خانه سایر مطالب شروع ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از 7 فروردین ماه

شروع ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از 7 فروردین ماه

شروع ثبت نام کنکور سراسری از 7 فروردین ماه ۱۴۰۳
شروع ثبت نام کنکور سراسری از 7 فروردین ماه ۱۴۰۳

طبق اظهارات معاون آزمون‌های سازمان سنجش و آموزش کشور، ثبت نام کنکور  سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ از 7 فروردین ماه آغاز می‌شود.

شروع ثبت نام کنکور سراسری از 7 فروردین ماه ۱۴۰۳

ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ۷ الی 12 فروردین ماه ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می پذیرد.

دفترچه ثبت نام کنکور  هم‌زمان با شروع فرایند ثبت‌نام، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس داوطلبان  قرار خواهد گرفت و متقاضیان می توانند با مطالعه آن، از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی (برای برادران)، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز اطلاع کسب نمایند.

شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری 1403

  • داوطلبان می‌توانند علاوه بر انتخاب فقط یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و یا علوم انسانی به عنوان گروه آزمایشی اصلی، در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی نیز شرکت کنند.
  • به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.
  • داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ اخذ کرده‌اند، فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی نظام ۳-۳-۶ که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اقدام کنند.
  • در صورتی که داوطلبان متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی هر یک از نوبت های اول و یا دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هستند، لازم است جهت انتخاب‌ رشته و پذیرش در این آزمون ثبت‌نام کنند و البته این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون را ندارند.
  • افرادی که منحصراً متقاضی رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی هستند نیز می‌توانند در تاریخ اعلام شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و این داوطلبان لزومی ندارد که در جلسه آزمون حضور پیدا کنند.
  • هزینه ثبت‌نام در این آزمون مبلغ ۲۰۸ هزار تومان است که داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات در سامانه باید نسبت به پرداخت آن بصورت الکترونیکی اقدام کنند و همچنین مبلغ 10 هزار تومان به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود. در صورتی که متقاضیان اقدام به ثبت‌نام در ۲ گروه آزمایشی کنند، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ ۲۰۸ هزار تومان پرداخت کنند.
  • بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و ویرایش به هیچ‌وجه امکان تغییر اطلاعات اعم از مشخصات فردی، اقامتی یا آزمونی میسر نیست و مسئولیت ثبت اطلاعات در حساب کاربری کاملاً به عهده شخص داوطلب می باشد، لذا داوطلبان می بایست در تکمیل اطلاعات حساب کاربری ثبت‌نام، دقت کافی داشته باشند.

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر ۵ تا ۱۵ آذر ماه 1402 نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳  و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳برگزار خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره