحوه اعتراض به کلید اولیه سوالات کنکور هنر دی 1402

پس از انتشار کلید اولیه سوالات، در صورتی که اشتباهی در میان پاسخ های منتشر شده از سوی سازمان سنجش باشد، داوطلبان امکان اعتراض را خواهند داشت. در صورتی که درخواست شرکت کنندگان صحت داشته باشد، سوال مربوطه حذف خواهد شد یا کلید آن اصلاح می گردد و کلید نهایی آزمون سراسری بر روی سایت قرار می گیرد.

زمان ثبت اعتراض

معمولا 1 الی 3 روز پس از برگزاری آزمون سراسری، پاسخنامه کلیدی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. سپس داوطلبان با اعلام سازمان سنجش می توانند به مدت 3 روز و از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش، اعتراض خود را نسبت به کلید منتشر شده، درج نمایند.

شیوه ثبت اعتراض

  • در ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه فرمایید. سپس بر روی قسمت “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” کلیک نمایید.

مرحله اول اعتراض به کلید اولیه سازمان سنجش کنکور هنر دی

 

  • گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب کنید.

مرحله دوم اعتراض به کلید اولیه سازمان سنجش کنکور هنر دی

  • پس از مشاهده این صفحه، چنانچه پیش تر وارد این سامانه شده اید و ثبت نام کرده اید، گزینه “ورود به سیستم” را برگزینید. اما اگر بار اولیست که وارد سیستم پاسخگویی می شوید، بر روی “عضویت در سایت” کلیک نمایید.

مرحله سوم اعتراض به کلید اولیه سازمان سنجش کنکور هنر دی

  • در صورتی که در مرحله قبل “عضویت در سایت” را انتخاب کرده باشید، با صفحه زیر مواجه خواهید شد. مشخصات مورد نیاز را وارد کرده و تیک گزینه “تایید میکنم که توضیحات مندرج در بالای صفحه را خوانده ام و تمامی موارد خواسته شده را رعایت کرده ام و مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده را می پذیرم”، را نیز فعال نمایید. در نهایت مانند تصویر زیر، “تایید” را بفشارید.

مرحله چهارم اعتراض به کلید اولیه سازمان سنجش کنکور هنر دی

  • پس از تکمیل ثبت نام خود در سامانه، “درخواست جدید” را از منوی سمت راست انتخاب نمایید.

مرحله پنجم اعتراض به کلید اولیه سازمان سنجش کنکور هنر دی

  • سپس فیلدهای “آزمون” و”سال” را بر اساس کنکور خود پر نموده و بر روی “جستجو” کلیک فرمایید. در بازه زمانی مقرر اعتراض به کلید اولیه، گزینه مربوطه نمایش داده خواهد شد.

مرحله ششم ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری دی ماه

 

  • چنانچه در صفحه پیشین، مشکل مرتبطی را در میان گزینه ها نیافتید، می توانید از قسمت “درخواست عمومی” اعتراض خود را مطرح نمایید. در این صفحه پس از مشخص نمودن “نوع مشکل” و “عنوان” در فیلد “پیام” اعتراض خود را تایپ نموده و در نهایت با وارد کردن کد امنیتی، “تایید” را بفشارید.

مرحله هفتم اعتراض به کلید اولیه سازمان سنجش کنکور هنر دی

پیگیری اعتراض

پس از گذراندن مراحل یاد شده، چنانچه بخواهید وضعیت درخواست خود را مشاهده نمایید، می توانید مجدد به سیستم پاسخگویی مراجعه کنید. سپس با وارد نمودن کد ملی و رمز عبور و در نهایت ورود به حساب کاربری، از آخرین نتیجه اعتراضتان مطلع خواهید شد.

 

سوالات متداول

1- دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری هنر دی ۱۴۰۲، چه زمانی منتشر می گردد؟

مطابق با سال های گذشته، پس از گذشت 3 الی 4 روز از برگزاری آزمون سراسری، دفترچه سوالات و پاسخنامه منتشر می شود.

2- چگونه می توانم دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری هنر دی ۱۴۰۲ را دریافت نمایم؟

لینک دانلود دفترچه های مورد نظر از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و متن مقاله موجود است.

3- آیا از منابع کنکور هنر دی ۱۴۰۲، بخش هایی حذف شده است؟

در فایل منتشر شده توسط سازمان سنجش، به حذف هیچ قسمتی از منابع کنکور هنر دی ۱۴۰۲، اشاره نشده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور