خانه آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1402

آزمون استخدامی وزارت بهداشت با هدف جذب نیروی مورد نیاز و متخصص در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی (کارکنان غیر هیات علمی) و خدمات بهداشتی درمانی وابسته به وزارت بهداشت برگزار می گردد. شرکت در این آزمون مانند تمامی آزمون های استخدامی منوط به داشتن برخی شرایط است. این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند و تنها داوطلبانی که حائز تمام شرایط ارائه شده در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت هستند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

شرط سنی آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ حداقل 20 و حداکثر 40 سال برای دارندگان مدرک کاردانی، کارشناسی و ارشد و داشتن حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری و بالاتر است.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 – عمومی

همان طور که اشاره شد، داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت را دارند، می بایست دارای تمامی شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام مربوطه باشند که این شرایط به شرح زیر می باشد.

  • اعتقاد به دین اسلام و یا سایر ادیان تصریح شده در قانون اساسی
  • داشتن تابعیت ایران
  • تعهد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم وجود هر گونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط مراجع قضایی و ذیصلاح
  • دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی لازم برای انجام کار مورد تقاضا
  • داوطلبان نباید جزو نیروهای بازخرید خدمت و همچنین بازنشسته دستگاه های اجرایی باشند.
  • دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ – اختصاصی

شرایط اختصاصی آزمون استخدامی وزارت بهداشت مختص متقاضیانی است که قصد دارند در این آزمون شرکت نمایند. ضوابطی که داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت نام در نظر داشته و از دارا بودن تمامی آن ها اطمینان حاصل نمایند در سال 1403 به صورت زیر می باشد:

شرایط سنی

  1. داشتن حداقل 20 سال و حداکثر 40 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد
  2. داشتن حداکثر 45 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری و بالاتر

به حداکثر سن مقرر برای هر یک از موارد زیر (در صورت ارائه تاییدیه معتبر) اضافه خواهد شد.

  • فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
  • داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه ها ی دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها از تاریخ 22 بهمن ۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آن ها به حداکثر سن اضافه می شود.
  • داوطلبانی که طرح خدمت نیروی انسانی (اجباری، اختیاری و یا در قالب تمدید طرح) خود را مطابق با قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان انجام داده اند، به میزان انجام خدمت فوق به حداکثر سن اضافه می شود.
  • سایر مشمولان سهمیه 25 درصد و 5 درصد ایثارگران، موظف به رعایت حداکثر سن های اعلام شده در ادامه مقاله می باشند و در غیر این صورت از ادامه فرآیند استخدام محروم خواهند شد. پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر شهید به میزان 5 سال و متقاضیانی که به صورت داوطلبانه در جبهه ها خدمت نموده اند به مدت حضور در جبهه، مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها به حداکثر سن آن ها اضافه می شود.
  •  به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند یکسال تا حداکثر ۵ سال به سقف محدودیت سنی اضافه می شود مشروط به آن که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲٫۵ نباشد.

شرایط مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان

  • مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های اجباری که در حین انجام خدمت قانونی در واحدهای تابعه یک دانشگاه هستند، می توانند صرفًا در آزمون های استخدامی همان دانشگاه شرکت کنند. در صورت قبولی صدور ابلاغ استخدامی و حکم حقوقی به صورت پیمانی حین طرح امکان پذیر خواهد بود.
  • داوطلبانی که نسبت به تمدید طرح آنان اقدام شده است، نیازی به ارائه گواهی «پایان طرح» ندارند و گواهی «اشتغال به طرح» برای آن ها کفایت می کند. این افراد می توانند با ارائه گواهی مربوطه در آزمون سایر دانشگاه های علوم پزشکی نیز شرکت کنند.
  • داوطلبان متعهد خدمت موسسات تابعه وزارت بهداشت (تعهد خاص، قانون برقراری عدالت آموزشی و پزشکان متخصص مشمولین تعهدات «ضریب k «و …) صرفا مجاز به شرکت در آزمون استخدامی همان موسسه یا منطقه مورد تعهد هستندو در صورت پذیرش نهایی، تعیین محل خدمت آنان در مدت تعهد برعهده موسسه خواهد بود.
  • پزشکان متخصص مشمول تعهدات ضریب k در صورتی مجاز به ثبت نام در آزمون هستند که از میزان تعهدات آنان حداکثر ۳ ماه باقی مانده باشد (ملاک عمل برای محاسبه حداکثر سه ماه، از تاریخ آخرین روز ثبت نام می باشد). صدور ابلاغ پذیرفته شدگان نهایی این بند منوط به ارائه گواهی پایان خدمات مورد تعهد پزشکان در مقطع تخصص می باشد.
  • مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های دارای طرح «اختیاری» که متقاضی استخدام در سایر موسسات می باشند، در صورت قبولی ملزم به ارائه گواهی موافقت با انصراف از طرح از موسسه محل انجام طرح خود در هنگام بررسی مدارک می باشند.

شرایط پذیرش مشاغل مربوط به حیطه فوریت های پزشکی

  • داشتن قد 165 سانتی متر و بالاتر
  • دارا بودن شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 30 و بیشتر از 19 برای داوطلبان مرد و کمتر از ۲۵ و بیشتر از ۱۹ برای داوطلبان زن
  • داشتن آمادگی جسمانی و مهارت های بدنی برای امدادرسانی سریع و صحیح (از داوطلبان واجد شرایط، آزمون آمادگی جسمانی گرفته می شود.)
  • دارای گواهینامه رانندگی با آمبولانس (ب 2 یا پایه دوم)

شرایط پذیرش نگهبان

  • موفقیت در آزمون آمادگی جسمانی
  • داشتن حداقل قد ۱۷۵ سانتیمتر
  • دارا بودن تناسب جسمانی: BMI نسبت وزن به قد باید بین ۲۷ و ۱۸٫۵ باشد
  • معافیت پزشکی برای این شغل قابل قبول نمی باشد.

 

داوطلبانی که دارای “BMI” در محدوده تعیین شده نمی باشند و نسبت به این مسئله معترض هستند، مطابق با دستورالعمل مربوطه به منظور انجام تست “بیوالکتریک امپدانس” معرفی می شوند و تصمیم نهایی در خصوص آن ها براساس نتیجه تست انجام می پذیرد. لازم به ذکر است اندازه گیری قد و BMI در زمان بررسی مدارک انجام می شود و در صورتی که داوطلبی دارای شرایط تعیین شده نباشد، از دیگر مراحل استخدام از جمله مصاحبه حذف شده و حق اعتراض نیز نخواهد داشت.

 

داوطلبان دارای گواهینامه (ب 1) در صورت قبولی در آزمون، می بایست تعهد محضری مبنی بر تحویل اصل گواهینامه پایه دوم تا پایان یک سال پس از تاریخ برگزاری آزمون ارائه دهند و در صورت عدم ارائه آن در زمان تعیین شده، استخدام افراد باطل می گردد. درخصوص داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج نهایی جهت تکمیل ظرفیت معرفی و پذیرفته می شوند، تاریخ مجاز برای ارائه گواهینامه رانندگی (ب۲ یا پایه دوم) یکسال بعد از اعلام اسامی پذیرفته شدگان این مرحله به هسته گزینش موسسه می باشد. افراد زیر 24 سال چنانچه دارای گواهینامه مذکور نباشند، در صورت قبولی باید تعهد محضری مبنی بر اخذ گواهینامه “ب 2” را تا پایان 24 سالگی ارائه دهند و در صورت عدم ارائه آن در موعد مقرر، قبولی آن ها باطل می گردد.

 

در صورت لزوم، شرایط اختصاصی مشاغل مختلف در جداول رشته های شغلی مندرج در دفترچه ثبت نام درج شده اند. با توجه به اینکه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت بر خلاف دوره های پیشین، از طریق سایت جهاد دانشگاهی انجام می گیرد، متقاضیانی که قصد شرکت در این آزمون استخدامی را دارند، می بایست در گام اول دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت را از سایت مذکور به منظور آگاهی از شرایط و مقررات آزمون، دانلود کرده و به دقت مطالعه نمایند. جهت دریافت این دفترچه می توانید بر روی لینک فوق کلیک فرمایید.

چه کسانی نمی توانند در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ثبت نام کنند؟

هر یک از داوطلبانی که شامل موارد زیر هستند، مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت نمی باشند.

  • انفصال دائم از خدمت و یا اخراج شدن توسط واحدهای تابع وزارت بهداشت
  •  بازنشستگی و بازخریدی خدمت دستگاه های اجرایی
  • دارا بودن ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضایی و ذیصلاح
  • داشتن تعهد انجام کار به سایر موسسات و یا دستگاه های اجرایی
  • استخدام رسمی و پیمانی در دستگاه های اجرایی
  • دارا بودن مدرک تحصیلی معادل در رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون
  • دارندگان تابعیت مضاعف

 

چنانچه دارای مقاطع تحصیلی بالاتر از مقاطع اعلام شده می باشید لازم است پیش از ثبت نام، از مرتبط یا غیرمرتبط بودن مقطع تحصیلی خود با شرایط مندرج در دفترچه اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به پرداخت هزینه و نام نویسی اقدام نمایید. شایان ذکر است داوطلبانی که دارای مدرک مقاطع تحصیلی بالاتر غیرمرتبط می باشند، می بایست در مراحل اولیه فرآیند استخدام، یک تعهدنامه محضری مبنی بر عدم درخواست اعمال مدرک تحصیلی مربوطه پس از صدور حکم استخدام ارائه نمایند.

امتیارات و سهمیه های ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403

امتیارات و سهمیه های قانونی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳
عنوانتوضیحات
سهمیه ایثارگرانداوطلبان ایثارگر، برای اعمال سهمیه مذکور صرفًا باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵ و 5 درصد را انتخاب نمایند.
 جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می باشند.
کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی موسسات برای مشمولین سهمیه ۲۵ و 5 درصد ایثارگران الزامی نمی باشد. اما در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون قبول می شوند، می توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند شوند.
سهمیه معلولینسهمیه مربوط به معلولین ۳ درصد است و داوطلبان، برای اعمال سهمیه مذکور صرفًا باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه مذکور را انتخاب نمایند. در ضمن معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
سایر سهمیه هاکلیه سهمیه استخدامی هر دانشگاه پس از کسر سهمیه های استخدامی ایثارگران و معلولین، به سایر داوطلبان آزاد اختصاص خواهد یافت.
امتیاز بومینمره مکتسبه داوطلبان بومی بجز شهرستان تهران و مراکز استان ها با ضریب یک و چهاردهم محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.
امتیاز کرونابه نمره مکتسبه کارکنان قرارداد کار معین، کارگری، شرکتی و متعهدین که در راستای وظایف و ماموریت های محوله مستقیما در مقابله با ویروس کرونا از تاریخ 1 اسفند 98 تا آخرین روز ثبت نام در مراکز درمانی و بهداشتی زیر مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، انستیتو پاستور و فوریت های پزشکی خدمت نموده اند، به ازای هر ماه سابقه خدمت، دو درصد و حداکثر تا بیست ۲۰ درصد به نمره مکتسبه فرد اضافه خواهد شد.
امتیاز طرح جوانی جمعیتبه ازای تاهل و نیز هر فرزند دو درصد تا حداکثر ده درصد نمره کل آزمون به نمره مکتسبه فرد اضافه خواهد شد.
مشروط به آن که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲٫۵ نباشد.
امتیاز قانون عدالت آموزشیدر پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، امتیاز مشمولین این قانون به شرط گذراندن حداقل یک سوم از مدت تعهد و
سپردن تعهد محضری مبنی بر رعایت مدت و منطقه تعهدی با ضریب یک و دو دهم محاسبه می شود.

سوالات متداول

1- آیا دارندگان مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر از مقاطع موجود در دفترچه می توانند در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ نام نویسی کنند؟

شرکت این دسته از افراد در آزمون استخدامی مشروط به مرتبط بودن مقطع تحصیلی آن ها با شرایط مندرج در دفترچه می باشد.

2- شرایط سنی شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چگونه است؟

حداقل 20 و حداکثر 40 سال برای دارندگان مدرک کاردانی، کارشناسی و ارشد و داشتن حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری و بالاتر

3- آیا افرادی که استخدام در دستگاه های اجرایی می باشند، می توانند در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ شرکت کنند؟

خیر، متقاضیانی که به طور رسمی و یا پیمانی در ارگان های مذکور مشغول به فعالیت هستند، مجاز به ثبت نام در این آزمون نیستند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۰ نظر
  1. bahare taheri

    سلام روزتون بخیر من رشته تحصیلیم کارشناسی زیست سلولی و مولکولی است میخواستم ببینم امکان ثبت نام استخدامی ازمون وزارت بهداشتو دارم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، آزمون استخدامی وزارت بهداشت از رشته ی تصویربرداری سلولی مولکولی پذیرش نیرو داشته است.

  2. سلیمه

    سلام من استشهاد محلی و ۶ سال سابقه تحصیل در شهرستان رو داشتم با این وجود امتیاز بومی من حذف شده خواستم بدونم دلیلیش چیه

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، این مورد را مسئول کنترل مدارک محل درخواستی شما برای خدمت برسی میکند و متاسفانه این افراد گاهی دچار اشتباه میشوند، لطفا پیگیری های لازمه را انجام دهید.

  3. S.kh

    سلام و وقت بخیر
    کسی که استخدام آموزش و پرورش هستش و مدرک کارشناسی زیست سلولی و مولکولی داره میتونه آزمون وزارت بهداشت ثبت نام کنه؟؟
    با توجه ب اینکه شرایط وزارت بهداشت این هستش که نباید استخدام دستگاه اجرایی بود

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      خیر امکان شرکت را ندارد.

  4. محمد

    آزمون استخدامی وزارت بهداشت چه زمانی برگزار می شود؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت معمولا از ۲۱ شهریور ماه آغاز می شود و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

    • محمد

      ممنون از پاسخ شما
      پس هیچ ثبت و نام جدیدی دیگه در سال ۱۴۰۲ نداریم.

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر ثبت نام مرحله ی دوم آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است.

  5. دانشجو

    سلام
    میخواستم بدونم اگه طرحمون اجباری باشه میتونیم آزمون استخدامی شرکت کنیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      خیر

  6. Farya

    سلام ، من در زمان تبدیل و ضعیت از طرحی به استخدامی وزارت بهداشت رد گزینشی شدم
    میتونم این آزمون شرکت کنم؟ ۴ ماه پیش رد صلاحیت شدم

    • ایران مشاوره

      با سلام، مشکلی برای ثبت نام در آزمون نخواهید داشت.

  7. میری

    سلام من از طرح انصراف دادم طرحم ولی اختیاری بود الان استخدامی وزارت بهداشت میتونم شرکت کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود مشکلی برای ثبت نام در آزمون استخدامی نخواهید داشت.

    • مریم

      سلام اگر مدرک کارشناسی ارشد با کارشناسی غیر مرتبط باشه میتونی شرکت کنی البته در جدول احراز شرایط مشاغل ۱۴۰۰وزارت بهداشت هیچ چیزی مربوط به اون رشته اعلام نکرده بود. بعدا در صورت قبولی به مشکل نمیخورم .

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت براساس آخرین مدرک تحصیلی و عنوان رشته ی تحصیلی ذکر شده در دفترچه ی ثبت نام می باشد و در صورتی که عنوان رشته هر دو مقطع تحصیلی متفاوت باشند، محدودیتی برای شما ایجاد نمی کند.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره